• Přihlásit se
    Zobrazit záznam 
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    •   Domovská stránka repozitáře publikací JU
    • Kvalifikační práce
    • Bakalářské práce
    • Zdravotně sociální fakulta
    • Zobrazit záznam
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Možnosti uplatnění sociálních pracovníků na školách

    Thumbnail
    Zobrazit/otevřít
    Plný text práce (765.4Kb)
    Posudek vedoucího práce (527.7Kb)
    Posudek oponenta práce (495.8Kb)
    Průběh obhajoby práce (28.51Kb)
    Datum
    2012
    Autor
    Petřina, Pavla
    Metadata
    Zobrazit celý záznam
    Abstrakt
    Tato práce se zabývá možnostmi uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. Cílem práce bylo zjistit, zda pedagogičtí pracovníci základních škol považují za užitečnou a důležitou přítomnost sociálního pracovníka na základních školách. Dále jsem srovnávala názory pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Jejich názory se týkaly uplatnění sociálních pracovníků na základních školách. V teoretické části jsem vysvětlila důležité oblasti vztahující se k danému tématu: sociální práce, sociální pracovník, školní sociální práce, poradenství na školách a vztah mezi rodinou a školou. V praktické části je popis cílů práce, hypotéz, metod výzkumu a charakteristika výzkumného souboru. Jsou zde především prezentovány výsledky kvantitativního výzkumu. Zvolila jsem metodu dotazování prostřednictvím techniky dotazníku. Šetření proběhlo přímou a nepřímou (elektronickou poštou) formou kontaktování. Výzkumným souborem byli pedagogové vybraných základních škol ve městech do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel. Výsledky ukázaly, že pedagogové se domnívají, že zavedení pozice školního sociálního pracovníka na základních školách by bylo v České republice přínosné. Na uplatnění sociálních pracovníků na základních školách byly názory obou porovnávaných vzorků (pedagogů základních škol v obcích do 10 000 obyvatel a nad 10 000 obyvatel) stejné. Nehrálo tedy roli, na jaké škole pedagog působí. Stěžejními činnostmi školního sociálního pracovníka by bylo sociální poradenství, sociálně terapeutická činnost, činnost v oblasti prevence a sociální rehabilitace. Dle pedagogů se velikým problémem v zavedení školní sociální práce jeví nedostatek financí. V České republice se o školní sociální práci zatím příliš nehovoří, proto bych byla ráda, kdyby má bakalářská práce byla podkladem pro navázání diskuze na toto téma a pro další výzkumnou činnost.
    URI
    https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20239
    Kolekce
    • Zdravotně sociální fakulta

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Procházet

    Vše v repozitářiTypy publikacíDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slovaTato kolekceDle data publikováníAutořiNázvyKlíčová slova

    Můj účet

    Přihlásit seZaregistrovat se

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Kontaktujte nás | Vyjádření názoru | Na tomto webu jsou používány pouze cookies nezbytně nutné pro zajištění fungování webu, pro které není nutné získat souhlas.
    Theme by 
    Atmire NV