Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHejda, Jan
dc.contributor.authorSedlák, Milan
dc.date.accessioned2021-12-03T12:23:29Z
dc.date.available2021-12-03T12:23:29Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20061
dc.description.abstractPráce se zabývá současným stavem použití letecké techniky ve struktuře Integrovaného záchranného systému, analýzou vybavenosti, možnostmi používání a nasazení této techniky při mimořádných událostech a zhodnocením technické, kvalitativní i kvantitativní úrovně všech používaných leteckých prostředků, které se využívají k záchranným pracím. V práci je také kladen důraz na analýzu rozmístění těchto prostředků a jeho výhodnost a vhodnost v závislosti na kvalitě, rychlosti a účinnosti jejich nasazení v případě mimořádné bezpečnostní situace, záchranné akce nebo nasazení v případě živelních katastrof. Výstupem práce jsou návrhy na komplexní úpravu změn platných norem a předložení závěrů, které by mohly napomoci k rozšíření diskuse o zjištěných nedostatcích, zvýšení efektivity, úspornosti a logické skladbě vedoucí k včasnému zásahu při mimořádných událostech. Empirická část práce je zpracována formou kvantitativního a kvalitativního výzkumu, kterými byly zkoumány dva výzkumné soubory. V prvním výzkumném souboru byl stanoven technický sběr dat formou dotazníku, který byl cílen na příslušníky základních útvarů složek IZS. Výsledky dotazníkového šetření byly zpracovány do grafů. Druhý výzkumný soubor je tvořen polostrukurovaným rozhovorem s odbornými zástupci subjektů, které provozují leteckou techniku v rámci IZS. Pro zhodnocení výstupů a přehlednost byl stanoven přepis rozhovorů s jeho záznamem do tabulek., ve kterých jsou sumarizovány nejdůležitější výsledky výzkumu. Na základě těchto výsledků byly stanoveny nejdůležitější teze odpovědí respondentů na položené výzkumné otázky. Součástí výzkumu je také analýza dostupných právních norem a dokumentů týkajících se využití letecké techniky k efektivním zásahům, jejich posouzení a stanovení některých kriterií pro návrhy de lege ferenda komplexní úpravy a novelizace vybraných norem. Důležitým faktem je zjištění, že existuje slabá informovanost příslušníků základních útvarů jednotlivých složek IZS o možnostech nasazení letecké techniky, jehož důsledkem je nedostatečné využívání Letecké techniky k provádění zásahů.cze
dc.format114 s. (190 288 znaků)
dc.format114 s. (190 288 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDislokacecze
dc.subjectEfektivitacze
dc.subjectLanová technikacze
dc.subjectLetecké prácecze
dc.subjectLetecké službycze
dc.subjectLetecká základnacze
dc.subjectVrtulníkcze
dc.subjectZáchranářicze
dc.subjectDislocationeng
dc.subjectEfficiencyeng
dc.subjectRope techniqueeng
dc.subjectAerial workseng
dc.subjectAir serviceseng
dc.subjectAirbaseeng
dc.subjectHelicoptereng
dc.subjectRescuerseng
dc.titleLetecké služby v ČR, možnosti a efektivita jejich nasazení při mimořádných událostechcze
dc.title.alternativeAir services in the Czech Republic, their possibilities and efficiency rate when used in emergency situationseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20751
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the current state of how air services are used within the Integrated Rescue System (IRS); it analyzes the level of equipment, possibilities of use and deployment of such technologies in emergency situations; and evaluates technical, qualitative and quantitative levels of all means that air services use in emergency situations. The thesis also puts emphasis on the analysis of dislocation of these means, its advantages and suitability when scrutinized in terms of quality, speed and efficiency of their deployment in emergency security situations, rescue operations, or their deployment during natural disasters. The outcome of the thesis comprises of proposals how to comprehensively amend applicable laws; and of conclusions that may help instigate discussion on the observed shortfalls, and how to increase efficiency, economy, and logical scheme leading to a timely response in emergency situations. The empirical part of thesis includes quantitative and qualitative researches which scrutinized two research corpuses. Tackling the first research corpus, the author used questionnaires to collect data technically. The questionnaires were aimed at members of the basic units of the IRS components. The outcomes of the questionnaires are shown in graphs. Tackling the second research corpus, the author held semi-structured interviews with expert representatives of subjects that provide air services within the IRS. Assessment of the outcomes was based on the transcriptions of the interviews which involved inserting the data into tables summarizing the most important outcomes of the research. Subsequently, these outcomes were used to identify the most important theses which were based on the answers provided by the respondents to research questions. The research also included an analysis of the available legal standards and documents related to the use of air services to provide efficient intervention, their assessment and identification of some criteria for de lege ferenda proposals to comprehensively amend selected laws. In conclusion, it was found out that there is poor awareness of possibilities how to use air services among the members of the basic units in individual IRS components, which results in insufficient deployment of Air Services while carrying out interventions.eng
dc.date.accepted2011-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLíbal, Libor


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam