Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorPlojharová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T12:20:31Z
dc.date.available2021-12-03T12:20:31Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19959
dc.description.abstractTématem mé bakalářské práce bylo Zážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postižením. V teoretické části bakalářské práce jsem se zaměřila na historii tělesného postižení v Čechách, na zdravotní a tělesné postižení, na vzdělávání a práva osob s tělesným postižením, na zážitkově pedagogické učení a jeho prvky a na nestátní neziskové organizace. V praktické části bakalářské práce jsem se zaměřila na definování cílů, na metodiku a na vlastní výsledky. Prvním cílem praktické části bylo zmapovat nabídku a realizaci volnočasových aktivit pro osoby s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Druhým cílem bylo zjistit u vybraných nestátních neziskových organizací, zda realizují aktivity zaměřené na zážitek. Ve výzkumné části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku vlastní konstrukce. Výzkum proběhl v měsících březen a duben roku 2011 v nestátních neziskových organizacích, které se zabývají volnočasovými aktivitami u osob s tělesným postižením v Jihočeském kraji. Celkem bylo osloveno 15 nestátních neziskových organizací a ochotno se podílet na výzkumu bylo 8. Výsledky výzkumu ukázaly, že pět nestátních neziskových organizací z osmi realizují volnočasové aktivity pro osoby s tělesným postižením a z toho jedna okrajově a jednorázově, zbytek oslovených organizací se tj. dvě se zabývají jiným druhem postižení a jedna se zabývá poradenstvím. Volnočasové aktivity zaměřené na zážitkově pedagogické učení realizuje DC ADRA, 1. Centrum zdravotně postižených jižní Čechy, Rodinné centrum Rozárka, Sdružení postižené dítě. Stanovené cíle byly zodpovězeny. V diskusi najdeme rozbor výsledků a porovnání výsledků s teorií. V závěru najdeme shrnutí celé bakalářské práce. V práci je uveden ucelený přehled o nestátních neziskových organizacích v Jihočeském kraji, které pracují s osobami s tělesným postižením a realizují aktivity zaměřující se na zážitek.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectZdravotní postiženícze
dc.subjecttělesné postiženícze
dc.subjectzážitkově pedagogické učenícze
dc.subjectzážitekcze
dc.subjectnestátní neziskové organizace.cze
dc.subjecthealth disabilitieseng
dc.subjectphysical disabilitieseng
dc.subjectexperience-based learningeng
dc.subjectexperienceeng
dc.subjectnon-governmental non-for-profit organizations.eng
dc.titleZážitkově pedagogické učení a jeho realizace u osob s tělesným postiženímcze
dc.title.alternativeThe Experiential Education and Its Implementation with Physically Handicapped Peopleeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag22564
dc.description.abstract-translatedThe topic of my bachelor degree thesis was the experience-based learning and its implementation for persons with physical disabilities. In the theoretical part of my bachelor degree thesis I focused on the history of physical handicaps in Bohemia, on health and physical disabilities, on education and rights of persons with physical disabilities, experience-based learning and its elements and on non-governmental non-for-profit organizations. In the practical part of my bachelor degree thesis I focused on the definition of the objectives, methods and results. The first objective of the practical part was to map the offer and realization of free-time activities for people with disabilities in the South Bohemian region. The second objective was to inquire selected non-governmental non-for-profit organizations whether they provide any experience-based activities. The method of the research was a quantitative survey using the method of inquiry with a questionnaire developed specifically for the purpose. The survey was performed in March and April 2011 in non-governmental non-for-profit organizations that deal with free-time activities of persons with physical disabilities in the South Bohemian region. The total number of non-governmental non-for-profit organizations we approached was 15 and the number willing to participate was 8. The results of the survey have shown that five out of the eight non-governmental non-for-profit organizations realize free-time activities for persons with physical disabilities, while one of them performs such activities only marginally and on a one-off basis, two organizations deal with a different kinds of disabilities and one deals with consulting. Free-time activities that focus on experience-based learning are realized by DC ADRA, the 1st center for people with disabilities South Bohemia, Family Center Rozárka and the Association Handicapped Child. The set objectives have been achieved. The discussion contains an analysis of the results and a comparison of the results with the theory. The conclusions summarize the entire bachelor degree thesis. The thesis presents an integrated overview of non-governmental non-for-profit organizations in the South Bohemian region that work with person with physical disabilities and realize activities focusing on experiences.eng
dc.date.accepted2011-06-21
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeToušek, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam