Pedagog a žák v etopedickém zařízení
Abstrakt
Bakalářská práce řeší okolnosti ovlivňující vztah mezi pedagogem
a žákem v etopedickém zařízení a snaží se posoudit okolnosti ovlivňující úspěšnost či
neúspěšnost pedagogovy činnosti v bezprostředním styku s dítětem v zařízení tohoto
typu.
Pro posouzení pedagogovy činnosti byly osloveny děti z Dětského
diagnostického ústavu v Homolích u Českých Budějovic. Šlo o děti středního a staršího
školního věku. V praktické části byla uplatněna metoda kvalitativního výzkumu
konkrétně metodou rozhovoru mezi tazatelem (mnou) a jednotlivými respondenty
(dětmi).
Z rozhovorů vyplynulo, že pedagogova "úspěšnost" není ovlivněna jen jeho
výbavou, ale i faktem úrovně fixace problému dítěte před příchodem do DDÚ, jeho
výbavou a zkušenostmi (s Policií, OSPODem, školou, kam chodilo, rodinou,...).
Získané poznatky pomohou pedagogům rozšířit náhled na celou složitou oblast
kontaktů, přímou práci s dětmi či vhodnost výběru programu.