Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠvestková, Renata
dc.contributor.authorHrubantová, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-03T12:41:11Z
dc.date.available2021-12-03T12:41:11Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20290
dc.description.abstractTématem bakalářské práce jsou Sociálně preventivní programy pro děti a mládež v České republice. V teoretické části práce se zpočátku zaměřuji na nejčastější formy rizikového chování, které se u dětí vyskytují, jejich příčiny a prevenci. Posléze se zabývám popisem konkrétních sociálně preventivních programů, které jsou v České republice realizovány, a orientuji se na jejich spojitost s dobrovolnictvím. V praktické části byly stanoveny dva cíle. Zmapovat sociálně preventivní programy pro děti a mládež v České republice a zjistit, zda jsou realizovány dle daných pravidel či existují jejich modifikace. Abych dosáhla stanovených cílů, provedla jsem kvantitativní výzkum pomocí dotazníků. Sběr dat proběhl v měsíci březnu a dubnu 2012 v nestátních neziskových organizacích, které programy realizují. Ze 43 odeslaných dotazníků se výzkumu zúčastnilo 22 respondentů. Z výzkumu museli být 4 respondenti vyřazeni, protože se nejednalo přímo o sociálně preventivní programy. Zmapovala jsem, jakým způsobem jsou programy realizovány. Výsledky výzkumu ukazují, že nejrozšířenější z programů v České republice jsou Program Pět P a Program pro mládež Cena vévody z Edinburghu. Všechny organizace uvedly, že mají vytvořenou vlastní metodiku, kterou se při realizaci programu řídí. Výzkum poukazuje i na programy, které jsou postaveny na bázi dobrovolnosti, nebo takové, kde dobrovolníci nemusí splňovat podmínku plnoletosti. V tomto případě se jedná o modifikace hlavních programů Lata a Pět P. V některých městech se potýkají s nedostatkem klientů, někde naopak s jejich nadbytkem. Navrhla jsem možnost vytvoření lepší propagace ve městech, kde mají málo klientů a zvýšení spolupráce se školami a s organizacemi, které pomáhají např. sociálně slabým rodinám. Bakalářskou práci mohou využít organizace realizující sociálně preventivní programy nebo ji lze použít k informování široké veřejnosti o těchto programech.cze
dc.format79 s.
dc.format79 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectdobrovolnictvícze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectrizikové chovánícze
dc.subjectsociálně preventivní programycze
dc.subjectvolunteeringeng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectrisk behavioureng
dc.subjectsocial preventive programseng
dc.titleSOCIÁLNĚ PREVENTIVNÍ PROGRAMY PRO DĚTI A MLÁDEŽ V ČESKÉ REPUBLICEcze
dc.title.alternativeSOCIAL PREVENTIVE PROGRAMS FOR THE CHILDREN AND YOUTH IN THE CZECH REPUBLICeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25601
dc.description.abstract-translatedThe focus of the thesis is the social preventive programs for children and youth in the Czech Republic. The theoretical part of my work initially focuses on the most common forms of risk behavior that occur in children, their causes and prevention. Next, I provide a description of specific preventive social programs that are implemented in the Czech Republic, focusing on their connection to volunteering. The practical part of thesis contains two set goals. First, mapping the social preventive programs for children and youth in the Czech Republic, and second, seeing if the programs were implemented according to the rules or if they needed modifications. To achieve this objectives, I selected to engage in quantitative research by using questionnaires. Data collection took place in March and April 2012 in the non-profit organizations that implement programs. 43 questionnaires were sent out, and 22 respondents chose to participate in the research. 4 of the 22 respondents were found to not work directly in social preventive programs, and were thus later excluded from my calculations. Research showed that the most common programs in the Czech Republic are ?Pět P? and ?The Duke of Edinburgh?s Award?. The organizations reported that they created their own methodology, which they used to decide upon the management and implementation of the program. In researching the programs, I discovered great differences in the percentage of people working in the program voluntarily, as well as the individual program?s view and approach to an age condition for volunteering. As a result of the variability in the approach to volunteers of the main programs of ?Lata? and ?Pět P?. Some cities are experiencing a shortage of clients and others a surplus. I suggested the creation of better marketing in the cities where they have few customers as well as increased cooperation with schools and organizations that help underprivileged families. This bachelor thesis would be beneficial and useful to both the organizations implementing social preventive programs and the public who should be better informed about these programs.eng
dc.date.accepted2012-06-18
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBucková, Jolana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam