Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLukášová, Eliška
dc.contributor.authorPopelková, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T12:15:13Z
dc.date.available2021-12-03T12:15:13Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19736
dc.description.abstractVzdělávání a rozvoj pracovníků představuje důležitou činnost, při které získávají zaměstnanci potřebnou způsobilost, odborné dovednosti a zlepšuje se jejich pracovní výkon. Záleží na každé instituci, jaký způsob vzdělávání a rozvoje svých pracovníků zvolí. Důležité je zabývat se všemi fázemi vzdělávacího procesu. Tento proces je důležitý pro efektivní fungování všech institucí. Cílem bakalářské práce je zjistit, jak probíhá vzdělávání a rozvoj zaměstnanců ve vybraných institucích poskytujících sociální služby. Vybrány byly tři instituce v Plzni. Pro naplnění cíle práce jsem zvolila kvalitativní výzkum, metodu dotazování, techniku rozhovoru pomocí návodu. Pro získání informací o vybraných institucích jsem použila metodu sekundární analýzy dat. Výzkumný soubor tvořili zaměstnanci těchto institucí, kteří se zabývají vzděláváním a rozvojem svých pracovníků. Rozhovory byly zaměřeny na informace o organizaci, jednotlivé fáze vzdělávacího procesu, supervizi a finanční stránku vzdělávání. Výzkumný soubor při sekundární analýze dat tvořily výroční zprávy třech vybraných institucí. Zkoumána byla každá instituce zvlášť a následně byla provedena komparace získaných výsledků. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že ve vybraných organizacích probíhá proces vzdělávání pracovníků, který má každá organizace jinak nastavený. Nedílnou součástí vzdělávání je také rozvoj pracovníků, na kterém se ve vybraných institucích podílí především supervize. Zaměstnanci organizací jsou do vzdělávacího procesu zapojováni ve všech zkoumaných institucích. Dále bylo zjištěno, že ve vzdělávacím procesu existují překážky a nedostatky. Mezi překážky v dalším vzdělávání patří zejména nedostatek finančních prostředků, mezi nedostatky patří nedodržování jednotlivých fází vzdělávacího procesu. Na závěr práce jsou uvedeny návrhy na zlepšení vzdělávacího procesu ve vybraných institucích.cze
dc.format58
dc.format58
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectInstituce sociálních služebcze
dc.subjectRozvoj pracovníkůcze
dc.subjectSociální pracovníkcze
dc.subjectVzdělávánícze
dc.subjectSocial services institutioneng
dc.subjectDevelopment of employeeseng
dc.subjectSocial workereng
dc.subjectEducationeng
dc.titleAnalýza rozvoje a vzdělávání zaměstnanců ve vybrané institucicze
dc.title.alternativeAnalysis of staff development and education in selected institutioneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag20854
dc.description.abstract-translatedEducation and development of workers is an important activity in which workers acquire the necessary competence, professional skills and improve their job performance. It depends on each institution what type of education and development of their employees they choose. It is important to address all the phases of educational process. This process is important for effective functioning of all institutions. The objective of this thesis is to determine how employee education and development is carried out in selected institutions providing social services. Three institutions from Pilsen were selected. To meet the objective of this thesis, I chose a qualitative research, the method of interviewing, and the technique of interview using instructions. To obtain information about the selected institutions, I used the method of secondary data analysis. The research group consisted of employees of these institutions engaged in educating and developing their staff. The interviews were focused on information about the organization, individual phases of educational process, supervision and financial backing of education. The research set for the secondary data analysis consisted of annual reports from the three selected institutions. Each institution was examined separately, and the comparison of the obtained results was carried out subsequently. The research results showed that in the selected organizations the process of staff education is under way; however, each organization has their education set differently. An integral part of education is also the development of staff, in which supervision is primarily involved in the selected institutions. Employees of the organizations are involved in the educational process in all institutions surveyed. It was also found that there are some obstacles and gaps in the educational process. The obstacles in further education include primarily the lack of finance; the gaps include non- observance of the educational process stages. The final part presents some suggestions for improving the educational process in selected institutions.eng
dc.date.accepted2011-09-05
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMolek, Jan


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam