Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKotrbová, Kvetoslava
dc.contributor.authorKučerová, Olga
dc.date.accessioned2021-12-03T09:28:38Z
dc.date.available2021-12-03T09:28:38Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19406
dc.description.abstractDiplomová práce je věnována problematice poskytování laické první pomoci. Znalosti základů první pomoci by měl mít každý člověk, jelikož povinnost poskytnout první pomoc vychází v České republice ze zákona. S výukou je tedy nutné začít co nejdříve, již u dětí školního věku. Ve své práci se zaměřuji na vědomosti žáků 8. tříd základních škol v Českých Budějovicích v první pomoci. Následující práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje základní informace z oblasti první pomoci. Novinky a změny, které přinesla celosvětová směrnice v resuscitaci Guidelines 2005. Dále jednotlivé choroby u kterých je uveden stručný popis, příčina vzniku, a také postup první pomoci. Poslední dvě kapitoly zahrnují činnost Červeného kříže a výuku první pomoci na školách. Praktická část zkoumá postoj žáků k poskytování první pomoci a jejich znalosti. V této části byly stanoveny následující 2 cíle a hypotézy. Prvním cílem je zjistit zájem dětí základních škol o proškolení v poskytování první pomoci. Dalším cílem je provést monitoring znalostí a dovedností žáků základních škol v poskytování první pomoci před a po provedení odborné instruktáže. Hypotéza č. 1 předpokládá, že žáci základních škol mají zájem o získání informací týkajících se poskytování první pomoci. Druhá hypotéza zjišťuje, zda se po provedení instruktáže o poskytování první pomoci u žáků základních škol zlepšila jejich informovanost. Ke zpracování práce byl použit kvantitativní výzkum. Pro žáky byla zajištěna i odborná instruktáž v poskytování první pomoci, kterou prováděl pracovník Červeného kříže z Českých Budějovic. Na základě pre a post testu bylo provedeno dotazníkové šetření, kdy žáci odpovídali písemně na otázky ve 2 dotaznících. První dotazník obsahoval 19 a druhý 21 otázek. Celkem bylo rozdáno 122 dotazníků. Cíle práce byly splněny a po vyhodnocení dotazníků se obě moje hypotézy potvrdily. Výzkum prokázal zájem žáků o tuto problematiku a lepší vědomosti po provedení instruktáže. V rámci zlepšení znalostí o první pomoci u žáků by bylo jistě přínosné klást větší důraz na výuku první pomoci na školách.cze
dc.format102 s., 18 s. příloh
dc.format102 s., 18 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectČeský červený křížcze
dc.subjectinstruktážcze
dc.subjectkardiopulmonální resuscitacecze
dc.subjectprvní pomoccze
dc.subjectsměrnice Evropské rady pro resuscitaci {--} Guidelines 2005cze
dc.subjectžáci základních školcze
dc.subjectthe Czech Red Crosseng
dc.subjecttrainingeng
dc.subjectcardiopulmonary resuscitationeng
dc.subjectfirst aideng
dc.subjectEuropean Resuscitation Council Guidelines 2005eng
dc.subjectprimary school pupilseng
dc.titleInformovanost žáků na vybraných základních školách v Českých Budějovicích o poskytování laické první pomocicze
dc.title.alternativeThe Awareness of Pupils in Selected Primary Schools in České Budějovice of Non-Professional First Aid Administrationeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16281
dc.description.abstract-translatedThe thesis is devoted to the issue of non-professional first aid provision. Everyone should have knowledge of first aid procedures, because in the Czech Republic there is a statutory duty to provide first aid. It is therefore necessary to start training as soon as possible, already in school-aged children. The thesis is focused on pupils of 8th grade of primary schools in České Budějovice and their knowledge of first aid. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part basic information on first aid is given. News and changes brought about by global directive in resuscitation Guidelines 2005. It also gives and account of individual diseases with brief descriptions, causes and emergency procedures. The last two chapters are focused on the Red Cross activities and first aid training in schools. The practical part examines the attitude of pupils to first-aid provision and their first aid knowledge. In this section, the following two objectives and hypotheses were stated: The first objective is to determine the pupils´ interest to get involved in first aid training. The other objective is to monitor the first aid knowledge and skills of primary school pupils before and after the training implementation. Hypothesis 1 assumes that primary school pupils are interested in obtaining information relating to first aid. The second hypothesis determines if the pupils´ awareness got improved after the training. To meet the goals of the thesis quantitative research was used. To pupils interested in the issue, professional instruction in first aid, led by a worker of the Red Cross in České Budějovice, was provided. Based on the pre and post test, a questionnaire survey was carried out when the pupils responded in writing to questions in two questionnaires. The first questionnaire contained 19 and the second 21 questions. Total 122 questionnaires were distributed. The goals of the thesis were met and after the questionnaires evaluation, both my hypothesis were confirmed. The research has shown the pupils' interest in the issue and a better understanding after the training. In order to improve basic first aid knowledge in primary school pupils it would certainly be beneficial to put emphasis on first aid training in schools.eng
dc.date.accepted2010-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOdborný pracovník v ochraně veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeWeiner, Pavel
dc.description.defenceStudentka přednesla obhajobu práce pomocí prezentace v Power Pointu. Komise byla seznámena s posudkem vedoucího práce i oponenta. Studentka zodpověděla dotaz oponenta, uvedený v posudku práce. Komise se shodla v hodnocení práce na základě navržené klasifikace vedoucího práce a oponenta.cze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam