Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorPipková, Edita
dc.date.accessioned2021-12-03T12:41:23Z
dc.date.available2021-12-03T12:41:23Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20306
dc.description.abstractPředmětem bakalářské práce jsou klady a zápory integrace žáka s mentálním postižením na 1. stupni základní školy. Cílem práce je zjistit podoby speciálně pedagogických podpůrných prostředků v hlavním vzdělávacím proudu a v základní škole praktické. V teoretické části se zabývám mentální retardací, její etiologií a klasifikací se zaměřením na lehkou a středně těžkou mentální retardaci. Dále se věnuji systému edukace a podrobněji základnímu vzdělávání žáků s mentálním postižením. V praktické části pomocí kvantitativního výzkumu zjišťuji podoby speciálně pedagogických podpůrných prostředků u tří integrovaných žáků s mentálním postižením na základních školách v Českobudějovickém kraji a na Základní škole praktické v Českých Budějovicích a v Třeboni. Sběr dat byl realizován prostřednictvím strukturovaného rozhovoru s třídními učiteli a asistenty pedagoga v základních školách a v základních školách praktických a pozorováním, které bylo zvoleno za doplňující techniku. Výsledky výzkumu ukazují, že integrovaným žákům jsou poskytnuty takové speciálně pedagogické podpůrné prostředky, které jsou potřeba pro jejich úspěšnou integraci a úspěšné vzdělávání. Podoby speciálně pedagogických podpůrných prostředků jsou individuální podle stupně jejich postižení. Oproti tomu podoby speciálně pedagogických podpůrných prostředků na základních školách praktických se téměř shodují. Speciálně pedagogické podpůrné prostředky jsou v těchto školách pilíři úspěšného vzdělávání žáků s mentální retardací.cze
dc.format64 s.
dc.format64 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectintegracecze
dc.subjectmentální postiženícze
dc.subjectspeciálně pedagogické podpůrné prostředkycze
dc.subjectzákladní vzdělávánícze
dc.subjectintegrationeng
dc.subjectmental disabilityeng
dc.subjectspecial education support resourceseng
dc.subjectprimary Educationeng
dc.titleKlady a zápory integrace žáka s mentálním postižením na 1. stupni ZŠcze
dc.title.alternativePositives and negatives of integration of pupils with mental disabilities in the 1st level of primary schooleng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25635
dc.description.abstract-translatedThis bachelor thesis focuses on pros and cons of integration of primary school pupils with light mental disability. It intends to find special pedagogical methods in special primary schools and the educational mainstream. In the theoretical part I pursue light and medium mental retardation, its aetiology and classification. I also address the system of education, especially education of pupils with mental disability. In the practical part of this thesis, I examine special pedagogical methods through the use of quantitative research. I focus on three integrated pupils with mental disability from South Bohemian primary schools and special primary schools in České Budějovice and Třeboň. I collected the data through structured interviews with teachers and teacher assistents from primary schools and special primary schools. As an additional method, I also gathered information through observation. The results of this research show that such special pedagogical methods are provided to pupils with special educational needs to ensure their successful integration and education. Special methods are used individually and specified according to the degree of retardation. These methods are almost identical among different special primary schools. Special pedagogical methods are the pillars of successful education of pupils with mental retardation.eng
dc.date.accepted2012-06-12
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogikacze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeToušek, Zdeněk


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam