• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Syndrom burnout v pomáhajících profesích

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (751.9Kb)
    Posudek vedoucího práce (461.8Kb)
    Posudek oponenta práce (449.2Kb)
    Průběh obhajoby práce (431.4Kb)
    Datum
    2011
    Autor
    Králová, Lucie
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato bakalářská práce pojednává o syndromu burnout v pomáhajících profesích, přičemž se zaměřuje zejména na osobnost speciálního pedagoga. Úvodní část vymezuje pojem syndrom vyhoření a popisuje jeho historický vývoj. Dále uvádí rizikové faktory, podílející se na jeho vzniku, přibližuje příznaky, které se mohou během syndromu burnout vyskytovat a odlišuje jej od jiných psychických stavů. Důležitou součástí je také zmínka o možné prevenci vzniku a léčbě již poznaného vyhoření. V neposlední řadě se zabývá charakteristikou pomáhajících profesí a povoláním speciálního pedagoga. Praktická část se věnuje výzkumu syndromu burnout u speciálních pedagogů, kteří mají alespoň deset let praxe. Vychází z kvalitativní výzkumné metody prováděné formou polostrukturovaného rozhovoru a doplněné o dotazníkové šetření. Úkolem této části je přinést aktuální informace o situaci týkající se syndromu burnout mezi speciálními pedagogy. Cílem je zjistit projevy počínajícího syndromu vyhoření ve výše zmíněné profesi a jak si své případné příznaky pracovníci uvědomují. V neposlední řadě bylo cílem výzkumu zjistit informovanost speciálních pedagogů o možnostech, jak syndromu vyhoření předcházet. Výsledky výzkumu ukázaly, že informovanost speciálních pedagogů ohledně syndromu burnout je na dobré úrovni. Výzkum dále odhalil, že příznaky vyhoření se u jednotlivých respondentů vyskytují, avšak jejich riziko je povětšinou na nízké úrovni. Zároveň bylo prokázáno, že dotazovaní si své příznaky uvědomují. Jediné nebezpečí lze spatřovat v prevenci tohoto fenoménu, neboť informovanost v tomto směru není zcela dostačující. Bakalářskou práci lze využít k informovanosti jak budoucích, tak i stávajících speciálních pedagogů o syndromu burnout a jeho možných následcích. Dále by práce mohla sloužit jako podklad pro prevenci vzniku vyhasnutí, či jako nástin možností léčby již vzniklého vyhoření.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19956
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV