Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorZáškodný, Přemysl
dc.contributor.authorBartoňová, Miroslava
dc.date.accessioned2021-12-03T12:42:00Z
dc.date.available2021-12-03T12:42:00Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20346
dc.description.abstractKe splnění základního cíle bakalářské práce bylo zapotřebí nejdříve vytvořit model struktury radiologické fyziky ve vzdělávání radiologických asistentů, na základě modelu vytvořit dotazník, který byl následně aplikován u respondentů laické a odborné veřejnosti. U laické veřejnosti byla pak ověřována existence normální rozdělení znalostí, zatímco u znalostí veřejnosti odborné existence rozdělení Poissonova. Rovněž byl měřen rozdíl mezi znalostmi laiků a odborníků. Nezbytným předpokladem pro uskutečnění popsaného postupu byla analýza přípravy radiologických asistentů v České republice a v zahraničí. K dosažení vymezeného základního cíle byly vytyčeny 3 hypotézy, jejichž ověřování probíhalo na základě použití metod matematické a deskriptivní statistiky. Formulované hypotézy byly následující: H1. Teoretické rozdělení znalostí u laické veřejnosti bude blízké normálnímu rozdělení. H2. Teoretické rozdělení znalostí u odborné veřejnosti nebude mít normální rozdělení. H3. Srovnání znalostí u obou veřejností pomocí parametrických testů povede k přijetí alternativní hypotézy. Všechny 3 hypotézy byly ověřeny a pozitivně přijaty. K jejich ověření bylo používáno především testování neparametrických a parametrických hypotéz. Dobrým východiskem se stalo zjištění, že struktura radiologické fyziky pro radiologické asistenty odpovídá struktuře radiologické fyziky používané v zahraničí při přípravě odborníků Radiologic Technologists, Diagnostic Radiographers, Medical Imaging Technologists, Therapy Radiographers nebo Radiation Therapists. Tento poznatek byl zjištěn především analýzou kurikula univerzit v USA, Velké Británii a australských univerzit, z tohoto hlediska stoupla i validita zkonstruovaného dotazníku. Je třeba poznamenat, že dotazník byl konstruován z hlediska přípravy radiologických asistentů, v níž má radiologická fyzika pouze podpůrnou roli.cze
dc.format80 s.
dc.format80 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectRadiologická fyzikacze
dc.subjectobecný fyzikální základ radiologické fyzikycze
dc.subjectkurikulární proces fyzikycze
dc.subjectlaická veřejnostcze
dc.subjectodborná veřejnost jako skupina profesionálních radiologických asistentůcze
dc.subjectkomparace znalostí z radiologické fyzikycze
dc.subjecttest neparametrických hypotézcze
dc.subjecttest parametrických hypotézcze
dc.subjectRadiological Physicseng
dc.subjectgeneral physical basis of radiological physicseng
dc.subjectcurriculum processof physicseng
dc.subjectthe laical communityeng
dc.subjectexperts as a group of professional radiology assistantseng
dc.subjectcomparison of radiological physics knowledgeeng
dc.subjecttest of non-parametrical hypotheseseng
dc.subjecttest of parametrical hypotheseseng
dc.titleSrovnání znalostí z radiologické fyziky u laické a odborné veřejnosticze
dc.title.alternativeComparison of Knowledge From Radiological Physics at Laical and Expert Communityeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25758
dc.description.abstract-translatedTo accomplish the fundamental goal of the bachelor thesis was needed to create a structure of radiological physics model in education to radiological assistants. Creation of this model questionnaire was then used on respondents of the laic expert public. It was verified as a normal existence of knowledge at the laic public while the existence of the knowledge at expert public was Poisson?s separation. There was measured the difference between the laics? and the experts? knowledge. Essential condition for realization and description of the procedure was the analysis of radiological assistants? preparation in the Czech Republic and abroad. To reach the fundamental goal were set up three hypotheses: H1. Theoretical division of knowledge at the laic public will be closer to normal division. H2. Theoretical division of knowledge at the expert public will not have normal division.. H3. Compare of knowledge at both public with the help of parametrical tests will lead to acceptation of alternative hypothesis. The entire three hypotheses were checked and positively accepted. For their verification it was mainly used, testing non-parametrical and parametrical hypotheses. The finding that the radiological physics structure for radiological assistants complies with the radiological physics structure used abroad for preparation of experts like radiological technologists, diagnostic radiographers, the medical imaging technologists, the therapy radiographers or the radiation therapists, was a good solution. This discovery was primarily found out from the analysis of curriculum at universities in the USA, Great Britain and Australian universities. From this point the validity of this constructive questionnaire rose. It needs to be mentioned that this questionnaire was made in terms to prepare radiological assistants in which the radiological physics has an only supportive role.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRadiologický asistentcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHyka, Josef


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam