Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorLíbal, Libor
dc.contributor.authorKozák, Marek
dc.date.accessioned2021-12-03T12:23:31Z
dc.date.available2021-12-03T12:23:31Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-24
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20064
dc.description.abstractZaměření diplomové práce na zjištění úrovně znalostí obyvatelstva v oblasti ochrany obyvatelstva jsem si vybral, protože jsem chtěl zjistit, jaký je současný stav a zda mělo zrušení výuky v této problematice vliv na znalosti obyvatelstva. Výuka byla ukončena po změně politického systému v České republice a pádu komunistických režimů ve státech střední Evropy, kdy obyvatelstvo v návaznosti na změny domácí i světové politiky, které eliminovaly vojenské napadení České republiky, ztratilo zájem o danou problematiku. Lidé si však neuvědomují, že se sice eliminovalo nebezpečí válečného konfliktu, ale hrozí nám další nebezpečí ze strany vynálezů člověka, jak při průmyslové výrobě, přepravě chemikálií nebo třeba při výrobě energií a dalších činnostech, tak další hrozby, které jsou ze strany přírody samotné, a to jak v podobě nadměrných srážek, silných větrů a dalších živlů. Práce začíná historií ochrany obyvatelstva a současným stavem varování, evakuace a ochrany obyvatelstva. Data byla získávána prostřednictvím dotazníků, kde museli respondenti označit druh přehrávané sirény a následnou reakci na zvuk sirény. Dále byly v dotazníku otázky zaměřené na evakuaci obyvatelstva a jeho improvizovanou ochranu před nebezpečnými látkami. Následuje popis vyhodnocení získaných dat. Hypotéza, že obyvatelstvo má v současné domě malé znalosti v oblasti ochrany obyvatelstva a že skupina obyvatel, kteří ještě absolvovali výuku předmětu branná výchova mají větší znalosti, než ti kteří tuto výuku neměli, se po vyhodnocení dotazníků potvrdila. Přehraný signál sirény poznalo jen jedna čtvrtina odpovídajících, což je varující hodnota. U ostatních otázek pak už hodnoty byly vyšší. Skupina, která výuku branné výchovy neabsolvovala, dosahovala nižšího procenta správných odpovědí. Vyhodnocení jednotlivých otázek je v závěrečné části práce. Na konci práce je situace zhodnocena a navržena opatření na zlepšení úrovně znalostí obyvatelstva ČR v problematice jeho reakcí na varování.cze
dc.format97 s., 47 s. příloh
dc.format97 s., 47 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectvarovánícze
dc.subjectevakuacecze
dc.subjectochrana obyvatelstvacze
dc.subjectchování po varovánícze
dc.subjectsignály siréncze
dc.subjectimprovizovaná ochranacze
dc.subjectevakuační zavazadlocze
dc.subjectwarningeng
dc.subjectevacuationeng
dc.subjectprotection of populationeng
dc.subjectbehavior after warningeng
dc.subjectsiren signalseng
dc.subjectimprovised protectioneng
dc.subjectevacuation kiteng
dc.titleVarování obyvatelstva a jeho znalosti, reakce a chování po provedeném varování.cze
dc.title.alternativeAwereness of Public Warning System and Attitudes and Behavior after the Warning.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag20755
dc.description.abstract-translatedIn my thesis I focused on the level of public knowledge in the field of protection of general population, because I wanted to identify the current state and to find out if cancellation of teaching this subject matter affected the public´s knowledge on this issue. The subject matter education was ended up after the change of the political system in the Czech Republic and the fall of communist regimes in Central Europe, where the population in the response to changes in domestic and global politics, that eliminated a military assault of the Czech Republic, lost interest in the issue. However, people do not realize that although the danger of war is eliminated, there are other dangers of human inventions such as industrial production, transport of chemicals, or energy production and other activities, and other dangers on the part of nature, such as excessive rainfall, strong winds and other natural calamities. In the introductory section of the thesis information on history of the public warning system and the current state of warning, evacuation and protection of population is given. Data was gathered through questionnaires, where respondents had to indicate the type of a recorded sound of a siren and the subsequent response to the sound of the siren. Other questions in the questionnaire were focused on evacuation of population and improvised protection from hazardous substances. The introductory section is followed by the description of the obtained data evaluation. The hypothesis assuming that the current population has little knowledge in the field of protection of population and that a part of the population who have undergone lessons in the subject called national defence education have greater knowledge than those who did not have this education, was confirmed after evaluation of the questionnaires. Only one quarter of respondents identified the recorded sound of a siren, which is a warning value. For other questions higher values were obtained. Another part of the population, which had not undergone lessons in national defence education, reached a lower percentage of correct answers. In the final section of the thesis evaluation of individual questions is mentioned. The situation is reviewed and measures proposed to improve the level of knowledge of the Czech Republic population in the response to warning signals.eng
dc.date.accepted2011-06-16
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineCivilní nouzová připravenostcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavránková, Renata


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam