Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorFilausová, Drahomíra
dc.contributor.authorPeroutková, Anna
dc.date.accessioned2021-12-03T12:16:08Z
dc.date.available2021-12-03T12:16:08Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19790
dc.description.abstractTato práce je zaměřena na spokojenost rodících žen s ošetřovatelskou péčí. Teoretická část práce je rozdělena do jedenácti kapitol a je zaměřena na teoretické základy porodnictví a ošetřovatelství, porodní asistenci a spokojenost pacientů. Výzkumná část je zaměřena na spokojenost rodiček s ošetřovatelskou péčí na porodních sálech v Nemocnici Jindřichův Hradec, a.s. Pro vypracování práce byly stanoveny tři cíle. Cíl č. 1: Zjistit, zda jsou rodičky spokojeny s ošetřovatelskou péčí na porodních sálech. Cíl č. 2: Zjistit, zda jsou rodičky spokojeny s vybavením porodních sálů. Cíl č. 3: Zjistit, jaký prvek hodnotí rodičky v průběhu porodu jako nejdůležitější. Pro výzkumné šetření byla zvolena metoda kvantitativního výzkumu. Sběr dat byl proveden technikou anonymních dotazníků. Výzkumný vzorek tvořilo 82 žen po spontánním porodu. Prostřednictvím šetření byly ověřovány následující pracovní hypotézy. H 1: Rodičky jsou spokojeny s ošetřovatelskou péčí na porodních sálech. H 2. Rodičky jsou spokojeny s vybavením porodních sálů. H 3: Rodičky v průběhu porodu upřednostňují empatický přístup porodních asistentek. Na základě výsledků šetření, lze konstatovat, že se všechny tři hypotézy potvrdily a všechny tři cíle byly splněny. Spokojenost pacientů patří mezi nejdůležitější ukazatele kvality zdravotnických služeb. Výsledky zjišťování úrovně spokojenosti pacientů jsou nenahraditelným zdrojem podnětů pro zlepšování kvality péče. Informace z této práce mohou být zajímavé a motivující pro všechny zdravotnické profese, ať lékařské či nelékařské, které se podílí na zdravotnické a ošetřovatelské péči o rodící ženy. Výstupem tohoto šetření je informační brožura porodnického oddělení Nemocnice Jindřichův Hradec pro nastávající maminky.cze
dc.format76 s.
dc.format76 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBolestcze
dc.subjectOšetřovatelská péčecze
dc.subjectPorodcze
dc.subjectPorodní asistentkacze
dc.subjectSpokojenostcze
dc.subjectPaineng
dc.subjectNursing careeng
dc.subjectChildbirtheng
dc.subjectMidwifeeng
dc.subjectSatisfactioneng
dc.titleSpokojenost rodiček s ošetřovatelskou péčí v okresní nemocnici Jindřichův Hradeccze
dc.title.alternativeSatisfaction of Women in Labour with Nursing care Provided in the district Hospital Jindřichův Hradec.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21269
dc.description.abstract-translatedThis thesis is focused on satisfaction of women in labour with nursing. The theoretical part of the thesis is divided into eleven chapters and is focused on theoretical grounds of obstetrics and nursing, midwifery and satisfaction of the clients. The research part is focused on the satisfaction of the women in labour with nursing provided in delivery rooms at the district hospital in Jindřichův Hradec. The elaboration of the thesis at hand was based on three objectives. Objective No. 1: was to find out whether the women in labour are satisfied with nursing provided in the delivery rooms. Objective No. 2: was to observe whether the women in labour are satisfied with the equipment in the delivery rooms. Objective No. 3: was to identify what element the women in labour consider most important in the process of giving birth. A quantitative method was used in the research. Data were collected by the technique of anonymous questionnare. The research corpus comprised of 82 women after spontaneous delivery. Three working hypothese were tested. H 1: women in labour are satisfied with nursing provided in the delivery rooms. H 2: women in labour are satisfied with the equipment in the delivery rooms. H 3: empathetic attitude of midwives is found to be the most important element in the process of giving birth by women in labour. Based on the results of the research, it is possible to state that all three hypotheses have been confirmed and all three objectives have been met. The satisfaction of the patients is one of the most important indicators of the quality of health services. The outcomes of patients satisfaction surveys are irreplaceable source of stimuli for improving the quality of nursing. The information contained in this thesis may be interesting and motivating to all healthcare professionals, doctors and/or other medical staff, that participate in providing health care and nursing to women giving birth. The outcome of this research is an information brochure for expectant mothers distributed by the department of obsterics of the hospital in Jindřichův Hradec.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBelešová, Romana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam