• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Edukace klientek porodní asistentkou v gynekologické ambulanci

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (2.169Mb)
    Posudek vedoucího práce (513.9Kb)
    Posudek oponenta práce (469.3Kb)
    Průběh obhajoby práce (95.92Kb)
    Datum
    2011
    Autor
    Volková, Šárka
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Pojem edukace je podle moderní pedagogiky definován jako výchova a vzdělávání. Porodní asistentka pracuje jako partner ženy, poskytuje klientce podporu a péči, ale také vzdělává klientky a jejich rodiny. Edukační činnost je nedílnou součástí porodnictví. Edukace hraje významnou roli v rámci primární, sekundární a terciární prevence, tyto druhy prevence se mohou vzájemně prolínat. V teoretické části jsou shrnuty poznatky z edukace, edukačního procesu, dále využití edukačních metod a edukačních pomůcek v gynekologické ambulanci. Rozpracována je edukace mladých dívek, těhotných klientek, klientek po porodu, klientek ve fertilním věku, klientek v klimakteriu a starších klientek.Ke zpracování praktické části bakalářské práce byla použita metoda kvantitativního výzkumného šetření. Pro kvantitativní výzkumné šetření byla zvolena metoda dotazování, technika dotazníků. Praktická část je zaměřena na informovanost porodních asistentek o edukaci, možnosti edukace a klientky, u kterých převažuje edukace. Cílem 1 tohoto výzkumného šetření bylo zjistit, jaké možnosti mají porodní asistentky k edukaci. Cíl 1 byl splněn. Na základě zvoleného cíle byla stanovena hypotéza: Porodní asistentky mají podmínky pro edukaci edukaci klientek. Hypotéza byla potvrzena. Cílem 2 bylo zjistit, u kterých klientek navštěvující gynekologicko-porodnickou ambulanci převažuje edukace porodní asistentkou. Cíl 2 byl splněn. Na základě zvoleného cíle byla stanovena hypotéza : Edukace porodních asistentek je orientovaná na těhotné než na gynekologicky nemocné. Hypotéza byla potvrzena. Tato bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací pro porodní asistentky pracující v gynekologických ambulancích, ale i studentky porodní asistence. Součástí práce je edukační manuál pro porodní asistentky. Výsledky výzkumu mohou být využity v rámci výuky na Jihočeské Univerzitě.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19804
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV