Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorScholzová Festová, Andrea
dc.contributor.authorBoudová, Monika
dc.date.accessioned2021-12-03T12:21:03Z
dc.date.available2021-12-03T12:21:03Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19975
dc.description.abstractTéma této bakalářské práce je ?Celoživotní vzdělávání v porodní asistenci?.Odborná způsobilost porodní asistentky je podmíněna tříletým bakalářským studiem a následně opakovaně získávaným Osvědčením o způsobilosti pracovat bez odborného dohledu. Toto je podmíněno nejen dosaženým bakalářským vzděláním, ale také plněním programu celoživotního vzdělávání. Tyto podmínky nebyly vždy. Ve starověku nebyl na vzdělání tehdejší porodní asistentky kladen žádný důraz, postupně znalosti a vzdělání nabyly na významu a v současné době nestačí pouze absolvovat bakalářské studium, ale moderní porodní asistentka je nucena své znalosti stále doplňovat. Přesto, že dříve nabídka vzdělávacích akci již existovala, neměly porodní asistentky povinnost se jich účastnit a nemusely tedy dokazovat žádné průběžné sbírání nových poznatků. Po vstupu do společenství Evropské unie byly v systému vzdělávání nelékařských pracovníků učiněny změny, které mimo to, že dosavadní středoškolské studium nebo studium vyšší odborné školy je nehostečné a výuka se musí přesunout na vysoké školy. Současně musí porodní asistentka formou dosažených kreditů dokazovat, že se průběžně vzdělává. Cílem tohoto snažení je kvalitní ošetřovatelská péče a péče v porodní asistenci. Cílem výzkumu je zmapovat zájem porodních asistentek o akce celoživotního vzdělávání a odhalení možných nedostatečností v některých částech přípravy. Toho lze následně využít v praxi k rozšíření nabídky celoživotního vzdělávání. K výzkumné činnosti byla použita metoda dotazování pomocí originálního dotazníku, který byl vyplněn anonymně, a byly osloveny porodní asistentky ústeckého kraje. Přesto, že byl předpoklad, že porodní asistentky s nižším stupněm dosaženého vzdělání se zajímají o vzdělávací akce méně a naopak asistentky s vyšším vzděláním si vzdělávací akce vybírají cíleně pro svou praxi, nebyl tento předpoklad správný. Zájem obou typů porodních asistentek byl srovnatelný. Z větší části chtějí porodní asistentky také pokračovat ve studiu. Dále se splnilo očekávání, že témata školících akcí jsou dostatečná a porodní asistentky jsou s nabídkou akcí spokojeny. Žádaná témata byla dle porodních asistentek v nabídce zastoupena v celém rozsahu, poptávka byla pouze po minimálním množství témat, která by se dala v nejbližší době do nabídky zařadit. Výzkum, také ukázal mírné nedostatky ve znalosti cizího jazyka a je proto potřeba podpořit a motivovat porodní asistentky nejen v rozšiřování odborných znalostí, ale také znalostí jazykových.cze
dc.format71 s. (77 690 znaků)
dc.format71 s. (77 690 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVzdělávánícze
dc.subjectceloživotní vzdělávánícze
dc.subjectporodní asistentkacze
dc.subjectvzdělávání porodních asistentekcze
dc.subjectodborná způsobilostcze
dc.subjectosvědčení o odborné způsobilosticze
dc.subjectEducationeng
dc.subjectLifelong educationeng
dc.subjectThe midwifeeng
dc.subjectEducation of midwiveseng
dc.subjectProfessional competencyeng
dc.subjectCertificate of professional competencyeng
dc.titleCeloživotní vzdělávání v porodní asistenci.cze
dc.title.alternativeLifelong midwives of education.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag23044
dc.description.abstract-translatedThe theme of this thesis is ?Lifelong Midwifery Education?. The midwife´s competence is a subject to a three-year Bachelor's study and then repeated award of the Certificate of Eligibility to work without professional supervision. This is conditional on not only obtaining a Bachelor's degree, but also implementing the program of lifelong education. These conditions have not always been as such. In ancient times there was not any emphasis on midwives´ education, over time the knowledge and experience became more of an importance. A midwife of today is still forced to complement her skills. Despite of the fact that training courses had already existed, midwives were not obliged to attend them or prove any ongoing collection of new skills. After joining the European Union the education system of non-medical staff underwent changes, and in addition to existing secondary education or higher professional studies the schools proved inadequate and the studies had to be transferred to universities. At the same time the midwives had to prove their ongoing education and studies with their reached credits. The objective of this effort is a high quality nursing care and the care in midwifery. This research aims to map the interest of midwives in Lifelong Education events and detect possible gaps in some parts of the training. This can be used to extend the practice of lifelong studies. The research method used an anonymous questionnaire which was filled in by the Ústí Region midwives. The expectations that the midwives with lower education would not be as much interested in the offer of the education as the ones with higher education were incorrect. According to the questionnaires the topics and events of education are sufficient. Both the groups have proved comparable demand for education and training. The offered themes were, according to the midwives, fully satisfactory. The research has also showed rather poor knowledge of foreign languages. The midwives should be encouraged and motivated to expand not only their professional but also language skills going forward.eng
dc.date.accepted2011-06-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeSoukupová Maříková, Judita


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam