Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHošek, Josef
dc.contributor.authorSiváňová, Daniela
dc.date.accessioned2021-12-03T09:26:17Z
dc.date.available2021-12-03T09:26:17Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-06
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19338
dc.description.abstractNázev bakalářské práce zní "Výchovný styl rodiny a její vliv na absenci dítěte v základní škole". Z názvu bakalářské práce je patrné, že se zde budu zabývat převážně problematikou záškoláctví a výchovou v rodině, která má na záškoláctví významný podíl. Je zde i mnoho dalších faktorů, které mohou mít na záškoláctví vliv. V tomto případě je nutné najít jistou prevenci, jak záškoláctví předejít. V teoretické části se zabývám různými výchovnými styly, které rodiče nejčastěji v rámci výchovy uplatňují. Významnou kapitolou navazující na výchovné styly je především utváření pozitivního vztahu rodičů s dítětem. Zde hraje velmi důležitou roli v rámci výchovy kladení požadavků, stanovení pravidel. V této fázi začíná být vztah rodičů s dětmi velmi problematický. Dochází ke konfliktům, dítě má odlišné názory, své záliby, s rodiči už netráví tolik času jako v dětství. K vzájemnému porozumění rodičů s dospívajícími existuje několik rad. Tyto postupy jsou v bakalářské práci blíže vysvětleny. Dále ve své práci používám termín záškoláctví a také vlivy, které mají na záškoláctví značný podíl. Zabývám se též otázkou nekázně a příčinami, které vedou k nekázni. Významnou součástí nekázně je především předcházet nežádoucímu chování žáků souvisejícím s udržením kázně ze strany pedagoga. K prevenci je proto nutná spolupráce rodiny a školy a dalších subjektů. V jaké míře je záškoláctví rozšířeno, z jakých důvodů k němu nejčastěji dochází, jaký výchovný styl je nepříznivý z hlediska absence žáka, jaký je vztah mezi dětmi a rodiči, jaké jsou záliby dětí na 2. stupni základní školy a jinými záležitostmi s tímto tématem souvisejícími se zabývám převážně ve výzkumné části, kde zhodnocuji své výsledky. V podstatě se snažím ve výzkumné oblasti prostřednictvím dotazníku zjistit všechny možné cesty, které mohou vést k záškoláctví. V rámci výzkumu byla použita metoda kvantitativního výzkumu. Výzkum je prováděn formou dotazníkového šetření. Dotazníky jsou dva. Jeden dotazník byl rozdán žákům 2. stupně vybrané základní školy v Českých Budějovicích. Druhý dotazník byl rozdán rodičům žáků 2. stupně vybrané základní školy v Českých Budějovicích. Výzkumný soubor tvoří žáci 7. a 9. třídy 2. stupně základní školy a rodiče dětí 7. a 9. třídy 2. stupně základní školy. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, jaký výchovný styl rodičů je nejvíce ohrožující pro děti z hlediska absence žáka 2. stupně základní školy. Domnívám se, že cíl práce byl splněn. Dle studia odborné literatury a vlastního výzkumu byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza: "žáci 2. stupně základní školy mají zkušenosti se záškoláctvím". Druhá hypotéza: jednou z příčin záškoláctví je začlenění se do nevhodného kolektivu. Třetí hypotéza: "jednou z příčin záškoláctví je nevhodný výchovný styl v rodině". Všechny tři stanovené hypotézy byly potvrzeny.cze
dc.format94 s.
dc.format94 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvýchovné stylycze
dc.subjectrodinacze
dc.subjectškolacze
dc.subjectzáškoláctvícze
dc.subjectpedagogcze
dc.subjectžácicze
dc.subjectkázeňcze
dc.subjectprevence nekázněcze
dc.subjecteducational styleeng
dc.subjectfamilyeng
dc.subjectschooleng
dc.subjecttruancyeng
dc.subjectpedagogueeng
dc.subjectpupilseng
dc.subjectdisciplineeng
dc.subjectprevention of undisciplineeng
dc.titleVýchovný styl rodiny a její vliv na absenci dítěte v základní školecze
dc.title.alternativeFamily educational style and its influence on a child´s absence from elementary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag17152
dc.description.abstract-translatedThe title of the bachelor´s thesis is "Educational style of the family and its influence on the absence of the child in the elementary school". It follows from the name of the bachelor´s thesis that the topic of truancy and education in the family having an important impact on the truancy will be treated here. There are also many additional factors which can have the influence on the truancy. In such a case it is necessary to find a way how to prevent the truancy. In the theoretical part, I deal with various educational styles the parents apply during their education at most. An important chapter associated with educational styles is, first of all, the creation of the positive relationships of parents to the child. A significant aspect in the education represents postulating demands and definition of rules. In this stage, the relationship of parents to children begins to be very problematic. Conflicts appear, the child has different opinions,hobbies, it does not spend so much time with its parents like in the childhood. There are several advices for the mutual understanding of parents with teenagers or adolescents. These procedures are explained in more detail in the bachelor´s thesis. Moreover, I apply in my thesis the term of truancy and I mention the influences having a considerable impact on truancy.I also treat the issue of insufficient discipline and causes leading to this indiscipline. An important aspect of the indiscipline is, first of all, to prevent the undesirable behaviour of pupils associated with maintaining the discipline by the pedagogue. For this reason, the co-operation of the family and school and further subject is necessary for prevention. To what extent the truancy occurs, for what reasons it occurs most frequently and what educational style is unsuitable from the viewpoint of the absence of the pupil, how is the relationships between the children and parents and what are the hobbies of children on the 2nd degree of the elementary school and other matters associated with this topic are treated first of all in the research part where I evaluate my results. In principle, I try to find out all the possible cases leading to the truancy by means of a questionnaire in the research part.During the research, the method of quantitative research was applied.The research was performed in the form of a questionnaire investigation. There are two questionnaires.One questionnaire was distributed to pupils of 2nd degree(11-15 years old children)of the selected elementary school in České Budějovice.The second questionnaire was distributed to parents of pupils of the 2nd degree of the selected elementary school in České Budějovice. The research complex consisted of the pupils of the 7th and 9th class of the 2nd degree of the elementary school and the parents of children of the 7th and 9th class of the 2nd degree of the elementary school. The target of the bachelor´s thesis was to find out which educational style of parents is most endangering for the children from the viewpoint of absence of the pupil of the 2nd degree of the elementary school.I believe the target of thesis was achieved. Based on the study of the professional literature and the own research, three hypotheses were postulated. The first one:"The pupils of the 2nd degree of the elementary school have experience with truancy".The second hypothesis:"One of the causes of truancy is the integration into unsuitable collective". The third hypothesis:"One of the causes of the truancy is unsuitable educational style in the family". All the three postulated hypotheses were confirmed.eng
dc.date.accepted2010-12-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVlášková, Libuše
dc.description.defenceDaniela Siváňová Výchovný styl rodiny a její vliv na absenci dítěte v základní škole Obhajoba: Studentka představila práci na téma Výchovný styl rodiny a její vliv na absenci dítěte v základní škole. Byly přečteny posudky vedoucího práce a oponenta. Studentka zodpověděla položené otázky. V předložení práci mohla studentka použít více literárních zdrojů. Nevhodné je použití nulových grafů. Počet respondentů pro potřeby kvantitativního výzkumu nedostačující. Klasifikace: Velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam