Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorStasková, Věra
dc.contributor.authorEretová, Zuzana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:23:15Z
dc.date.available2021-12-03T12:23:15Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20023
dc.description.abstractProfese všeobecné sestry patří z hlediska odborné přípravy i profesionálního výkonu mezi náročná povolání. Je očekáváno, že sestra zvládne odbornou činnost, práci s moderní technikou, vykonávání administrativních prací, unese fyzickou i psychickou zátěž své profese, dokáže ovlivnit a vést správným směrem prožívání a jednání nemocných a v neposlední řadě je schopna se vypořádat s pracovními i rodinnými problémy, které s sebou život přináší. Toto všechno často řeší v nepřetržitém, směnném provozu na různých specializovaných pracovištích. Jak jsou sestry pracující na kardiochirurgickém oddělení ve své profesi spokojeny či nespokojeny, jaký vliv má na jejich spokojenost délka praxe, zda by měla případná nespokojenost sester vliv na kvalitu poskytované ošetřovatelské péče a jaké možnosti má management zdravotnického zařízení při snižování faktorů nespokojenosti, to jsou otázky, které se staly předmětem diplomové práce. Výzkumné šetření bylo provedeno v IKEM v Praze. Ke zmapování dané problematiky byla zvolena metodologie výzkumu kvantitativní i kvalitativní. V kvantitativní části byl vytvořen dotazník pro všeobecné sestry pracující na kardiochirurgickém oddělení a pro hospitalizované pacienty.Nástrojem sběru dat kvalitativního šetření byl rozhovor se zástupci základního, středního a top managementu nemocnice, kterým bylo zjišťováno. Kvantitativním šetřením byla zjištěna následující fakta. Nejčetnějšími faktory nespokojenosti jsou, zvýšená psychická a fyzická zátěž, nespolupracující pacient a péče o více pacientů najednou, množství administrativy v souvislosti s péčí o pacienta, nedostatečné finanční ohodnocení, nedostatečná komunikace ze strany lékařů a nadřízených, nedostatek pomocného personálu, promítání se zaměstnání do soukromí či problém s usínáním po noční službě. I přes všechny tyto zjištěné negativní faktory jsou sestry ve svém zaměstnání spokojeny a to bez ohledu na délku praxe. Identifikované faktory nespokojenosti rovněž nemají vliv na kvalitu poskytované péče. Z výsledků kvalitativního šetření vyplývá, že nejčastěji používaným způsobem managementu při zjišťování spokojenosti zaměstnanců je osobní zjištění, aktivní pohovor a sdělení personálu. Zástupci top managementu, středního a základního managementu mají možnost při odstraňování, či snižování faktorů nespokojenosti působit samostatně v rámci svých nastavených kompetencí. Dále je možná vzájemná spolupráce mezi staničními sestrami, vrchními sestrami a náměstkyní pro ošetřovatelskou péči. V určitých případech je problém postoupen oprávněným osobám, jimž přísluší řešení (náměstek pro léčebnou péči, sociálně-právní oddělení, personální oddělení). S lékaři při odstraňování či snižování zjištěných faktorů nespokojenosti spolupracují zástupci managementu minimálně. O závažných případech je informován vedoucí lékař nebo primář oddělení, náměstkyně pro ošetřovatelskou péči informuje ředitele nemocnice. I přes veškerou snahu managementu o eliminaci se však některé faktory nespokojenosti neustále opakují a nedaří se je odstranit.cze
dc.format115 s. (178 519 znaků)
dc.format115 s. (178 519 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectVšeobecná sestracze
dc.subjectkardiochirurgiecze
dc.subjectkardiochirurgické oddělenícze
dc.subjectfaktory nespokojenosticze
dc.subjectošetřovatelská péčecze
dc.subjectpacientcze
dc.subjectzdravotnický management.cze
dc.subjectGeneral nurseeng
dc.subjectCardiac surgeryeng
dc.subjectCardiac surgery departmenteng
dc.subjectFactors of discontenteng
dc.subjectNursing careeng
dc.subjectPatienteng
dc.subjectHealth care management.eng
dc.titleFaktory nespokojenosti sester a jejich vliv na kvalitu péče na kardiochirurgickém oddělení.cze
dc.title.alternativeFactors of discontent among nurses and their impact on care quality at a cardiac surgery department.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag16987
dc.description.abstract-translatedOccupation of a general nurse belongs to demanding jobs in terms of professional preparation and performance. A nurse is expected to cope with professional activity, working with modern technology, administrative work, to bear the physical and mental load of her profession, to be able to influence and direct patients? feelings and behaviour and finally to be able to cope with professional as well as family problems she is faced to. All this is often dealt with in continuous operation on shift basis at various specialized workplaces. Questions how nurses working at a cardiac surgery department are satisfied or dissatisfied at their jobs, how the work experience length affects their satisfaction, whether possible discontent among nurses may affect quality of the nursing services provided by them and how the hospital management reduces the factors of discontent, became the subject of my thesis. The research was performed at the IKEM in Prague. Quantitative as well as qualitative research methods were used for data collection when mapping the problems in question. The quantitative part involved a questionnaire both, for general nurses working at the cardiac surgery department, aimed at investigation into the discontent factors involved in their occupation, and for the patients undertaking treatment at the cardiac surgery department, to examine their satisfaction with the nursing care. Analysis of the collected data was then performed. An interview with representatives of the hospital line, middle and top managements was the instrument of the qualitative research. It was focused on the question how they proceed in elimination or reduction the discontent factors. The following facts were found out by the quantitative research. Increased physical and mental load, non-cooperating patients and care about more patients at the same time, extensive administration related to patient care, insufficient remuneration, lack of communication from doctors and superiors, lack of auxiliary staff, projection of occupation to private life or the problem of sleeping after a night shift are the most frequent discontent factors. Despite the above negative factors nurses are satisfied with their jobs regardless the length of experience. The indentified factors of discontent do not affect quality of the care provided by the nurses. The qualitative research results show that personal talks, active interviews and direct communication from the staff are the most frequent methods the management uses to map staff satisfaction. The management representative is able to work herself on elimination or reduction of the discovered factors of discontent within her competences, which happens most often. She may also cooperate with the chief nurses or ward sisters. Unless she is able to solve a problem, it is passed to the authorized persons competent to deal with it (health care manager, social-legal department, HR department). The hospital director is also informed on the most serious cases. The management hardly ever cooperates with physicians on elimination or reduction of the discontent factors. The most important aspect of solving the problem of discontent factors is its subject, which affects the solution method, whether it is to be dealt with by an individual or the whole team. They inform the head physicians or the ward chief consultant on serious problems. The course of the problem solution is communicated to the employees by the ward sisters or chief nurses personally, orally.The goals of the thesis have been met, the set hypotheses have been refuted, and the research questions have been answered.eng
dc.date.accepted2011-09-08
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul chirurgiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeOtásková, Jiřina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam