• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Příčiny neúspěšné integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením do základních škol

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (849.2Kb)
    Posudek vedoucího práce (623.6Kb)
    Posudek oponenta práce (885.9Kb)
    Průběh obhajoby práce (373.5Kb)
    Datum
    2011
    Autor
    Jandová, Petra
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké jsou příčiny neúspěšné integrace dětí mladšího školního věku se zdravotním postižením do základních škol. Teoretická část práce obsahuje stručný nástin historie integrace v ČR a vymezení základních pojmů. Dále je zde rozpracována problematika školské integrace, a to včetně faktorů, které ovlivňují její úspěšnost, respektive neúspěšnost. Praktická část je zaměřena na zjištění příčin neúspěšné integrace ve dvou konkrétních případech žáků s diagnostikovaným Aspergerovým syndromem, který se navenek projevuje zhoršenou adaptabilitou na sociální prostředí vyúsťující v některých případech do projevů agrese. Ty následně vedou k nutnosti vyčlenění žáků mimo prostor třídy, kde nadále probíhá výuka individuální formou. Tito žáci byli vytipování na základě informací z odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Jihočeského kraje a speciálně pedagogického centra v Českých Budějovicích. Vzhledem k velikosti cílové skupiny, specifičnosti problematiky a snaze o dosažení co nejplastičtějšího obrazu konkrétních případů byl k dosažení cíle práce využit kvalitativní výzkum, konkrétně design případových studií. Sběr dat byl realizován prostřednictvím obsahové analýzy dokumentů a polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky integračního procesu ? integrovanými žáky a jejich rodiči, řediteli škol, učiteli, asistenty pedagoga a spolužáky. Výsledkem výzkumu bylo zjištění, že hlavní příčinou neúspěšné integrace byla v obou případech neochota ke spolupráci jedné zúčastněné strany integračního procesu, tedy ředitele, respektive rodičů integrovaného dítěte.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19943
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV