dc.contributor.advisor | Kotrbová, Kvetoslava | |
dc.contributor.author | Holinková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:15:21Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:15:21Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19745 | |
dc.description.abstract | Tato bakalářská práce se zabývá problematikou mateřských škol podporujících zdraví v Jihočeském kraji. Mateřská škola podporující zdraví je škola, která si zpracovala svůj Školní vzdělávací program podle Kurikula podpory zdraví v mateřské škole a stala se členem sítě Škol podporujících zdraví. První část práce věnuje pozornost této problematice z teoretického hlediska. Nastiňuje vysvětlení základních pojmů jako zdraví, podpora zdraví a cíleně plánované projekty na podporu zdraví. Detailnější pohled je zaměřen na vývoj, zakotvení a charakteristiku projektu Mateřská škola podporující zdraví. Ke zpracování druhé části práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Ke sběru dat jsem jako první techniku použila sekundární analýzu dat. Analyzovanými dokumenty byla Kurikula podpory zdraví, získaná v jednotlivých mateřských školách podporujících zdraví. Druhou techniku tvořil strukturovaný rozhovor s otevřenými otázkami. Respondenty představovali vybraní zástupci mateřských škol. Hlavním cílem mé práce bylo provést evaluaci programu Škola podporující zdraví v mateřských školách v Jihočeském kraji. Obsahem dílčích cílů, stanovených v souvislosti s cílem hlavním, byla analýza a naplňování programu Škola podporující zdraví v jednotlivých mateřských školách v Jihočeském kraji a následné porovnání těchto programů. Na základě výsledků získaných vlastním výzkumem jsem došla k závěru, že všechny mateřské školy podporující zdraví splňují požadavky modelového projektu-Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole a fungují na jeho principu i v praxi. Z výzkumu rovněž vyplynulo, že programy jednotlivých mateřských škol se nijak významně neodlišují. Do budoucna by se podle mého názoru měla více zaměřit pozornost na rozšiřování sítě mateřských škol podporujících zdraví, to znamená projekt více podporovat a motivovat ostatní mateřské školy, aby se k síti připojily. Tato práce může sloužit například jako zdroj souhrnných informací o projektu pro jeho potenciální členy. | cze |
dc.format | 78 s., 28 s. příloh | |
dc.format | 78 s., 28 s. příloh | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | kurikulum podpory zdraví | cze |
dc.subject | mateřská škola podporující zdraví | cze |
dc.subject | podpora zdraví | cze |
dc.subject | předškolní věk | cze |
dc.subject | zdravý vývoj dítěte | cze |
dc.subject | zdravý životní styl | cze |
dc.subject | curriculum supporting children´s health | eng |
dc.subject | kindergarten supporting health | eng |
dc.subject | health support | eng |
dc.subject | preschool age | eng |
dc.subject | healthy development of a child | eng |
dc.title | Síť mateřských škol podporujících zdraví v Jihočeském kraji | cze |
dc.title.alternative | Health Supporting Kindergarten Network in South Bohemia | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 20965 | |
dc.description.abstract-translated | This bachelor thesis deals with the issue of kindergartens supporting children´s health in South Bohemia. A kindergarten supporting health is a type of school that has prepared its school education programme in accordance with the Curriculum Supporting Children´s Health in Kindergartens and, thus, it has become a member of the health supporting kindergarten network. The first part of the thesis is aimed at this issue from the theoretical point of view. The basic terms such as health, health support and planned projects aimed health support are outlined in the first part. Development of, embodying and characteristics of the project Health Supporting Kindergarten is described in more detail. Qualitative research was selected to set up the second part of the thesis. I decided for the secondary analysis of data as the first method of data collection. Curricula supporting children´s health gained in the individual kindergartens supporting children´s health were the documents analysed. A structured interview with open questions was the other method used. Selected representatives of kindergartens were the respondents. The main objective of my thesis was to evaluate the programme School Supporting Health in Kindergartens in South Bohemia. The individual objectives determined along with the main objective were aimed at the analysis of and meeting the programme School Supporting Health in Individual Kindergartens in South Bohemia and, subsequently, these programmes were compared. Based on the research results I came to the conclusion that all kindergartens supporting children´s health meet the requirements of the model project-Curriculum Supporting Children´s Health in Kindergartens-and they are operated in accordance with its principle, too. The research also suggests that the programmes of the individual kindergartens do not significantly differ from each other. In my opinion, more attention should by paid on widening the health supporting kindergartens network in future, which means to support the project more and motivate other kindergartens to join the network. This thesis can be used e.g. by eventual members as a source of summary information on the project. | eng |
dc.date.accepted | 2011-06-13 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Ochrana veřejného zdraví | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Veřejné zdravotnictví | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Hamplová, Lidmila | |