dc.contributor.advisor | Jankovský, Jiří | |
dc.contributor.author | Soukupová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:24:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:24:45Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.date.submitted | 2011-05-23 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20169 | |
dc.description.abstract | Předkládaná diplomová práce si klade za cíl pokusit se zjistit, do jaké míry může Vojtova
metoda ovlivnit schopnost dítěte přijímat a aktivně se zapojit do dalších prostředků uceleného
systému rehabilitace. Diplomová práce se zabývá uplatněním Vojtovy metody v rámci
uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích.
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce pojednává o současném
stavu problému, charakterizuje jednotlivé prostředky uceleného systému rehabilitace a
informuje čtenáře o Vojtově metodě reflexní lokomoce.
Praktická část je členěna do dvou kapitol. První kapitola seznamuje čtenáře s charakteristikou
vybraného zařízení. Ve druhé kapitole jsou zpracovány kazuistiky klientů doplněné o analýzu
rozhovorů s rodiči a dalšími členy multidisciplinárního týmu. Na základě těchto materiálů
jsem vytvořila šest kazuistik klientů centra ARPIDA. Hlavní diagnózou klientů byla dětská
mozková obrna v různých formách s kombinovanými vadami, kterou má pět ze šesti
sledovaných klientů.
V diplomové práci jsem použila metodu kvalitativního výzkumu. V praktické části byla
použita technika analýzy zdravotnické a osobní dokumentace vybraných klientů centra
ARPIDA, vlastní přímé pozorování, analýza rozhovorů s rodiči a ostatními členy
multidisciplinárního týmu, a využití z vlastní práce fyzioterapeuta.
V závěru práce konstatuji, že aplikace Vojtovy metody je nezbytná v rámci uceleného
systému rehabilitace ve snaze o snížení následků postižení a zkvalitnění života jedinců s
postižením. Vlastním výzkumem jsem se snažila ověřit poznatky, které jsem získala studiem
literatury při zpracovávání teoretické části. Závěrem této praktické části je shrnutí výsledků,
zhodnocení splnění cílů a závěry šetření s doporučením.
Práce může sloužit odborníkům a studentům, kteří se této problematice věnují, ale také
členům multidisciplinárního týmu jako jejich zpětná vazba. | cze |
dc.format | 93 s. | |
dc.format | 93 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dětská mozková obrna | cze |
dc.subject | Multidisciplinární tým | cze |
dc.subject | Reflexní lokomoce | cze |
dc.subject | Vojtova metoda | cze |
dc.subject | Ucelený systém rehabilitace | cze |
dc.subject | Infant cerebral palsy | eng |
dc.subject | Multidisciplinary team | eng |
dc.subject | Reflex locomotion | eng |
dc.subject | Vojta method | eng |
dc.subject | Comprehensive system of rehabilitation | eng |
dc.title | Uplatnění Vojtovy metody v rámci uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích | cze |
dc.title.alternative | The application of Vojta Method within complete rehabilitation system in the
ARPIDA Centre in České Budějovice. | eng |
dc.type | diplomová práce | cze |
dc.identifier.stag | 22771 | |
dc.description.abstract-translated | The diploma thesis at hand aims to find out to what extent Vojta method can stimulate child?s
ability to receive and actively participate in other means of the comprehensive rehabilitation
system. The diploma thesis observes application of Vojta method within the comprehensive
system of rehabilitation provided in ARPIDA in České Budějovice.
The diploma thesis is divided into two parts. The theoretical part deals with the current state
of the issue in question, provides characteristics of individual means of the comprehensive
system of rehabilitation, and acquaints the reader with the technique named reflex
locomotion, which is referred to as the Vojta method.
The practical part comprises of two chapters. The first chapter provides the reader with a
description of the selected facility. The second chapter introduces case reports of the clients
completed with analyses of interviews held with parents and other members of the
multidisciplinary team. Using the mentioned materials, the author produced six case reports of
selected clients of ARPIDA centre. Five out of six observed clients were diagnosed with
infant cerebral palsy in different forms with combined defects.
For the purposes of the diploma thesis, the author used the method of qualitative research. The
practical part is based on analyses of medical records and personal documentations of selected
clients of ARPIDA centre; author?s own direct observation; analyses of interviews held with
parents and other members of the multidisciplinary team; and observations made by the
author while performing her duties as a physiotherapist.
Finally, it was concluded that application of Vojta method is necessary within the
comprehensive system of rehabilitation which strives to reduce the effects of the disability
and improve the quality of life in subjects with the said disability. The author?s own research
was designed to verify the findings learned from the literature reviewed for the purposes of
the theoretical part. The conclusion of the practical part contains a summary of results,
assessment of accomplished goals; and research outcomes and recommendations.
The thesis may be found useful by both experts and students who have professional interests
in the issue; yet, it should also be made available to the members of the multidisciplinary team
as a feedback. | eng |
dc.date.accepted | 2011-09-19 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Mgr. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Peřina, Vladimir | |