Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorVelemínský, Miloš
dc.contributor.authorCrhová, Tereza
dc.date.accessioned2021-12-03T12:18:36Z
dc.date.available2021-12-03T12:18:36Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19895
dc.description.abstractRozumí ženy rizikům spojeným s předčasným porodem? Hlavním zdrojem informací budoucích maminek jsou prenatální poradny, kde by se měly dozvědět o rizicích předčasného porodu a hlavně jak reagovat v případě potíží. Teoretická část práce shrnuje poznatky o předčasném porodu, jeho rizicích, příčinách, diagnostických a terapeutických možnostech, ošetřovatelské péči a důsledcích pro novorozence. Praktická část je zaměřena na informovanost těhotných žen a zhodnocení kvality informací ženami, které předčasně porodily. Ke zpracování problematiky byla použita kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Kvantitativní část proběhla formou dotazníku, určeného ženám v prenatálních poradnách. Kvalitativní část proběhla formou polostrukturovaného rozhovoru se ženami, které předčasně porodily. Stanoveno bylo 6 cílů a s nimi související hypotézy. Cílem práce bylo zjistit, zda jsou těhotné ženy informovány o problematice a zda ženy, které předčasně porodily, byly v prenatálních poradnách o problematice dostatečně informovány. Dalším cílem bylo vytvoření edukačního materiálu pro matky, týkajícího se rizik spojených s předčasným porodem a pro porodní asistentky, týkajícího se edukace matek v dané oblasti. Všechny cíle byly splněny. Potvrdila se hypotéza předpokládající informovanost o rizikových faktorech, taktéž hypotéza předpokládající informovanost o projevech hrozícího předčasného porodu, i hypotéza předpokládající informovanost o důsledcích předčasného porodu pro novorozence. Tato bakalářská práce může posloužit jako edukační materiál pro porodní asistentky, které mohou téma zařadit do předporodní přípravy a také jako inspirace pro vytvoření edukačních materiálů pro budoucí matky.cze
dc.format68 s. (88 677 znaků)
dc.format68 s. (88 677 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNedonošený novorozeneccze
dc.subjectošetřovatelská péčecze
dc.subjectprevence vzniku předčasného poroducze
dc.subjectprojevy předčasného poroducze
dc.subjectpředčasný porodcze
dc.subjectpříčiny předčasného poroducze
dc.subjectPremature newborneng
dc.subjectnursingeng
dc.subjectprevention of preterm birtheng
dc.subjectsigns of preterm birtheng
dc.subjectpreterm birtheng
dc.subjectcauses of preterm birtheng
dc.titleRozumí ženy rizikům spojeným s předčasným porodem?cze
dc.title.alternativeDo Women Understand the Risks Connected with the Preterm Birth?eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21440
dc.description.abstract-translatedDo women understand the risks connected with the preterm birth? The main source of information for expecting women are prenatal clinics, where they should learn about the risks of preterm birth and what to do in a case of troubles. The theoretical part of my paper contains learnings about preterm birth, its risks, causes, diagnostical and therapeutical possibilities, about nursing and consequences for newborns. The practical part focuses on awareness of pregnant women and assessment of the quality of information by women who have given birth prematurely. To address the issue I used a combination of qualitative and quantitative methods. The quantitative part of my research took the form of a questionnaire given to pregnant women at prenatal clinics. The qualitative part of my research was in the form of semi-structured interviews with women who have given birth prematurely. There were 6 objectives and therewith related hypotheses and research question. The objective of this thesis was to find out wheather pregnant women are informed about the issues of preterm birth well enough and wheather women, who have given birth prematurely, were informed in prenatal clinics sufficiently. Another objective was to make an educational material for mothers-to-be containing information about preterm birth and another educational material for midwives on how to educate women about issues they might face in this area. All the objectives were accomplished. The hypothesis claiming that expecting women are aware of the relevant risk factors, as well as the hypothesis presuming awareness of the signs of preterm birth to occur were proved. The hypothesis presuming knowledge of the risks involved for the newborn was proved, too. This Bachelor´s Thesis can be used as an educational material for midwives who can include the topic into prenatal preparation courses and as well as inspiration to prepare educational materials for mothers-to-be.eng
dc.date.accepted2011-06-02
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLinhart, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam