Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorKosová, Kateřina
dc.date.accessioned2021-12-03T12:23:16Z
dc.date.available2021-12-03T12:23:16Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20027
dc.description.abstractV teoretické části práce je zpracovaná problematika stárnutí kognitivních funkcí, popis mozku, paměť a její rozdělení, syndrom demence, trénování paměti, metody a techniky trénování paměti, popis Centra pro seniory PATUP a kurzů trénování paměti. Hlavním cílem výzkumné částí práce bylo zhodnotit kurzy trénování paměti v Centru pro seniory PATUP na Ústavu zdravotně sociální práce ZSF JU. Dílčím cílem práce č. 1 bylo zjistit spokojenost seniorů - účastníků kurzů trénování paměti s Kurzy trénování paměti v Centru pro seniory PATUP na Ústavu zdravotně sociální práce ZSF JU. Dílčím cílem č. 2 bylo zhodnotit Kurzy trénování paměti v Centru pro seniory PATUP na Ústavu zdravotně sociální práce ZSF JU z pohledu trenérů paměti. Dílčím cílem č. 3 bylo zhodnotit Kurzy trénování paměti v Centru pro seniory PATUP na Ústavu zdravotně sociální práce ZSF JU z pohledu garanta Centra pro seniory PATUP a dílčím cílem č. 4 bylo napsat příručku pro trenéry paměti, jejíž součástí je videonahrávka s ukázkou jedné lekce kurzu trénování paměti. Pro realizaci výzkumné části práce byl zvolen kvalitativní výzkum, metoda dotazování, technika polořízených rozhovorů a technika focus group. Výzkumný soubor činil celkem 28 osob, které byly rozděleny dle výzkumných otázek na 3 skupiny, trenéři paměti, senioři - účastníci kurzů trénování paměti a garant Centra pro seniory PATUP. Výsledky výzkumu, za využití SWOT analýzy, ukázaly silné a slabé stránky Kurzů trénování paměti v Centru pro seniory PATUP a dále doporučení všech respondentů (seniorů, trenérů paměti, garanta Centra pro seniory PATUP) vedoucí ke zkvalitnění kurzů trénování paměti. Tato práce přispěje k vytvoření metodiky Centra pro seniory PATUP a zpracování metodického manuálu KTP. Dále přispěje k zefektivnění KTP v Centru pro seniory PATUP a bude sloužit jako vzdělávací materiál pro trenéry paměti v Centru pro seniory PATUP.cze
dc.format116 s. 14 s. přílohy
dc.format116 s. 14 s. přílohy
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCentrum pro seniory PATUPcze
dc.subjectkurzy trénování paměticze
dc.subjectpaměťcze
dc.subjectseniorcze
dc.subjecttrénování paměticze
dc.subjectCentre for the Elderly PATUPeng
dc.subjectcourses of memory trainingeng
dc.subjectmemoryeng
dc.subjectsenioreng
dc.subjectmemory trainingeng
dc.titleTrénování paměti v Centru pro seniory PATUP na ZSF JUcze
dc.title.alternativeMemory training in the Centre for seniors called PATUP at the South Bohemia University, Faculty of Health and Social Studieseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20602
dc.description.abstract-translatedThe theoretical part of the thesis is focused on the process of aging of cognitive functions, the brain, memory and its division, dementia syndrome, memory training and methods of memory training, the description of the Centre for the Elderly PATUP and courses of memory training. The main objective of the research part was to assess the courses of memory training in this centre at the faculty of Health and Social Studies of the University of South Bohemia. Partial objective 1 was to assess satisfaction of the elderly ? the participants - with the courses of memory training in the Centre for the Elderly PATUP. Partial objective 2 was to assess the courses of memory training from the trainers´ point of view. Partial objective 3 was to assess the courses of memory training in the Centre for the Elderly PATUP from the sponsor?s point of view. Partial objective 4 was to write a manual for memory trainers with a video recording with a sample lesson of the memory training course. To realize the research part of the thesis, qualitative research, the method of questioning, the technique of a semi-conducted interview and a technique of a focus group were applied. The research set consisted of 28 people who were divided according to the research questions in three groups ? memory trainers, the elderly (participants of the memory training courses) and the sponsor of the Centre for the Elderly PATUP. The research results, processed by SWOT analysis, showed clearly strong and weak points of the memory training courses and also showed recommendations from all respondents (the elderly, the trainers and the sponsor) leading to improvements of memory training courses. The thesis will contribute to creating methodology of the Centre for the Elderly PATUP and a methodological manual of MTC (memory training courses). The thesis also contributes to making MTC more efficient and will serve as educational material for memory trainers in the Centre for the Elderly PATUP.eng
dc.date.accepted2011-09-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBicková, Jaroslava


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam