Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorZimandlová, Monika
dc.date.accessioned2021-12-03T12:19:38Z
dc.date.available2021-12-03T12:19:38Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19931
dc.description.abstractTato bakalářská práce, jejímž tématem je využití volnočasových aktivit v rámci Salesiánského střediska v Českých Budějovicích (přesněji jeho odloučeného pracoviště Kontaktního centra Maják) jako prostředku prevence rizikového chování, se zabývá problematikou rizikového chování u cílové skupiny romských dětí a mládeže a jeho prevencí. Teoretická část bakalářské práce seznamuje s teoretickými východisky pedagogiky volného času a sociální pedagogikou. Dále je zde také okrajově popsána problematika romské menšiny (např. nízká vzdělanost Romů, která výrazně ovlivňuje výskyt rizikového chování), poslání a preventivní principy Salesiánského střediska v ČB a vybrané oblasti rizikového chování a jejich možná prevence. Cílem práce byla identifikace potenciálu využití volnočasových aktivit jako jedné z možností prevence rizikového chování u romských dětí v rámci SaSM - DDM ČB. V praktické části bakalářské práce je použita kvalitativní strategie výzkumu, která byla realizována pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Výzkum se uskutečnil v prostředí odloučeného pracoviště Salesiánského střediska v ČB - Kontaktního centra Maják. V průběhu výzkumu bylo osloveno třináct respondentů ve věku 7 až 13 let. Na základě výsledků získaných v průběhu vlastního výzkumu lze říci, že preventivní aktivity, které probíhají v rámci volnočasových aktivit Střediska, jsou z velké části zaměřeny spíše obecně na problematiku rizikového chování nežli na konkrétní případy rizikového chování vyskytujícího se u dané skupiny romských dětí a mládeže. Naprostou většinu aktivit realizuje organizace prostřednictvím svých zaměstnanců. Preventivní programy připravené pro cílovou skupinu probíhaly především formou přednášek a využití alternativních metod je zde zcela opomenuto, ačkoli je v povědomí zaměstnanců organizace jako nutné. Ze získaných výsledků vlastního výzkumu lze tedy vyvodit následující hypotézy: H1: Preventivní programy Střediska mají obecné zaměření. H2: Středisko má povědomí o rizikovém chování svých klientů, ale preventivní aktivity nejsou cíleně připravovány jako reflexe tohoto chování. H3: Jsou upřednostňovány preventivní aktivity připravené v rámci Střediska nad aktivitami na zakázku ze strany nezávislých osob/organizací. H4: Alternativní metody v rámci preventivních aktivit nejsou upřednostňoványcze
dc.format72
dc.format72
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnestátní nezisková organizacecze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectromské děti a mládežcze
dc.subjectvolný čascze
dc.subjectNon-Government Non-Profit Organization (NGO)eng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectundesirable behavioreng
dc.subjectgipsy children and youtheng
dc.subjectfree timeeng
dc.titleVyužití volnočasových aktivit romských dětí a mládeže jako prevence sociálně patologických jevů v SaSM - DDM ČBcze
dc.title.alternativeThe Influence of free time activities of gipsy children and youth as a prevention of socially pathological phenomenon in SaSM - DDM ČBeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag21500
dc.description.abstract-translatedThe thesis topic, is the use of free time activities within the framework of the Salesian centre in České Budějovice (specifically its detached work-place, the contact centre Maják) as a preventative method against unruly behaviour, it pursues the problems of unruly behaviour in the target group of gypsy children and teenagers and its prevention. The theory part of the thesis introduces the theoretical outcomes of free time pedagogy and social pedagogy. Furthermore the thesis includes a brief description of the problematics of the gypsy minority population (for example the low education standard of gypsies, which has a great effect on the appearance of unruly behaviour), vocation and preventative principals of the Salesian centre in České Budějovice. The aim of the work, was to identify the potential of using free time activities as one of the possibilities for preventing unruly behaviour of gypsy children within the framework of the SaSM - DDM ČB. The practical part of the thesis uses qualitative strategic research, which was carried out with the help of a semi-structured discussion. The research was carried out in the detached workplace of the Salesian centre in České Budějovice ? The contact centre Maják. During the research, thirteen respondents, within the ages of 7-13, had been addressed. On the basis of the findings received from the research, it is possible to say, that preventative activities, which take place during the free time activities of the Centre, are in a greater part aimed at a general problematics of unruly behaviour rather than particular cases of unruly behaviour which appear with particular group of gypsy children and teenagers. Majority of the activities are being realised through the employees of the centre. Preventative programmes prepared for a target group took place mainly in the form of lectures and utilising of alternative methods has been completely forgotten, even though the employees of the organisation are aware of its necessity. From the results obtained from my own research it is possible to deduce the following hypothesis: H1: Preventative programmes of the centre are general. H2: The centre is aware of the risky behaviour of its clients , but their preventative activities are not directly prepared with this condition of the behaviour. H3: Preference is given to the preventative activities prepared within the framework of the centre over activities that have been requested from independent individuals/organisations. H4:Alternative methods within the framework of the preventative activities are not preferred.eng
dc.date.accepted2011-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeUrban, David


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam