Hodnocení kvality ošetřovatelské péče
Abstrakt
Abstrakt
Název této bakalářské práce je ?Hodnocení kvality ošetřovatelské péče?.
Je mnoho definic kvality dle jednotlivých autorů. Ale ve všech definicích je vidět jedna společná věc. Je to pacient a jeho požadavky, jsou tím hlavním hodnotitelem kvality.
Cílem této práce bylo zjistit spokojenost pacientů s poskytovanou ošetřovatelskou péčí na gastroenterologickém oddělení. Tento cíl byl splněn.
Spokojenost pacienta je subjektivní, souvisí s uspokojením či neuspokojením pacientových potřeb. Spokojenost je skutečnost oproti očekávání klienta. Pokud je skutečnost lepší než to co pacient očekával spokojenost bývá vysoká, je-li tomu naopak spokojenost je nízká a pacient je frustrován.
Výzkum práce byl vypracován prostřednictvím kvantitativní výzkumné metody. Kvantitativní metodu tvořil dotazník pro pacienty, který byl sestaven na základě prostudování odborné literatury. Zvolili jsme si tři hypotézy, které jsme po zhodnocení výsledků potvrdili. Výsledky výzkumu byly vyhodnoceny pomocí grafů.
Výzkumný soubor tvořili pacienti hospitalizovaní na gastroenterologickém oddělení nemocnice České Budějovice a. s. Pomocí výzkumu jsme zjistili, že většina pacientů je spokojena s poskytovanou ošetřovatelskou péčí.
V praxi je možné využít poznatky získané při výzkumu k publikaci v odborné literatuře. Za přínos této práce považuji zmapování spokojenosti pacientů s ošetřovatelskou péčí na gastroenterologickém oddělení, výsledky spokojenosti pacientů jsou výbornou zpětnou vazbou pro ošetřovatelský personál. Dále budou poznatky z této práce předány managementu gastroenterologického oddělení, kterému mohou sloužit k zamyšlení nad ošetřovatelskou péčí.