Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozlová, Lucie
dc.contributor.authorKlímová, Alžběta
dc.date.accessioned2021-12-03T09:29:10Z
dc.date.available2021-12-03T09:29:10Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19480
dc.description.abstractÚvod diplomové práce je věnován historickým souvislostem postavení dítěte ve společnosti. Dále jsou definovány pojmy výchova, výchovný styl, výchovné prostředky i tělesné tresty. Nedílnou součástí práce je výčet a charakteristika faktorů ovlivňujících volbu výchovných prostředků. Pozornost je věnována i problematice důsledků tělesných trestů. Závěrem je přiblížena legislativa související s tělesnými tresty. Primárním cílem práce je zmapovat postoje rodičů k používání tělesných trestů pří výchově předškoláků. Dalším cílem je analyzovat zjištěné údaje z hlediska věku, vzdělání, pohlaví, rodinného stavu a příjmové skupiny. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum provedený technikou standardizovaného dotazníku. Na základě provedeného výzkumu a následné analýzy získaných výsledků je možné konstatovat, že většina respondentů považuje tělesný trest za přiměřený výchovný prostředek, a že faktorem nejvýznamněji ovlivňujícím výběr výchovných prostředků jsou zkušenosti s tělesným trestem v dětství.cze
dc.format96 s., 6 s. příloh
dc.format96 s., 6 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectfyzický trestcze
dc.subjectpředškolní věkcze
dc.subjectsociální prostředícze
dc.subjecttýránícze
dc.subjectvýchovný stylcze
dc.subjectcorporal punishmenteng
dc.subjectpreschool ageeng
dc.subjectsocial enviromenteng
dc.subjectabuseeng
dc.subjectparenting styleng
dc.titleSociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškolákůcze
dc.title.alternativeThe Social Environment as a Factor Affecting the Use of Corporal Punishment in the Bringing Up of Preschool Childreneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16635
dc.description.abstract-translatedThe Introduction deals with historical circumstances of children’s position in society. Further, it contains definitions of the terms of education, educational style, educational means and corporal punishment. An integral part of my thesis is also a list and characteristics of factors influencing the choice of educational means. The questions of the consequences of corporal punishment are also paid attention to. The conclusion brings an outline of legislation related to corporal punishment. The primary objective of my thesis is to survey the attitudes of parents to corporal punishment wards in the education of pre-school age children. The next objective is to analyze the obtained data from the point of age, education, family status and income groups. The practical part of the thesis consists of quantitative research conducted by the technique of a standardised questionnaire. Drawing on the research conducted and the follow-up analyses of the results obtained, it is possible to state that most respondents consider corporal punishment as an appropriate educational means, and that the factor that most influences the selection of educational means is one’s own childhood experience with corporal punishment.eng
dc.date.accepted2010-09-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠalamounová, Zdeňka
dc.description.defenceJméno, příjmení: Bc. Alžběta KLÍMOVÁ Téma bakalářské práce: Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Průběh obhajoby bakalářské práce:. Studentka prezentovala diplomovou práci adekvátním způsobem. Práce nevykazuje nedostatky v teoretické, metodologické ani praktické části. Cíle práce a hypotézy korespondují s použitou metodikou. Studentka zodpověděla položenou otázku, zda média ovlivňují použití tělesných trestů při výchově předškoláka. Dále precizně zodpověděla otázky komise. Komise doporučuje práci k publikaci např. Československá pediatrie. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam