dc.contributor.advisor | Bicková, Jaroslava | |
dc.contributor.author | Kratochvílová Havlová, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T12:40:45Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T12:40:45Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.date.submitted | 2012-05-04 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20248 | |
dc.description.abstract | Zooterapie, jako poměrně nová metoda, je zařazována v rámci ucelené rehabilitace i do speciálních škol. Zde se uplatňuje nejen jako vhodná relaxace a zpestření výuky, ale také v cílené práci s dětmi- rozvoj fyzických, psychických, emocionálních i sociálních dovedností. Zvíře není jen prostředník, ale vítaný kamarád, ke kterému má mnoho dětí s postižením bližší vztah než k ostatním lidem. Psí kamáradi jsou věrní, bez podmínek jsou ochotni se přitulit a pohrát si, nabízí nepřeberné množství podnětů, dítě se s nimi nenudí a učí se přirozeně novým dovednostem. Jízda na koni dává dětem pocit výjimečnosti, radosti, volnosti, zvyšuje jejich sebehodnocení a rozvíjí dítě po motorické stránce. A i malá zvířata (křečci, morčata, želvy, andulky apod.) dokážou v dítěti probudit radost, zájem a přes lásku ke zvířeti je krůček k lásce k ostatním lidem. | cze |
dc.format | 66 | |
dc.format | 66 | |
dc.language.iso | cze | |
dc.publisher | Jihočeská univerzita | cze |
dc.rights | Bez omezení | |
dc.subject | Dítě se speciálními vzdělávacími potřebami | cze |
dc.subject | integrace | cze |
dc.subject | inkluze | cze |
dc.subject | speciální pedagogika | cze |
dc.subject | ucelená rehabilitace | cze |
dc.subject | zooterapie | cze |
dc.subject | Children with special education needs | eng |
dc.subject | integration | eng |
dc.subject | inclusion | eng |
dc.subject | comprehensive rehabilitation | eng |
dc.subject | zootherapy | eng |
dc.title | Zooterapie u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v okrese Tábor | cze |
dc.title.alternative | Zootherapy for Pupils with Special Education Needs in District Tábor | eng |
dc.type | bakalářská práce | cze |
dc.identifier.stag | 25489 | |
dc.description.abstract-translated | Zootherapy, as a relatively new method, is categorized within a comprehensive rehabilitation and in special schools. Here is used not only as suitable relaxation and diversification of lessons, but also in targeted work with children ? development of physical, mental, emotional and social skills. The animal is not the only mediator, but a welcome friend, to which many children with disabilities have closer relationship than to other people. Dogs are loyal friends, without any conditions, they are willing to snuggle and play, offering a plentiful amount of initiative, the child is not bored with them and he /she learns new skills naturally. Horse riding gives to children a sense of uniqueness, joy, freedom, it increases their self-image and it develops child´s motor activity. And even small animals (hamsters, quinea pigs, turtles, budgies etc.) are able to awaken happiness, interest and through love to an animal it is only a step to love other people. | eng |
dc.date.accepted | 2012-09-11 | |
dc.description.department | Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-discipline | Rehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniory | cze |
dc.thesis.degree-grantor | Jihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakulta | cze |
dc.thesis.degree-name | Bc. | |
dc.thesis.degree-program | Rehabilitace | cze |
dc.description.grade | Dokončená práce s úspěšnou obhajobou | cze |
dc.contributor.referee | Motlová, Lenka | |