Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMathauserová, Zuzana
dc.contributor.authorVít, Zbyněk
dc.date.accessioned2021-12-03T12:14:57Z
dc.date.available2021-12-03T12:14:57Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19717
dc.description.abstractVe své práci jsem se snažil shromáždit teoretické poznatky o problematice mikroklimatických podmínek na pracovišti a jejich vlivu na zdraví a výkonnost pracovníka, se zaměřením na speciální pracoviště - kabiny strojvedoucích železniční dopravy, řidičů MHD a dálkové dopravy. Vycházel jsem z právně závazných předpisů. V teoretické části jsem popsal jednotlivé požadavky a limity faktorů ovlivňujících kvalitu vnitřního prostředí na pracovišti ? především sledovaných mikroklimatických podmínek, ale stručně i dalších faktorů vnitřního prostředí jako je hluk, vibrace, prašnost, osvětlení, ergonomie pracovního místa apod. Po části teoretické jsem se věnoval části praktické, kde jsem vycházel z měření, kterých jsem se osobně zúčastnil a vlastní měření jsem doplnil o výsledky měření z dalších Protokolů o měření zpracovaných ve Státním zdravotním ústavu Praha. Praktické zkušenosti z měření byly pro mou práci hlavní, protože bez nich bych nedokázal objektivně zhodnotit dané téma a problematiku. Na jednotlivých měřeních bylo velmi zajímavé to, jak technická zařízení pracovala a jak byla nastavena, aby zajistila optimální mikroklimatické podmínky na pracovišti. Nejrozsáhlejší výsledky měření jsou ze zkoušek na elektrických vlakových jednotkách známých nyní v našem systému železniční dopravy jako ?Pendolino?. Zatímco na pracovištích strojvedoucích byl většinou splněny stanovené celoroční limity faktorů vnitřního prostředí, na pracovištích řidičů MHD i dálkové dopravy se letní venkovní podmínky projevovaly velkým zhoršením mikroklimatických podmínek - velkou tepelnou zátěží řidičů, která se bez finančně náročných technických opatření nedá odstranit (měřilo se většinou v neklimatizovaných vozidlech).cze
dc.format57 s.
dc.format57 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectMikroklimatické podmínky; teplotacze
dc.subjectvlhkost a rychlost proudění vzduchu; tepelná zátěžcze
dc.subjectkabina strojvedoucího; větrání; vytápění.cze
dc.subjectMicroclimatic conditionseng
dc.subjecttemperatureeng
dc.subjecthumidity and rate of airfloweng
dc.subjectheat loadeng
dc.subjecttrain driver´s cabineng
dc.subjectventilationeng
dc.subjectheating.eng
dc.titleMikroklimatické podmínky v kabinách strojvedoucích železniční dopravy, řidičů MHD a dálkové dopravycze
dc.title.alternativeMicroclimatic conditions in train, public city transport and long distance transport driver´s cabinseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20792
dc.description.abstract-translatedIn my paper I´ve intended to collect theoretical knowledge of the issue of microclimatic conditions in the workplace and it´s impact on health and performance of the worker with the scope to workplaces ? cabins of train, city public transport and long distance transport drivers. I have proceeded from legally binding regulations. In the theoretical part I have described particular requirements and limits of factors affecting the quality of the inner workplace environment. After the theoretical part I have dealt with the practical part where I have proceeded from measurements which I have attended personally. I have completed my own measurements with the results of other measurement records elaborated by State Health Institute in Prague. Perspective measurements were interesting due to the ways technical devices were working and set to provide optimum microclimatic conditions in workplace. The largest measurement results were those from electric train units, known in our railway transport system as ?Pendolino?. While in the workplaces of engine drivers the set year-long inner environment limits have been mainly implemented, in the driver workplaces of public city and long distance transport, summer outside conditions had an impact on significant worsening of the microclimatic conditions ? a big temperature load on drivers, which is impossible to be eliminated without financially demanding measures.eng
dc.date.accepted2011-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana veřejného zdravícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programVeřejné zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBeníšková, Dagmar


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam