Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVácha, Pavel
dc.contributor.authorŠmatláková, Iva
dc.date.accessioned2021-12-03T09:29:12Z
dc.date.available2021-12-03T09:29:12Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19484
dc.description.abstractTéma této práce zní Hodnocení primárně preventivního působení na základních školách v regionu Příbramsko. Problematika rizikového chování je stále aktuální otázkou diskuzí celé společnosti a jediným skutečně efektivním řešením vzniku tohoto nežádoucího jevu je jeho prevence. Cílem primární prevence je odrazení od zapojení do rizikového chování či zahájení rizikového chování posunout do co nejpozdějšího věku. Mezi základní vykonavatele primární prevence patří rodina a škola. Ovšem právě školy a školská zařízení mají povinnost vypracovat tzv. minimální preventivní program dle Metodického pokynu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Kapitola ''Současný stav'' vychází s odborné literatury. Je v ní popsán pojem rizikového chování, oblast školní primární prevence, období dospívání a v neposlední řadě také jednotlivé formy rizikového chování. V praktické části jsou vytyčené cíle, je zde popsán vlastní výzkum a diskuze s autory, z nichž jsem čerpala. Hlavním cílem této práce bylo zmapovat oblasti primárně preventivního působení na základních školách. Současně dle jejich včasnosti a zastoupení prevence vybraného rizikového chování provést vyhodnocení účinnosti primární prevence. Dalším cílem bylo zmonitorovat výskyt rizikového chování u žáků devátých tříd základních škol. Ke sběru dat byla pro žáky základních škol použita kvantitativní metoda formou anonymních dotazníků. Dále byl v práci aplikován kvalitativní výzkum, kde byla nástrojem sběru dat obsahová analýza minimálních preventivních programů.cze
dc.format130 s., 29 s. příloh
dc.format130 s., 29 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdospívajícícze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectzávislostcze
dc.subjectprimárně preventivní programcze
dc.subjectškolní metodik prevencecze
dc.subjectadolescenteng
dc.subjectrisk behavioureng
dc.subjectdependenceeng
dc.subjectminimal preventive programeng
dc.subjectschool methodist of preventioneng
dc.titleHodnocení primárně preventivního působení na základních školách v regionu Příbramsko.cze
dc.title.alternativeEvaluation of the primary prevention at elementary schools in Příbram region.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16639
dc.description.abstract-translatedThe topic of this thesis is evaluation of primary prevention activities in elementary schools in the Příbram region. The issue of risk behavior is still an up-to-date topic discussed throughout society and the only truly effective solution to this undesirable phenomenon is its prevention. The aim of primary prevention is to discourage pupils from their involvement in risk behavior or to put the risk behavior off until later age. Those that exercise primary prevention activities are the family and school. Now schools and educational facilities are required to develop the so-called minimal preventive program according to the Methodological instructions of the Ministry of Education, Youth and Sports. The chapter ''The current status“ is based on professional literature. The terms of risk behavior, school primary prevention, adolescence and also individual forms of risk behavior are described. In the practical part the objectives are defined, the research process is described and discussions with authors I drew inspiration from are mentioned. The main objective of this thesis was to survey the spheres of primary prevention activities in elementary schools. At the same time, according to timeliness and the presence of a selected type of risk behaviour, it is possible to assess the effectiveness of primary prevention. Another objective was to monitor the incidence of risk behavior in pupils of ninth grade of elementary schools. To obtain the research data a quantitative method using anonymous questionnaires for elementary school pupils was applied. In the thesis qualitative research was also used, the data collection technique was the content analysis of basic prevention programs.eng
dc.date.accepted2010-09-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSvobodová, Michaela
dc.description.defenceHodnocení primárně preventivního působení na základních školách v regionu Příbramsko Vedoucí práce: Mgr. Pavel Vácha Oponent: Mgr. Michaela Svobodová, Ph.D. Studentka popsala způsob monitorování rizikového chování na základních školách, hovořila o metodách a efektivnosti používaných preventivních programů. Zodpověděla na dotazy o důvodech nízké frekvence preventivního dění v oblasti nedrogových závislostí. Adekvátně reagovala na dotazy o zvýšení efektivnosti primární prevence a další dotazy komise (např. zda návykové chování uvádí MKN - 10. revize). Klasifikace: velmi dobřecze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam