dc.contributor.advisor | Ročňová, Jolana | |
dc.contributor.author | Šímová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:40:25Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:40:25Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2010-08-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20195 | |
dc.description.abstract | ABSTRAKT
Tématem mé bakalářské práce je efektivita projektu ''Hrou proti AIDS''. Jednou
z nejzávažnějších nemocí v dnešní době, která u lidí vzbuzuje pocit strachu, je
onemocnění HIV/AIDS. Je důležité zabránit šíření této nemoci zodpovědným chováním
zejména v sexuálním životě, ale nejen v něm, proto jsem si zvolila téma, které se
prevencí této problematiky zabývá. Úkolem práce bylo shrnutí základních informací o
HIV/AIDS. Zaměřila jsem se na historii a současný stav onemocnění HIV/AIDS, cesty
přenosu, léčbu a zejména prevenci. Prevenci se na základních školách nejpodrobněji
věnuje projekt ,,Hrou proti AIDS''. Projekt si klade za cíl pomoci mládeži osvojit si
základní znalosti a dovednosti o možnostech přenosu viru HIV, čímž upozorňuje na
jeho nebezpečnost. Celý projekt se realizuje formou hry. Tento netradiční způsob je
velice efektivní, neboť všichni studenti jsou zapojeni do hry, jsou nuceni přemýšlet o
této problematice, a to i o vlastních postojích a chování v možných rizikových situacích.
Mým cílem bylo zmapovat znalosti v oblasti HIV/AIDS u žáků ve věku od 12-
14 let a to před a po absolvování projektu ''Hrou proti AIDS''. Výzkum byl prováděn
dle osnov kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníkového šetření a sekundární analýzy
dat. Dotazník byl anonymní a obsahoval šest otázek. Dotazníky jsem vyhodnotila,
porovnala a zjistila, že informovanost mládeže o problematice HIV/AIDS je celkem
uspokojivá, ne však zcela dostačující. Oblast prevence by měla být cílená systematicky.
Jedním z možných řešení je především větší a kvalitnější osvěta nejen žáků, ale i celé
veřejnosti, dále rozšíření vyučujících hodin zabývající se touto problematikou a také
aktivní zapojení celého pedagogického sboru do celého projektu. | cze |
dc.format | 77 s. | |
dc.format | 77 s. | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | AIDS | cze |
dc.subject | HIV | cze |
dc.subject | rizikové chování | cze |
dc.subject | prevence | cze |
dc.subject | projekt Hrou proti AIDS | cze |
dc.subject | AIDS | eng |
dc.subject | HIV | eng |
dc.subject | behavior risk | eng |
dc.subject | prevention | eng |
dc.subject | project Game again to AIDS | eng |
dc.title | Efektivita projektu Hrou proti AIDS | cze |
dc.title.alternative | Effectivity of project Game again to AIDS | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 16772 | |
dc.description.abstract-translated | Effectivenes of the Playing Against AIDS project
The topic of my bachelor's thesis is the effectiveness of the "Playing Against
AIDS" project. HIV/AIDS is one of the most serious diseases of today, and evokes
feelings of fear among people. It is important to prevent the spreading of this disease
through responsible behaviour, especially but not only in terms of sexual life. This is
why I chose a topic concerning the prevention of this issue. The goal of my thesis was
to summarise basic information about HIV/AIDS. I focussed on history and the current
situation of HIV/AIDS, transmission routes, treatment and above all prevention. The
"Playing Against AIDS" project devotes the greatest attention to prevention at
elementary schools. The aim of the projet is to help youngsters graps the basic skills and
knowledge about how the HIV virus is transmitted, thus pointing out its danger. The
entire project is conducted in the form of a game. This unique method is highly
effective, because all the students are involved in the game, are obliged to think about
the issue and about their own attitudes and behaviour in potential risky situations.
My objective was to map awareness about HIV/AIDS among pupils aged 12-14
years before and after participating in the "Playing Against AIDS" project. Research
was conducted according to the axes for quantitative research using a questionnaire
survey and secondary data analysis. The questionnaire was anonymous and consisted of
six questions. I evaluated and compared the questionnaires, and determined that
awareness among children about HIV/AIDS is fairly satisfactory, but not entirely
sufficient. Prevention should be systematically promoted. One of the possible solutions
is greater and better education not only among students, but for the public in general,
and the expansion of lessons addressing this issue, as well as the active involvement of
the entire pedagogical collectvive into the project. | eng |
dc.date.accepted | 2012-06-01 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Sociální práce ve veřejné správě | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Sociální politika a sociální práce | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Bicková, Jaroslava | |