Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorŠindelářová, Lenka
dc.date.accessioned2021-12-03T12:41:02Z
dc.date.available2021-12-03T12:41:02Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20278
dc.description.abstractSociální práce s romskou minoritou je specifická, na pracovníky jsou kladeny nároky týkající se různých odlišností jejich cílové skupiny. Přitom je sociální práce s romskou minoritou důležitá nejen pro samotné klienty, ale svými dopady a výsledky se týká všech. Přesto se pracovníci/nice setkávají u veřejnosti někdy spíše s nepochopením, údivem nebo překvapením, v některých případech dokonce odsuzováním své práce. V teoretické části práce jsou shrnuta některá nejdůležitější témata týkající se právě sociální práce s klienty/tkami cílové skupiny romské minority. Kromě vymezení některých pojmů je popsáno, díky jakým faktorům a problémům se Romové stávají nejčastěji klienty sociálních služeb. Jde především o nezaměstnanost, dluhy, nemožnost najít vhodné bydlení, špatný zdravotní stav, ale především celkové sociální vyloučení této skupiny obyvatel. Je zde také popsáno, které modely, přístupy a druhy sociální práce se klientů romské minority nejvíce týkají. Cílem práce bylo analyzovat subjektivní pocity a nálady pracovníků, získat informace o tom, s jakými se nejčastěji setkávají kladnými i zápornými reakcemi na svou práci ze strany nejen svých klientů, ale i od široké veřejnosti a především zjistit, jak tyto projevy vnímají. Dále šlo o zmapování jejich případných dalších problémů, ale i reflexi toho, co je v práci nejvíce těší a baví a naopak nějakého faktoru, který jim jejich práci znepříjemňuje. Výzkum byl proveden kvalitativní strategií s využitím několika metodických postupů ? šlo o metodu dotazování, techniku polostrukturovaného rozhovoru, ale také zúčastněné pozorování. Ze získaných poznatků vyplynulo, že oslovení/é pracovníci/e se setkávají s reakcemi jak pozitivními, tak negativními, a to ze strany klientů i ze strany široké veřejnosti. V souhrnu z odpovědí respondentů vyplynulo, že význam jejich práce je podle nich marginalizován a jejich práce není oceňována tak, jak by podle nich měla být.cze
dc.format87 s.
dc.format87 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectCílová skupina romské minoritycze
dc.subjectRomovécze
dc.subjectsociální prácecze
dc.subjectsociální službycze
dc.subjectsociální vyloučenícze
dc.subjectRoma people minority target groupeng
dc.subjectRoma peopleeng
dc.subjectsocial workeng
dc.subjectsocial serviceseng
dc.subjectsocial exclusioneng
dc.titleJe sociální práce s romskou minoritou nevděčná?cze
dc.title.alternativeIs the Social Work with Roma People Minority unrewarding?eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25568
dc.description.abstract-translatedSocial work with Roma people minority is specific, big demands regarding various differences of their target group are placed on employees. Nevertheless social work with Gypsy minority is important not only for the clients themselves but due to its impacts and results it affects everybody. In spite of that employees sometimes face misunderstanding, astonishment and surprise of public, in some cases even condemnation of their work. Some important themes regarding social work with clients of the target Roma people minority are summarised in the theoretical part of the thesis. Besides definition of some terms there are described factors and problems of Roma people being the most frequent clients of social services. In particular the reasons are unemployment, debts, impossibility to find convenient living, bad health condition and especially total social exclusion of this group of people. Here are also described models, approaches and types of social work related to the Roma people minority clients the most. The target of the thesis was to analyse subjective feelings and moods of employees, to obtain information about specific positive and negative reactions regarding their work not only on part of their clients but wide public and especially to find out how they perceive these exposures. Further it was mapping of their possible other problems but also reflexion of what they like the most at their work and on the contrary some factor making their work unpleasant.The research was carried out using several methodology procedures of qualitative strategy ? questioning method, semi-structured interview technique but also participant observation. It resulted from the obtained knowledge that the addressed employees face both positive and negative reactions on part of the clients as well as wide public. From the summary of respondents? answers it resulted that the importance of their work is in their opinion marginalised and their job is not appreciated as it should be in their opinion.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeNovotný, Aleš


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam