Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKozlová, Lucie
dc.contributor.authorKroupová, Veronika
dc.date.accessioned2021-12-03T12:24:26Z
dc.date.available2021-12-03T12:24:26Z
dc.date.issued2011
dc.date.submitted2011-05-23
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20148
dc.description.abstractTato práce volně navazuje na bakalářskou práci s názvem Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka. Teoretickou část jsem vhodně rozšířila o nové poznatky modernější literatury a snažila jsem se najít veškeré protektivní faktory, které mohou ovlivnit užití nebo nákup produktů nosní hygieny. Věnovala jsem pozornost i procesům s tímto souvisejícím, jako je marketing, marketingová komunikace a spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V praktické části jsem hodnotila úspěšnost jednotlivých reklamních kampaní v letech 2007 ? 2010 na Nasivin a Sterimar v souvislosti s návazností prodejů na morbiditu chřipek, nechřipkových onemocnění a alergických onemocnění v populaci ČR. Dále jsem analyzovala nákupní zvyklosti zákazníka ? spotřebitele na Nasivin, jak postupuje při léčbě rýmy, a jaké zná značky nosních dekongestantů. V rámci produktu Nasivin a Sterimar jsem analyzovala zákazníka ? lékárníka, jeho vztah ke značce produktu a jeho zvyklosti v doporučování. Data jsem získala z několika zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledcích prodejů v letech 2007 - 2010. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byla agentura Stem/Mark, ze které jsem čerpala podklady o nákupních zvyklostech spotřebitelů a zvyklostech lékárníků při doporučování přípravků. Čtvrtým zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se respiračních a alergických onemocnění. Provedenou analýzou jsem zjistila úzkou souvislost mezi prodejem produktů a výskytem respiračních onemocnění, ne však alergických onemocnění. Firma umí vhodně zacílit na typ zákazníka a jeho potřeby a respektuje sezonnalitu produktu. Měla by se zaměřit především na získávání nových zákazníků a pozastavit přechod stávajících zákazníků ke konkurenci. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob.cze
dc.format148 s.
dc.format148 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectmarketingový mixcze
dc.subjectmarketingová komunikacecze
dc.subjectspotřební chovánícze
dc.subjectzákazníkcze
dc.subjectchřipkacze
dc.subjectalergiecze
dc.subjecthygiena nosucze
dc.subjectrýmacze
dc.subjectmarketing mixeng
dc.subjectmarketing communicationseng
dc.subjectconsumer behavioreng
dc.subjectcustomereng
dc.subjectinfluenzaeng
dc.subjectallergyeng
dc.subjectnasal hygieneeng
dc.subjectrhinitiseng
dc.titleProtektivní faktory ovlivňující užití produktů nosní hygieny.cze
dc.title.alternativeProtective Factors Influencing the Use of Nasal Hygiene Products.eng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag21524
dc.description.abstract-translatedThis diploma thesis is a loose continuation of the bachelor thesis titled Impact of the Advertising Campaign on the Sales of Products of Pharmaceutical Companies and its Impact on the Consumer. The theoretical part was appropriately expanded to include new findings mentioned in modern literature in order to identify all protective factors that may affect the use or purchase of nasal hygiene products. Attention is paid to the associated processes such as marketing, marketing communications and consumer behavior of the customer. In connection with the subsequent analysis health issues are also mentioned. In the practical part, the success rate of individual advertising campaigns in the years 2007 - 2010 on Nasivin and Sterimar in connection with sales that occur subsequent to influenza, non- influenza diseases and allergic diseases morbidity in the population of the Czech Republic is evaluated. Buying habits of a customer ? a possible Nasivin consumer, what medication he/she uses to treat rhinitis, and what brands of nasal decongestants he/she knows are analyzed. In connection with the product Nasivin and Sterimar, the relationship of a customer and a pharmacist, with regard to the product brand and practices in recommendations, is analyzed. The data were obtained from several sources. The company Merck Serono provided me with information on advertising campaigns and sales results in 2007 - 2010. The market research agency Median provided the data for the target customer analysis. The third data source was the agency STEM / MARK, from which I received background data on consumers' buying habits and practices of pharmacists when recommending products. The fourth source of data was the State Institute of Public Health with information relating to respiratory and allergic diseases. By the carried out analysis a close correlation between the sale of products and the occurrence of respiratory diseases, but not allergic diseases, was proved. The company knows well how to target customers and their needs and it respects the products seasonality. It should focus primarily on acquiring new customers and stop the existing customers´ move to competition. In the discussion and the conclusion the issues of health, the Czech health care system and the prevention of civilization-related diseases are mentioned.eng
dc.date.accepted2011-06-20
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeVelemínský, Miloš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam