Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTrešlová, Marie
dc.contributor.authorZámečková, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:24:07Z
dc.date.available2021-12-03T12:24:07Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-08-18
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20124
dc.description.abstractOšetřovatelská dokumentace se stala důležitou součástí práce všeobecné sestry/porodní asistentky. V rámci nemocnic se ošetřovatelská dokumentace liší. Za obsah dokumentace dané nemocnice odpovídá vedení klinik a všeobecné sestry/porodní asistentky se podílejí minimálně na její tvorbě. Ošetřovatelská dokumentace slouží jako pracovní pomůcka ošetřujícímu personálu, materiál poskytující důležité informace pro jiné zdravotnické pracovníky a zařízení. Členy zdravotnického týmu dokumentace objektivně informuje o zdravotním stavu jedince. V poslední době začíná být kladen velký důraz také na edukační činnost sestry a její dokumentování. Do praxe jsou zaváděny nové vyšetřovací metody či terapeutické postupy, které mají pomoci v léčbě klientů. I přes moderní pokroky stoupá počet chronicky nemocných klientů např. diabetes mellitus, chronická renální insuficience, astma bronchiale atd.. Proto sestry v roli edukátorky zastávají velmi důležitou funkci. Diplomová práce je zaměřena na ošetřovatelskou dokumentaci v praxi. Cílem diplomové práce bylo zmapovat efektivnost ošetřovatelské dokumentace a zjistit, jaký význam přikládají sestry vedení ošetřovatelské dokumentace. Dalším cílem bylo zjistit, zda součástí ošetřovatelské dokumentace jsou i edukační plány. Posledním cílem jsem chtěla zjistit, zda součástí ošetřovatelského týmu je i edukační sestra. Pro výzkumnou část této práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Pro kvalitativní část byl jako technika sběru dat použit polostrukturovaný rozhovor, který byl proveden s vrchními sestrami pracující v nemocnici v Plzeňském kraji. Pro kvantitativní část byl jako technika sběru dat použit dotazník, který byl určen řadovým sestrám pracující ve fakultní, krajské a okresní nemocnici v Plzeňském kraji na standardním oddělení, jednotce intenzivní péče a na následné péči. Cíle práce byly splněny. Ke kvantitativnímu výzkumu byly položeny čtyři hypotézy. 1. Efektivitu ošetřovatelské dokumentace vnímají sestry v případě, že bude vedena určenou sestrou. 2. Směnové sestry vnímají vedení ošetřovatelské dokumentace jako zátěž, než jako výraz profesionálního působení sestry. 3. Součástí standardního vybavení ošetřovatelské dokumentace je vyhrazena část pro edukační činnost. 4. Systém provozu poskytování ošetřovatelské péče na oddělení nemocnic neumožňuje aplikaci edukačního procesu, přestože je vyžadováno jeho vedení v ošetřovatelské dokumentaci. První dvě hypotéza byly potvrzeny, třetí a čtvrtá hypotéza nebyla potvrzena. O výsledky našeho výzkumu šetření prokázalo zájem pět vrchních sester. Zajímají se, jak vyšly výsledky na jejich oddělení. Nadále spolu spolupracujeme, jelikož výstupem práce je návrh dokumentace pro edukaci klienta, edukační standard a seminář či kurz edukační činnost sestry.cze
dc.format130s., 24s.
dc.format130s., 24s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectošetřovatelská dokumetacecze
dc.subjectošetřovatelský procescze
dc.subjectošetřovateský standard a auditcze
dc.subjectedukační činnost sestrycze
dc.subjectnursing documentationeng
dc.subjectnursing processeng
dc.subjectnursing standards and auditseng
dc.subjecteducational activities sisterseng
dc.titleOšetřovatelská dokumetace v praxicze
dc.title.alternativeNursisng documentation in practice.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21232
dc.description.abstract-translatedNursing documentation became an important part of work of a general nurse / a midwife. The nursing documentation differs in individual hospitals. The clinic management is responsible for the documentation contents in given hospital and general nurses / midwives at least participate in its development. The nursing documentation serves as the work aid for the nursing staff, being the material providing important information for other medical staff and institutions. The documentation objectively informs the medical team members about the health conditions of the given individual. Recently, significant stress started to be put on education activities of a nurse and its documenting. New examination methods or therapeutic procedures are being introduced into practice, which should help in treatment of clients. Regardless modern progress, the number of chronically ill clients increases ? for example diabetes mellitus, chronic renal insufficiency, asthma bronchiale etc. That is why nurses in the positions of educators play very important rules. The graduation thesis / diploma work aims at nursing documentation in practice. The aim of the graduation thesis / diploma work was to map the efficiency of nursing documentation and to find out what an importance attach the nurses to nursing documentation keeping. Another aim was to find out whether education plans make a part of nursing documentation. My last aim was to find out whether an education nurse is a member of the nursing team. For the research part of this work, a combination of qualitative and quantitative research solution was used. A semi-structured interview was used s the data collection technique for the qualitative part, while there were interviewed the chief nurses working in a hospital in Plzeň region. A questionnaire was used as the data collection technique for the quantitative part and it was designed for general nurses working in the faculty, regional and district hospitals in Plzeň region, in standard department, intensive care unit and in consequent care unit. The aims of the work were reached. Four hypotheses were set for the quantitative research. 1. Nurses perceive the efficiency of nursing documentation in case of being kept by an appointed nurse. 2. The shift nurses consider nursing documentation keeping to be rather a stress instead of an expression of professional activities of a nurse. 3. A part of standard equipment of nursing documentation is reserved for education activities. 4. The system of nursing care provision in the hospital departments does not allow application of education process, even though its keeping in nursing documentation is required. The first two hypotheses were confirmed, the third and fourth hypotheses were not confirmed. Five chief nurses expressed their interest in results of our research and investigations. They are interested in results obtained in their departments. We continue our co-operation as the output of the work is a draft of documentation for education of a client, the education standard and a seminar or course of education activities of a nurse.eng
dc.date.accepted2011-09-07
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul vnitřní lékařstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeOtásková, Jiřina


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam