Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorŠuleřová, Kateřina
dc.contributor.authorLeitgebová, Zdeňka
dc.date.accessioned2021-12-03T12:41:35Z
dc.date.available2021-12-03T12:41:35Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20320
dc.description.abstractBakalářská práce se zaměřuje na psychosociální důsledky nedostačující nebo závadné péče o dítě, kdy je dítě nepřiměřeně tvrdě fyzicky trestáno, sexuálně zneužíváno anebo mu nebyly poskytovány dostatečné projevy lásky a přijetí. Děti ovlivněné těmito nežádoucími jevy, mají ve svém dalším životě velké problémy a jejich chování, postoje a životní styl v dalších životních etapách, zejména pak v období dospívání, mohou být pro společnost závadné. Cílem práce bylo zjistit dopady týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství u dívek umístěných do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Druhým cílem práce bylo zjistit, jaké subjektivní potřeby mají dívky se syndromem CAN, které byly na základě rozhodnutí soudu umístěny do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Ve výzkumu dané problematiky byla použita strategie kvalitativního výzkumu v designu zakotvené teorie. Metoda sběru dat je dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Jako metodu zpracovaných dat jsem zvolila kvalitativní obsahovou analýzu. Výzkumný soubor tvořilo 10 dívek umístěných ve Výchovném ústavu v Jindřichově Hradci, u kterých bylo prokázáno týrání, zneužívání a zanedbávání v dětství. Výsledky výzkumu ukazují, že vybrané dívky, které byly v dětství zneužívány, trpí depresemi, strachem, úzkostmi a studem. Častá je nedůvěra v sebe i v okolí, nízké sebevědomí. Jako další časté následky syndromu CAN v dětství v řízených rozhovorech dívky uváděly experimenty s návykovými látkami, agresi a autoagresi. Nejčastěji uváděné aktuální subjektivní potřeby dívek byly: potřeba rodiny, partnera, svobody, ale i naopak potřeba nepřetržité pozornosti jiné osoby. Dle výzkumu mají dívky neuspokojenou potřebu harmonie, porozumění a lásky. Výsledky výzkumu je možné využít při sestavování individuálního plánu péče o dívky umístěné do Výchovného ústavu v Jindřichově Hradci. Práce může být také inspirací v práci s vývojově traumatizovanými dětmi a mládeží pro speciální pedagogy a další odborné zaměstnance ostatních ústavních zařízeních v České republice.cze
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectpotřebycze
dc.subjecttýránícze
dc.subjectsyndrom CANcze
dc.subjectzanedbávánícze
dc.subjectzneužívánícze
dc.subjectneedseng
dc.subjectabeseeng
dc.subjectCAN syndromeeng
dc.subjectneglecteng
dc.subjectabuseeng
dc.titlePsychosociální důsledky týrání, zneužívání a zanedbávání v dětstvícze
dc.title.alternativePsychosocial consequences of maltreatment, abuse and neglect in chilhoodeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25652
dc.description.abstract-translatedThe bachelor´s thesis at hand focuses on psychosocial consequences of insufficient or defektive childcare, which involves disproportionately harsch physical punishments, sexual abuse and/or lack of sufficient expressions of love and acceptance. Children affected by these adverse events face major problems in their later lives and their behaviour, attitudes and lifestyle in further life stages, especially in adolecence, may be harmful to society. The objective of the thesis was to recognize the effects of maltreatment, abuse and neglect in childhood in the girls living in the Educational Institution in Jindřichův Hradec. The second objective was to identify what subjective needs we can see in girls suffering from CAN syndrome who were put in the Educational Institution in Jindřichův Hradec. The quelitative survey carried out in connection with the topic in question used the theory anchored in deasing. The method employed in collecting data involved interrorgations using the technique of semi-structured interview. Qualitative content analysis was selected as the method for data processing. The research target group comprised of 10 girls who had been subject to maltreatment, abuse and neglect in their childhoods and who have been assigned to live in the Educational Institution in Jindřichův Hradec. The outcome of the survey schows that the selected girls who were subject to abuse in their childhoods suffer from depressions, apprehensions, anxieties, and embarrassment. Commonly , they schow low self-esteem and no trust in themselves and people around. Other frequent consequences of CAN (child abuse and neglect) syndrome, which the girls mentioned in the guided interviews, include experiments with addictive substances, aggression, and self-aggression. Current needs that the girls quoted most frequently included: need for family, partner, freedom, but also continuous attention of another person. The survey suggests that the girls have an unsatisfied need for harmony, understanding and love. The results of the survey may be used while completing individual plans of care for the girls assigned to the Educational Institute in Jindřichův Hradec. The thesis might serve as an inspiration for those who work with developmentally traumatized children and youth for special educators and other specialists working in other institutions around the Czech Republic.eng
dc.date.accepted2012-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeBucková, Jolana


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam