Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠuleřová, Kateřina
dc.contributor.authorMikulová, Radka
dc.date.accessioned2021-12-03T09:30:16Z
dc.date.available2021-12-03T09:30:16Z
dc.date.issued2010
dc.date.submitted2010-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19573
dc.description.abstractPočet rozvedených rodin se neustále zvyšuje a česká společnost tyto rodiny s nezaopatřenými dětmi tolerantně akceptuje. Dnes již víme, že rodina se dvěma rodiči plná násilí je pro dítě mnohem horší, než kdyby žilo pouze s jedním rodičem. Psychosociální vývoj dětí vyrůstajících v neúplných rodinách tak nemusí být negativně poznamenán. Přesto je ale ve většině případů rozpad manželství, ve kterém jsou přítomny děti, chápán jako zátěžová a frustrující situace. A všichni zúčastnění se pak musí vyrovnat především se selháním a životní ztrátou. Cílem práce bylo zmapovat postoje pracovníků oddělení sociálně-právní ochrany dětí, manželských či rodinných poraden, krizových či intervenčních center a dalších odborníků, k rozvodové situaci rodin s dětmi školního věku. Dílčími cíly pak bylo zmapovat názory pracovníků na problematiku střídavé výchovy, zkušenosti odborné veřejnosti s rodinnou mediací a zjistit, zda jsou odborníkům nabízeny možnosti rozšiřujícího vzdělávání. Názory odborníků, byly zjišťovány pomocí dotazníkového šetření, které probíhalo během měsíců ledna, února a března. Náhodně bylo distribuováno 415 dotazníků. Výzkumný vzorek pak tvořilo 99 navrácených dotazníků. Nebyly prokázány výrazné rozdíly v postojích kategorií odborníků k problematice střídavé výchovy. Rozvodová mediace byla považována za vhodný způsob řešení rodinných sporů. Z výzkumu také vyplynulo, že jsou odborné veřejnosti nabízeny dostatečné možnosti dalšího vzdělávání. Podle oslovených odborníků jsou neúplné (rozvedené) rodiny schopny zabezpečit zdárný vývoj dítěte. Názory odborné veřejnosti se tak shodovaly především v tom, že každou rozvodovou situaci je třeba vždy posuzovat s individuálním přístupem.cze
dc.format129 s., 22 s. příloh.
dc.format129 s., 22 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRodinacze
dc.subjectRozvodcze
dc.subjectStřídavá výchovacze
dc.subjectRodinná mediacecze
dc.subjectSociální práce s rodinoucze
dc.subjectFamilyeng
dc.subjectDivorceeng
dc.subjectShared custodyeng
dc.subjectFamily mediationeng
dc.subjectSocial work with familyeng
dc.titleRozvodové situace rodin s dětmi školního věku, z pohledu odborníků, zabývajících se rozvodovou problematikou.cze
dc.title.alternativeDivorce situations of families with children of school age from the point of view of specialists dealing with divorce problems.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag17454
dc.description.abstract-translatedThe number of divorced families has been continually increasing and the Czech society accepts such families with dependent children tolerantly. Nowadays we know that a family with both parents but full of violence is much worse for children than living with a single parent. Psychosocial development of children growing in incomplete families thus does not have to be marked negatively. Despite that, in most cases a breakdown of a marriage with children is perceived as a hard and frustrating situation. And all the involved parties need to cope, particularly with the failure and loss in their lives. The objective of the thesis was to map attitudes of workers of the department of social and legal protection of children, marriage and family counselors, crisis and emergency centers and other professionals to the divorce situation of families with children in school age. Partial objectives of the thesis included mapping of opinions of the workers about the shared custody, experience of professionals with family mediation and determination whether the professionals are offered possibilities of further education. The views of the professionals were collected by means of a questionnaire survey conducted in January, February and March. 415 questionnaires were distributed at random. The research group consisted of 99 returned questionnaires. The individual categories of professionals did not demonstrate any significant differences in their attitudes to the shared custody. Divorce mediation was viewed as a suitable method for resolution of family disputes. The research has also shown that the professional community is offered sufficient opportunities of further education. According to the responding professionals, incomplete (divorced) families are capable of ensuring successful development of the children. The professionals concurred particularly on the opinion that each divorce situation needs to be approached individually.eng
dc.date.accepted2010-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNesnídal, Rostislav
dc.description.defenceRadka Mikulová, Bc. Rozvodové situace rodin s dětmi školního věku, z pohledu odborníků, zabývajících se rozvodovou problematikou Obhajoba: Prezentace DP - přehledná. Studentka seznámena s posudky. Odpovědi na dotazy vedoucí a oponenta. Dále dotazy z komise. Odpovědi?. . Dotaz příloha - z posudku dr. Nesnídala. Klasifikace: výborněcze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam