Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMolek, Jan
dc.contributor.authorŠafránek, Libor
dc.date.accessioned2021-12-03T09:29:02Z
dc.date.available2021-12-03T09:29:02Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19466
dc.description.abstractTato práce si kladla za cíl zhodnotit úroveň marketingového plánování v sociálních zařízeních zastřešovaných o.s. Preventem. Úkolem bylo zhodnotit zda-li k takovému plánování dochází a pokud ano, jakým způsobem, případně v jakých oblastech. Ve svém výzkumu jsem se zaměřil na identifikaci příležitostí, rizik, slabých a silných stránek jednotlivých zařízeních pomocí situační analýzy SWOT, která umožňuje položit základní pilíře budoucí marketingové strategie. Dále jsem hodnotil poskytované služby prostřednictvím samotného uživatele, kterému jsem nechal zodpovědět několik otázek týkajících se kvality jemu poskytovaných služeb zařízeními o. s. Preventem. Tento výzkum byl prováděn v zařízeních poskytující své služby v oblasti drogové problematiky na území Jihočeského kraje. V práci byl použit ke sběru dat kvalitativní výzkum. Došlo k sebrání dat prostřednictvím metody dotazování za pomoci nestandardizovaných dotazníků. U dotazování byla použita technika rozhovoru. Dále došlo k vyplnění tabulek pro situační analýzu řediteli jednotlivých zařízení a k vyplnění nestandardizovaných dotazníků s otevřenými otázkami klienty těchto zařízení. Marketing jako takový vždy byl primárně cílen na ziskový sektor. V této době však proniká i do sektoru neziskových organizací. Je při tom často doprovázen nedůvěrou, která plyne z povrchního dojmu o účelu marketingového řízení a také dominantního postavení těchto poskytovatelů služeb v kraji, jež dostatečně nemotivuje k užívání marketingu. Z výzkumu vyplynulo, že jednotlivá zařízení ke svému plánování nevyužívají strukturovaných mechanismů marketingového plánování. Jedná se spíš o plánování, které je postavené na nutnosti plnit požadavky dané zákonem a mnohdy je k takovému plánování přistupováno spíše intuitivně. Kvalita plánování je pak závislá na schopnostech ředitelů jednotlivých zařízení. Silným motivačním prvkem pro pracování na marketingu zařízeních by se mohl stát nedostatek finančních prostředků. Na druhé straně jejich nedostatek zároveň ohrožují možnost zavádění nových marketingových aktivit v těchto zařízeních. Proto je třeba uvažovat nad možnostmi jak efektivně pracovat na získání prostředků vedlejší hospodářskou činností. Výzkum sice potvrdil spokojenost klienta jež důležitým ukazatelem kvality poskytovaných služeb a tím dobře odvedené práce zařízení. Pro efektivnější porovnání by však měly existovat studie srovnávající služby s jinými zařízeními podobného typu, jen tak se může zařízení připravit na v budoucnu sílicí konkurenční trh poskytovatelů těchto služeb. Pro budoucí strukturované plánování je důležité stanovení cílů. Cíle by měly být formulovány konkrétně a co nejpřesněji. Měly by být měřitelné a porovnatelné, jen tak lze pracovat na efektivní dlouhodobé strategii zařízení.cze
dc.format117 s.
dc.format117 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMarketingcze
dc.subjectmarketingové plánovánícze
dc.subjectzařízení sociálních služebcze
dc.subjectzákon o sociálních službách.cze
dc.subjectMarketingeng
dc.subjectmarketing planningeng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.subjectlaw about social serviceseng
dc.titleZhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovacecze
dc.title.alternativeValorization of the marketing strategy of the selected social service organization, under the law of social services 108/2006 Sb., and proposal of its innovation.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16489
dc.description.abstract-translatedThe objective of this thesis was to evaluate the standard of marketing planning in social services facilities established by the citizens? association o.s. Prevent. The objective was to find out whether such planning is performed and, if so, how and in which areas. In my research I focused on identification opportunities, risks, weaknesses and strengths of the individual facilities by means of a situation analysis, which enables to set the main pillars of the future marketing strategy. Further, I evaluated the provided services by interviewing a user of the services about the quality of service provided by o. s. Prevent facilities. The research was performed in facilities providing services in the drug addiction area on the territory of the South Bohemian region. Marketing as such was always primarily used in the profit sector. Currently, however, it has also entered the sector of non-profit organizations. The process is often accompanied by skepticism, which is based on a superficial view of the purpose of marketing management and also on the dominant position of the service providers in the region which means that they are not sufficiently motivated to use marketing. The method used for the research was collection of qualitative data. The data were collected by means of non-standardized questionnaires. Another research technique was interviewing. Additionally, directors of the individual facilities filled out tables for the situation analysis and clients of the facilities filled out non-standardized questionnaires with open questions. The research has shown that the individual facilities fail to use in their planning the structured mechanisms of marketing planning. Their planning is based on the necessity to meet requirements set by the law and in many cases their approach to the planning is rather intuitive. The quality of planning then depends on capabilities of directors of the individual facilities. A strong motivation element in favor of development of marketing strategies of the facilities might be the lack of financial means. On the other hand, the lack of funds also threatens introduction of new marketing activities in those facilities. Therefore it is necessary to think about the ways of effective generation of funds by their secondary economic activities. The research has confirmed the client´s satisfaction which is a significant indicator of quality of the provided services and of properly performed work by the facility. However, for a more efficient comparison comparative studies should be performed comparing the services with those of other facilities of similar type; this is the only way to prepare the facility for the ever more competitive market of providers of the services in the future. For the future structured planning it is essential to set some objectives. The objectives should be as specific and detailed as possible. The objectives should be measurable and comparable as only such objectives will enable to work on an effective and long-term strategy for the facilities.eng
dc.date.accepted2010-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBednář, Jan
dc.description.defenceZhodnocení marketingové strategie vybraného zařízení sociálních služeb v podmínkách působení zákona 108/2006 Sb., o sociálních službách a návrh její inovace Vedoucí práce: Ing. Jan Molek, CSc. Oponent: Ing. Jan Bednář Student popsal teoretická východiska, postup kvalitativního výzkumu realizovaného u dvou odlišných populačních souborů. S přehledem komentoval výsledky, diskutoval o doporučeních pro praxi. Projevil vlastní názory, shrnul závěry. Prokázal dobrou znalost teorie i schopnost aplikovat poznatky v práci. Zodpověděl otázky vedoucího i oponenta, zdůvodnil své stanovisko (hodnocení činnosti neziskových organizací dle ..nělých ukazatelů. Klasifikace: dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam