Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFendrychová, Jaroslava
dc.contributor.authorZmeškalová, Stanislava
dc.date.accessioned2021-12-03T09:30:03Z
dc.date.available2021-12-03T09:30:03Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-08-16
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19558
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá historií a současností vzdělávání dětských sester a jejich postojů k vlastní profesi. Prvním cílem bylo vyhledat informace týkající se vzdělávání v ošetřovatelské profesi v českých zemích se zaměřením na péči o děti a vytvořit přehled o vzdělávání v profesi dětská sestra. Druhým cílem bylo zjištění postojů dětských sester ke své profesi. Dotazovány byly sestry, které se pro povolání rozhodly po ukončení základní školy a vzdělávaly se kvalifikačním studiem, a sestry, které se pro povolání rozhodly až po ukončení střední nebo vyšší zdravotnické školy a vzdělání dosáhly specializačním studiem. Posledním cílem bylo porovnat tyto dvě skupiny sester a posoudit, zdali jsou mezi nimi rozdíly. V teoretických východiscích práce byly nejprve vymezeny základní pojmy, jako je definice vzdělávání, vzdělávání v ošetřovatelství, profese a postoj k profesi. Dále bylo pracováno s dokumenty souvisejícími se vzděláváním od vzniku ošetřovatelského školství až po současnost. Kapitoly o postavení ošetřovatelského personálu a jeho uplatnění, se zaměřují na vývoj vztahu k profesi a utváření postojů k ní. Ve výzkumné části práce jsou prezentovány informace související se vzděláváním získané z archivních dokumentů, literatury, zákonů a vyhlášek. Výsledky lze využít jako podklad pro vytvoření edukačního materiálu zaměřeného na historii oboru určeného pro vzdělávání dětských sester pro posílení jejich identifikace s profesí. Dále jsou v práci uvedeny rozhovory se současnými dětskými sestrami, ve kterých vyjadřují své názory na působení v oboru a své postoje k vlastní profesi. Výsledky rozhovorů jsou zdokumentovány a seřazeny tak, aby bylo možno posoudit, zdali existují mezi těmito skupinami rozdíly. Předpokládané rozdíly mohou být využity k dalšímu šetření zaměřeném na oblast postojů k profesi. Verifikované poznatky by pak bylo možno využít při vzdělávání dětských sester s cílem vytvářet jejich žádoucí postoje k profesi.cze
dc.format100 s., 40 s. obr. příloh
dc.format100 s., 40 s. obr. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdětská sestracze
dc.subjecthistorie vzdělávánícze
dc.subjectkvalifikační studiumcze
dc.subjectpostoj k profesicze
dc.subjectspecializační studiumcze
dc.subjectvzdělávánícze
dc.subjectpaediatric nurseeng
dc.subjectpast of educationeng
dc.subjectqualifying studyeng
dc.subjectattitude towards professioneng
dc.subjectspecialization studyeng
dc.subjecteducationeng
dc.titleHistorie a současnost vzdělávání dětských sester a jejich postojů k vlastní profesicze
dc.title.alternativePast and present of education of paediatric nurses and their attitudes towards their own professioneng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17029
dc.description.abstract-translatedThis thesis deals with the history and present state of the education of paediatric nurses and their attitudes towards their own profession. The first objective was to find out information regarding the education in the nursing profession in Bohemia, with a focus on child care, and to create an overview of the education in the profession Paediatric Nurse. The second objective was to find out about the attitudes of paediatric nurses towards their profession. Interviewed were sisters who chose the profession after finishing elementary school and underwent qualifying studies as well as nurses who chose the profession after graduating from a secondary school or university education and achieved their education through specialization studies. The last objective was to compare these two groups and to assess whether there are any differences between them. The theoretical background of the thesis defined basic concepts such as the definition of education, education in nursing, a profession, and attitude towards a profession. Documents related to education since the foundation of nursing education to the present were also used and studied. The chapters on the status of nursing staff and its employment chances focus on the development of the relationship to the profession and shaping attitudes towards it. In the research part of the thesis, the collected information related to education and derived from archival documents, literature, laws and regulations is presented. The results can be used as a basis for creating educational material focused on the history of the field and intended for the education of paediatric nurses to strengthen their identification with the profession. The thesis also presents interviews with in-service paediatric nurses where they express their views on the work in the field and their attitudes towards their profession. The results of the interviews are documented and organized so that it is possible to assess whether there are any differences between these groups. The anticipated differences can be used for further investigation focused on attitudes to the profession. Verified knowledge could then be used for training paediatric nurses aimed at creating desired attitudes towards the profession.eng
dc.date.accepted2010-09-24
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul pediatriecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePochylá, Karla


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam