Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvábová, Veronika
dc.contributor.authorPavlíčková, Eva
dc.date.accessioned2021-12-03T12:14:07Z
dc.date.available2021-12-03T12:14:07Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19634
dc.description.abstractCílem práce je zjistit úlohu sestry v poskytování ošetřovatelské péče u nemocných. Práce má teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část se zabývá informacemi o chronické obstrukční plicní nemoci, o její epidemiologii, patogenezi, patofyziologii, klinických příznacích, diagnostice, rozdělení stádií nemoci, léčbě a výchovném programu u nemocných s CHOPN. Dále jsme se zaměřili na role sester a edukaci. Role sestry z psychologického pohledu znamená postavení jedince v nějakém společenském systému. Charakterizují ji především znaky jako emocionální neutralita, schopnost zajistit nemocnému pocit jistoty a vycházení z potřeb nemocného a chápání jeho problémů. Edukací se rozumí proces výchovy a vzdělání. Zdravotní výchova je proces výchovy a vzdělávání, jehož cílem je zdraví. Edukace je celoživotní proces, který rozvíjí osobnost působením formálních orgánů, neformálního prostředí a profesionálů. Jedná se o nepřetržitý systémový proces. Edukací se pomáhá k získání nových poznatků, zlepšení zručnosti. V bakalářské práci byly použity kvantitativní a kvalitativní metody sběru dat a to technikou dotazování za pomoci dotazníků u sester pracujících s nemocnými s CHOPN a dále technikou sběru dat u kvalitativního šetření byl polostrukturovaný rozhovor. Výzkumná šetření proběhla v Nemocnici Písek, a.s. a Nemocnici České Budějovice, a.s. Kvantitativní výzkumná šetření proběhla v Nemocnici Písek, a.s. a Nemocnici České Budějovice, a.s. Zúčastnilo se jich 100 sester pracujících na interních standartních oddělení a pneumologickém oddělení. Ke kvalitativnímu výzkumnému šetření bylo vybráno 5 nemocných s CHOPN. Rozhovory byly vedeny na pneumologickém oddělení. V bakalářské práci byl stanoven jeden cíl. Cílem práce bylo zjistit úlohu sestry v poskytování ošetřovatelské péče u nemocných s CHOPN. V práci byly stanoveny 2 hypotézy. 1. Nejčastější role sestry je poskytovatelka ošetřovatelské péče. 2. Role sestry edukátorky je častější než role sestry advokátky. Obě hypotézy se potvrdily. Dále byly stanoveny 2 výzkumné otázky Jaká je nejčastější role sestry u klientů s CHOPN? Je role edukátorky využita v praxi u klientů s CHOPN? Obě dvě výzkumné otázky byly zodpovězeny. Cíl bakalářské práce byl splněn. Bakalářská práce by mohla být použita při seminářích na odděleních pneumologie nebo interních oddělení. Práce může sloužit jako zhodnocení efektivity prováděné u nemocných s CHOPN a k nápravě jejich nedostatků.cze
dc.format67 s. 8 s.
dc.format67 s. 8 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectChronická obstrukční plicní nemoc ( CHOPN)cze
dc.subjectsestracze
dc.subjectP/K pacient/ klientcze
dc.subjectrehabilitacecze
dc.subjectrole sestrycze
dc.subjectthe Chronic Obstructive Pulmonary Disease (COPD)eng
dc.subjectnurseeng
dc.subjectP/C patient/ clienteng
dc.subjectrehabilitationeng
dc.subjectrole of the nurseeng
dc.titleRole sestry v poskytování ošetřovatelské péče o nemocného s chronickou obstrukční plicní nemocícze
dc.title.alternativeRole of the Nurse in Providing Health Care in Patients with Chronic Obstructive Lung Diseaseeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16949
dc.description.abstract-translatedThe aim of this work is to investigate the task of a hospital nurse in providing a nursing care by sick persons. The work comprises a theoretical as well as a research part. The theoretical part is concerned with data on the Chronic Obstructive Pulmonary Disease, on its epidemiology, pathogenesis, pathophysiology, clinical symptoms, diagnostics, sectioning the stages of the disease, treatment and an educational programme for COPD patients. Further, we have focused on the roles of hospital nurses and their education. From the psychological point of view, the role of a hospital nurse represents the position of an individual in certain social system. Said role is characterized above all by the characteristics as the emotional neutrality, the ability to provide a patient the feeling of security and the appreciation of his problems. The term education embraces a process of training and education. The health education represents a process of training and education, the aim of which is the health. The education is a lifelong process which develops the personality by virtue of formal authorities, informal ambient and professionals. It represents a continuous system process. The education conduces to the acquirement of new items of information, the improvement of proficiency. In the bachelor work quantitative and qualitative methods of the data collection through the use of an interrogation technique by question forms presented to hospital nurses working with COPD patients, as well as the qualitative interrogation data collection technique by means of a semistructured discussion were used. The research interrogations were carried out in the Hospital Písek, AG and in the Hospital České Budějovice, AG. The quantitative research interrogations were carried out in the Hospital Písek, AG and in the Hospital České Budějovice, AG. In the interrogations participated 100 hospital nurses working in the standard internal medical departments and the pneumology department. For the qualitative research interrogation 5 COPD patients were selected. The discussions were conducted in the pneumology department. In the bachelor work one aim was determined. The aim of the work was to investigate the task of a hospital nurse in providing a nursing care by COPD patients. In the work 2 hypothesis were determined. 1. The most common role of the hospital nurse is the provider of a nursing care. 2. The role of an educator nurse is more frequent than the role of an advocate nurse. Both hypothesis were confirmed. Further, 2 research questions were determined. What is the most common role of a hospital nurse by COPD patients? Has the role of an educator a practical efficiency by the COPD patients? The both research questions were answered. The aim of the bachelor work was thus accomplished. The bachelor work could be used by seminars in pneumology departments or internal medical departments. The work can also serve as the efficiency assessment of activities practised by the COPD patients and for the remedy of their imperfections.eng
dc.date.accepted2011-06-03
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeScholz, Pavel


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam