Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRočňová, Jolana
dc.contributor.authorŠímová, Michaela
dc.date.accessioned2021-12-03T12:40:25Z
dc.date.available2021-12-03T12:40:25Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2010-08-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20195
dc.description.abstractABSTRAKT Tématem mé bakalářské práce je efektivita projektu ''Hrou proti AIDS''. Jednou z nejzávažnějších nemocí v dnešní době, která u lidí vzbuzuje pocit strachu, je onemocnění HIV/AIDS. Je důležité zabránit šíření této nemoci zodpovědným chováním zejména v sexuálním životě, ale nejen v něm, proto jsem si zvolila téma, které se prevencí této problematiky zabývá. Úkolem práce bylo shrnutí základních informací o HIV/AIDS. Zaměřila jsem se na historii a současný stav onemocnění HIV/AIDS, cesty přenosu, léčbu a zejména prevenci. Prevenci se na základních školách nejpodrobněji věnuje projekt ,,Hrou proti AIDS''. Projekt si klade za cíl pomoci mládeži osvojit si základní znalosti a dovednosti o možnostech přenosu viru HIV, čímž upozorňuje na jeho nebezpečnost. Celý projekt se realizuje formou hry. Tento netradiční způsob je velice efektivní, neboť všichni studenti jsou zapojeni do hry, jsou nuceni přemýšlet o této problematice, a to i o vlastních postojích a chování v možných rizikových situacích. Mým cílem bylo zmapovat znalosti v oblasti HIV/AIDS u žáků ve věku od 12- 14 let a to před a po absolvování projektu ''Hrou proti AIDS''. Výzkum byl prováděn dle osnov kvantitativního výzkumu, pomocí dotazníkového šetření a sekundární analýzy dat. Dotazník byl anonymní a obsahoval šest otázek. Dotazníky jsem vyhodnotila, porovnala a zjistila, že informovanost mládeže o problematice HIV/AIDS je celkem uspokojivá, ne však zcela dostačující. Oblast prevence by měla být cílená systematicky. Jedním z možných řešení je především větší a kvalitnější osvěta nejen žáků, ale i celé veřejnosti, dále rozšíření vyučujících hodin zabývající se touto problematikou a také aktivní zapojení celého pedagogického sboru do celého projektu.cze
dc.format77 s.
dc.format77 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAIDScze
dc.subjectHIVcze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectprojekt Hrou proti AIDScze
dc.subjectAIDSeng
dc.subjectHIVeng
dc.subjectbehavior riskeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectproject Game again to AIDSeng
dc.titleEfektivita projektu Hrou proti AIDScze
dc.title.alternativeEffectivity of project Game again to AIDSeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag16772
dc.description.abstract-translatedEffectivenes of the Playing Against AIDS project The topic of my bachelor's thesis is the effectiveness of the "Playing Against AIDS" project. HIV/AIDS is one of the most serious diseases of today, and evokes feelings of fear among people. It is important to prevent the spreading of this disease through responsible behaviour, especially but not only in terms of sexual life. This is why I chose a topic concerning the prevention of this issue. The goal of my thesis was to summarise basic information about HIV/AIDS. I focussed on history and the current situation of HIV/AIDS, transmission routes, treatment and above all prevention. The "Playing Against AIDS" project devotes the greatest attention to prevention at elementary schools. The aim of the projet is to help youngsters graps the basic skills and knowledge about how the HIV virus is transmitted, thus pointing out its danger. The entire project is conducted in the form of a game. This unique method is highly effective, because all the students are involved in the game, are obliged to think about the issue and about their own attitudes and behaviour in potential risky situations. My objective was to map awareness about HIV/AIDS among pupils aged 12-14 years before and after participating in the "Playing Against AIDS" project. Research was conducted according to the axes for quantitative research using a questionnaire survey and secondary data analysis. The questionnaire was anonymous and consisted of six questions. I evaluated and compared the questionnaires, and determined that awareness among children about HIV/AIDS is fairly satisfactory, but not entirely sufficient. Prevention should be systematically promoted. One of the possible solutions is greater and better education not only among students, but for the public in general, and the expansion of lessons addressing this issue, as well as the active involvement of the entire pedagogical collectvive into the project.eng
dc.date.accepted2012-06-01
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBicková, Jaroslava


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam