Využití alternativních a augmentativních komunikačních systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou
Abstrakt
Bakalářská práce je zaměřena na využití alternativních a augmentativních komunikačních (AAK) systémů u dětí s dětskou mozkovou obrnou (DMO). Cílem je vytvořit přehled metod AAK vhodných pro děti s DMO a zjistit, jak přispívá využití metod AAK ke zlepšení v oblasti sociálních vztahů a vzdělávání. V úvodní části práce je vymezen pojem DMO, charakterizovány její formy a příčiny vzniku, dále je pozornost věnována problematice narušené komunikační schopnosti jedinců s DMO, jež velkou měrou ovlivňují následný vývoj a osobnost jedince. Přehled metod AAK určených ke kompenzaci narušené komunikační schopnosti je zaměřen především na postupy známé a dostupné v České republice. Výzkumná část práce obsahuje popis metodiky, pět případových studií dětí s diagnózou DMO, které využívají některý ze systémů alternativní komunikace, a závěrečnou diskuzi.
Kolekce
Související záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Manažerská komunikace ve vybrané organizaci
Zasadilová, Kristýna (Jihočeská univerzita, 2016)Komunikace je součástí našeho každodenního života. V současné době nelze bez komunikace existovat. Komunikace vytváří a propojuje naše vztahy s ostatními lidmi. Každý správný manažer by měl vědět, jak je pro něho a celou ... -
Srovnání metod rozvíjející komunikativní kompetence skrze "Aktivity s využitím koní"
Votípková, Martina (Jihočeská univerzita, 2015)Tato diplomová práce porovnává čtyři metodiky hiporehabilitace s cílem zjistit, jaké komunikativní kompetence jsou rozvíjeny v rámci Aktivit s využitím koní. Práce obsahuje terminologickou část, ve které jsou vysvětleny ... -
Rozdíl v pedagogické komunikaci v praxi učitele základní školy a vychovatele školní družiny
Lavičková, Jana (Jihočeská univerzita, 2009)Práce je zaměřena na komunikaci, je rozdělena do třech celků, které na sebe v posloupnosti navazují. První část je zaměřena na vymezení, definici, funkce a druhy sociální komunikace. Druhá část je věnována pedagogické ...