Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMachová, Alena
dc.contributor.authorLusková, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-03T12:21:31Z
dc.date.available2021-12-03T12:21:31Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-08-19
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/19990
dc.description.abstractKaždá matka se chce svému dítěti věnovat jak nejlépe dokáže. Obzvlášť v novorozeneckém období je její péče velmi důležitá a může ovlivnit další vývoj dítěte. Je důležité, aby matky byly dostatečně informované o psychomotorickém vývoji novorozence a věděly, že se s podporou dá začít již od první chvíle po porodu. Teoretická část práce je zaměřena na poznatky psychomotorickém vývoji novorozence a kojence, o smyslovém vnímání novorozence, jeho schopnostech, důležitosti prvního kontaktu matky s novorozencem po porodu. Praktická část se zabývá znalostmi rodiček o správném vývoji dítěte v novorozeneckém věku. Dále jsou v praktické části zpracovány rozhovory s porodními asistentkami, které vedou předporodní kurzy. Ke zpracování problematiky a dosažení daných cílů byla zvolena metoda kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Kvalitativní výzkumné šetření probíhalo pomocí hloubkových rozhovorů. Byly stanoveny dva cíle a s nimi související hypotéza a výzkumná otázka. Prvním cílem bylo zjistit, zda jsou matky na oddělení šestinedělí informovány o psychomotorickém vývoji fyziologického novorozence a druhým cílem bylo zjistit, zda porodní asistentky v rámci předporodních kurzů mají zájem o edukaci těhotných žen o psychomotorickém vývoji novorozence. Oba dva cíle byly splněny.Byla položena jedna hypotéza a jedna výzkumná otázka. Hypotéza 1 zní ?Matky na oddělení šestinedělí jsou informovány o psychomotorickém vývoji novorozence? a výzkumná otázka ?Do jaké míry jsou porodní asistentky ochotny zařadit edukaci matek o psychomotorickém vývoji novorozence v rámci předporodních kurzů??. Hypotéza 1 nebyla potvrzena a v druhé části výzkumného šetření bylo zjištěno, že tři ze čtyř porodních asistentek nejsou ochotny zařadit problematiku psychomotorického vývoje novorozence do svých předporodních kurzů. Na základě teoretické části byla sestavena brožurka pro matky, která shrnuje základní informace o psychomotorickém vývoji novorozence.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectFyziologický novorozeneccze
dc.subjectManipulace s novorozencemcze
dc.subjectPsychomotorický vývojcze
dc.subjectVnímání novorozencecze
dc.subjectPhysiological newborneng
dc.subjectManipulation of newborneng
dc.subjectPsychomotor developmenteng
dc.subjectPerception of newborneng
dc.titleInformovanost matek o psychomotorickém vývoji fyziologického novorozencecze
dc.title.alternativeMaternal awareness of psychomotor development of the physiological newborneng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25612
dc.description.abstract-translatedEvery mother wants to give her child as much care as possible. Her care in the neonatal period is of special importance, because it may influence her child?s following development. It is essential that mothers be sufficiently informed about the newborn?s psychomotor development, and they should know that support may be started from the very first moment after the childbirth. The theoretical part of my thesis is focused on the knowledge about the psychomotor development of newborns and infants, about sensual perception of newborns, abilities and the importance of a mother?s first contact with her new-born child immediately after the child is born. The practical part deals with expectant mothers? knowledge about the correct development of newborns. Further, the practical part deals with interviews conducted with obstetricians who lead courses for future mothers. To process the question and achieve the objectives laid down, I had chosen the quantitative and qualitative research method. The quantitative and qualitative research was carried out by means of deep interviewing. I defined two objectives, and a hypothesis and a research question connected with these objectives. The first objective was focused on finding out whether mothers in the postpartum wards were informed about the physiological psychomotor development of newborns, and the second objective focused on finding out whether obstetricians were interested, within the courses for future mothers, in educating pregnant women about psychomotor development of newborns. Both objectives were fulfilled. I defined a hypothesis and a research question. Hypothesis 1 says ?Mothers in the postpartum wards are informed about the psychomotor development of newborns ?, and the research question is ?To what extent are obstetricians ready to include the education of expectant mothers about psychomotor development of newborns, within the courses for future mothers?? Hypothesis 1 was not confirmed, and it was found out in the second part of the research that three of four obstetricians are not ready to include the questions of psychomotor development of newborns in their courses for expectant mothers. The theoretical part forms a basis of a brochure for mothers, which sums up the basic information about psychomotor development of newborns.eng
dc.date.accepted2011-09-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplinePorodní asistentkacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programPorodní asistencecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam