Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStasková, Věra
dc.contributor.authorKrejčí, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-03T12:17:13Z
dc.date.available2021-12-03T12:17:13Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19841
dc.description.abstractVYTVOŘENÍ A PRÁCE SESTRY S EDUKAČNÍMI KARTAMI NA CHIRURGICKÉM ODDĚLENÍ Smyslem práce: ?Vytvoření a práce sestry s edukačními kartami na chirurgickém oddělení? je navrhnout sjednocení, ucelení a zjednodušení informací podávaných klientovi tak, aby proces edukace byl přehledný, efektivní a přijatelný pro širokou pacientskou veřejnost. Pro tuto práci byly stanoveny čtyři cíle. Cíl 1: Zjistit, zda je edukace klientů před vybranými operačními zákroky efektivní. Cíl 2: Zjistit metody edukace klientů na chirurgických odděleních před vybranými operačními zákroky z pohledu sester. Cíl 3: Vytvořit edukační prostředek (edukační karty) pro klienty před vybranými operačními zákroky. Cíl 4: Ověřit vytvořený edukační prostředek v ošetřovatelské praxi. Byly stanoveny tři výzkumné otázky. VO 1: Jakými vědomostmi disponují klienti před operačním zákrokem ke zdárnému pooperačnímu průběhu? VO 2: Jaké edukační metody sestry využívají u klientů před operačními výkony? VO 3: V čem klienti spatřují přínos při práci s edukačními kartami? Výzkumné šetření probíhalo s laskavým dovolením hlavní sestry v Nemocnici Znojmo p. o. Pro naplnění cílů práce bylo využito kvalitativního šetření, metodou dotazování, technikou nestandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili klienti a sestry chirurgického oddělení. Na základě analýzy odpovědí všech dotázaných respondentů byly sestaveny a následně v praxi ověřeny edukační karty vytvořené pro klienty před operačními výkony. Další využití práce v praxi spočívá v zanechání vytvořených edukačních karet na chirurgických odděleních, kde budou klientům dispozici po celou dobu jejich hospitalizace. Karty klientům usnadní orientaci a adaptaci v celém předoperačním i pooperačním období.cze
dc.format97s.+11s. příloh
dc.format97s.+11s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectedukacecze
dc.subjectedukační kartycze
dc.subjectedukační pláncze
dc.subjectchirurgiecze
dc.subjectoperace dutiny břišní ošetřovatelská péčecze
dc.subjectsestracze
dc.subjectEducationeng
dc.subjecteducational Cardseng
dc.subjecteducational Planeng
dc.subjectSurgeryeng
dc.subjectabdominal Sumery nursing Careeng
dc.subjectNurseeng
dc.titleVYTVOŘENÍ A PRÁCE SESTRY S EDUKAČNÍMI KARTAMI NA CHIRURGICKÉM ODDĚLENÍcze
dc.title.alternativeThe Making and Use of Educational Cards in the Job of a Nurse at the Surgical Wardeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21356
dc.description.abstract-translatedThe Making and Use of Educational Cards in the Job of a Nurse at the Surgical Ward The objective of the present work called ?The Making and Use of Educational Cards in the Job of a Nurse at the Surgical Ward? is to propose a unification, consolidation and simplification of information given to a client so that the educational process might be transparent, effective and acceptable for general (patient) public. At the beginning of the research the author set four goals: Goal 1: To find out whether the education of clients prior to selected surgical procedures is effective or not; Goal 2: To find out the methods of education of clients at the surgical ward prior to selected surgical procedures as viewed by nurses; Goal 3: To make (create) an educational means (educational cards) for clients prior to selected surgical procedures. Goal 4: To check the created educational means in the nursing practice. The author also set three questions for her inquiry: Question 1: What knowledge do clients have prior to the surgical procedure for a successful postoperative development? Question 2: What educational methods do nurses apply with clients prior to surgical procedures? Question 3: What positive aspects do clients perceive when working with educational cards? The inquiry took place in the Znojmo Hospital with the matron?s kind permission. To achieve successful results in her work, the author applied qualitative examination, the method of a questionnaire, the technique of a non-standardized interview. The object of the inquiry consisted of clients and nurses of the surgical ward. Having analysed the answers of all respondents, the author put together and subsequently checked in practice educational cards for clients prior to surgical procedures. The results of the present bachelor work can be used further in practice, e.g. the created educational cards can be left at the surgical ward at patients? disposal for the whole period of their hospitalization. Is to propose a unification, consolidation and simplification of information given to a client so that the educational process might be transparent, effective and acceptable for general (patient) public.eng
dc.date.accepted2011-05-31
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠulistová, Radka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam