Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHolčapek, Michal
dc.contributor.authorKlika, Luboš
dc.date.accessioned2021-12-03T12:21:19Z
dc.date.available2021-12-03T12:21:19Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-05
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19983
dc.description.abstractPřestupkové řízení je zvláštním druhem správního řízení. Rozumí se jím zákonem upravený postup příslušných správních orgánů a dalších osob při projednávání a rozhodování o přestupcích. V řízení o přestupcích se primárně postupuje podle přestupkového zákona č. 200/1990 Sb. o přestupcích, v platném znění. Přestupkovou agendu jako přenesenou působnost státní správy přitom vykonává obecní úřad. Ve většině případů vykonává přestupkovou agendu komise k projednání přestupků. Práce je zaměřena na efektivnost sankcí v přestupkovém řízení, se zaměřením na přestupkové řízení u přestupkových komisí na menších obcích, a to u Obecního úřadu Loučovice, Obecního úřadu Lipno nad Vltavou a Městského úřadu Vyšší Brod. Byly stanoveny tyto hypotézy: 1. Přestupkovými komisemi malých obcí, jsou za spáchané přestupky ukládány pouze sankce napomenutí a pokuta. 2. Uložená sankce pokuta není více než polovinou přestupců nikdy uhrazena a dále není nikterak vymáhána. 3. Pro zavedení nové sankce obdobné trestu obecně prospěšných prací existují objektivně dané důvody. K získání potřebných informací jsem zvolil sekundární a obsahovou analýzu dat získaných u přestupkových komisí uvedených obcí. Další údaje byly získány pomocí kvalitativního výzkumu a kasuistiky pěti konkrétních případů. Po rozboru a vyhodnocení získaných dat se potvrdilo, že přestupkové komise ukládají pouze sankce napomenutí a pokuta. Sankce napomenutí nemá žádný výrazný efekt a sankce pokuta nebývá uhrazena. Vzhledem k výsledkům výzkumného šetření by bylo přínosné implementovat do sankcí přestupkového zákona obdobu trestu obecně prospěšných prací ukládaným v trestním řízení.cze
dc.format64 s., 7 s. příloh.
dc.format64 s., 7 s. příloh.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectnapomenutícze
dc.subjectobecně prospěšné prácecze
dc.subjectpokutacze
dc.subjectpřestupekcze
dc.subjectpřestupková komisecze
dc.subjectpřestupkové řízenícze
dc.subjectsankcecze
dc.subjectreprimandeng
dc.subjectcommonly useful workseng
dc.subjectfineeng
dc.subjectoffenceeng
dc.subjectoffence commissioneng
dc.subjectoffence proceedingseng
dc.subjectsanctionseng
dc.titleEfektivnost sankcí v přestupkovém řízenícze
dc.title.alternativeEfficiency of sanctions in offence proceedingseng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25034
dc.description.abstract-translatedOffence proceedings constitute a special type of administrative proceedings. They can be understood as legally regulated procedure of competent administrative bodies and other persons in hearing of and deciding about offences. The offence proceedings progress primarily according to the Offence Act No. 200/1990 Coll. on offences, as amended. The offence agenda, as transferred field of activity of state administration, is executed by the relevant local authority. The offence agenda is usually executed by a commission appointed to hear offences. The thesis deals with the efficiency of sanctions in offence proceedings, with focus on offence proceedings at offence commissions of smaller municipalities, specifically of Local Authority of Loučovice, Local Authority of Lipno nad Vltavou and Municipal Authority of Vyšší Brod. The following hypotheses were stated: 1. The offence commissions of small municipalities impose mainly the sanctions in form of reprimand and fine for the offences committed, 2. the imposed sanctions in form of fine are never paid by more than a half of the offenders and further not enforced, 3. there are objective reasons to introduce the new sanction similar to the punishment in form of commonly useful works. I chose the secondary and content analysis of data acquired from offence commissions of the above stated municipalities to get the necessary information. Further data were acquired with the help of quantitative research and casuistry of five specific cases. The analysis and evaluation of the acquired data confirmed that the offence commissions impose only sanctions in form of reprimand and fine. The sanction in form of reprimand has no marked effect and the sanction in form of fine is very often not paid. With regard to the results of the research investigation, it would be beneficial to introduce an analogy to the punishment in form of commonly useful works like those imposed in criminal proceedings, into the sanctions of the Offence Act.eng
dc.date.accepted2011-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeŠimák, Martin


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam