Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPytel, Libor
dc.contributor.authorBareš, Jaroslav
dc.date.accessioned2021-12-03T12:42:09Z
dc.date.available2021-12-03T12:42:09Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20354
dc.description.abstractIntegrovaný záchranný systém zajišťuje mnoho činností ve vztahu k ochraně životů, zdraví a majetku občanů. V rámci tohoto systému jsou pracovníci, kteří plněním svých úkolů vstupují do vztahů s osobami v krizových situacích, které si vyžadují zvláštní postupy, mezi které patří vyjednávání. Tato práce popisuje uplatňování vyjednávacích taktik v procesu vyjednávání. Hodnotí aktuální stav vyjednávacích taktik, zejména povědomí pracovníku základních složek IZS o těchto vyjednávacích taktikách v krizovém vyjednávání s agresivními osobami a osobami demonstrující úmysl sebevraždy. Hodnotí, jak často jsou pracovníci základních složek IZS vystavovány mimořádným událostem s krizovým vyjednáváním a jak jsou na tyto situace připraveni. Následně porovnává taktiky při vyjednávání z operačních středisek a při přímém výkonu služby v běžných činnostech a za mimořádné události, s ohledem na jednotlivé základní složky IZS. Posuzuje vývoj těchto taktik s ohledem na rozvoj společnosti a kultury. Pomocí kvantitativního výzkumu, formou dotazníků doplněného o rozhovory specialistů na vyjednávání, ověřuji praktickou znalost problematiky členů základních složek IZS v uplatňování vyjednávacích taktik. Zkoumaný vzorek byl tvořen členy základních složek IZS v poměrném zastoupení PČR, HZS, ZZS z Jihočeského kraje. Výsledky práce poukazují, že členové základních složek IZS, kromě policejních vyjednavačů, s vyjednáváním jako specifickou činností nemají výraznou zkušenost. V odborné přípravě jsou komunikační dovednosti zdokonalovány pouze teoreticky. Většina dotazovaných členů IZS projevila zájem o zdokonalení znalostí vyjednávacích taktik a uvítali by dokument shrnující základní chyby v komunikaci s agresivní osobou, nebo s osobou demonstrující úmysl sebevraždy. Jako doporučení pro složky IZS byl zpracován přehled základních chyb v této komunikacicze
dc.format86 s. 13 s. příloh
dc.format86 s. 13 s. příloh
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectDEMONSTROVÁNÍ ÚMYSLU SEBEVRAŽDYcze
dc.subjectINTEGROVANÝ ZÁCHRANNÝ SYSTÉMcze
dc.subjectKRIZOVÁ KOMUNIKACEcze
dc.subjectKRIZOVÁ INTERVENCEcze
dc.subjectKRIZOVÉ VYJEDNÁVÁNÍcze
dc.subjectMIMOŘÁDNÁ UDÁLOST VYJEDNÁVACÍ TAKTIKYcze
dc.subjectDEMONSTRATING THE INTENTION OF SUICIDEeng
dc.subjectINTEGRATED RESCUE SYSTEMeng
dc.subjectCRISIS COMMUNAICATIONeng
dc.subjectCRISIS INTERVENTIONeng
dc.subjectNEGOTIATING CRISISeng
dc.subjectSPECIAL EVENTeng
dc.subjectNEGOTIATING TACTICeng
dc.titleVyjednávací taktiky a jejich uplatnění v IZScze
dc.title.alternativeNegotiating tactics and their application in the IRS.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25777
dc.description.abstract-translatedThe Integrated Rescue System secures many activities related to protection of lives, health and property of citizens. The system employs workers that, through performing given jobs, enter into relationships with persons in emergency situations; such situations require special procedures among which you can find negotiating. The thesis at hand describes how negotiating strategies are applied in the negotiation process. It delivers an assessment of the current state of negotiating strategies among the employees of the IRS bodies, especially the level of their awareness of using such negotiating strategies in emergency negotiations with aggressive persons and persons demonstrating suicide intents. The thesis examines the frequency at which the IRS employees must face emergency situations that involve emergency negotiations, and it identifies the extent to which these officers are ready to cope with such situations. Subsequently, the thesis compares strategies employed in negotiations pursued from operations centres and those pursued while carrying out the duties under normal circumstances and in emergency situations; with regard to the individual IRS bodies. The thesis discusses the development of these strategies concerning the development of the society and culture. Through quantitative research based on questionnaires and additional interviews with negotiators-specialists, the thesis examines practical knowledge of the topic among the members of the IRS bodies when it comes to application of negotiating strategies. The target research group comprised of the IRS employees proportionally representing the Police of the Czech Republic, Fire Rescue Service, and Emergency Medical Service in the Region of South Bohemia. The outcome of the thesis shows that the members of the IRS bodies, except the police negotiators, do not have any significant experience with negotiating as a particular activity. Professional training improves communication skills, but on the theoretical level only. Most of the interviewed IRS employees showed interest in improving their negotiating strategies and they would welcome a document listing basic mistakes that occur while communicating with an aggressive person or a person demonstrating suicide intent. An overview of elementary mistakes that occur in such type of communication has been elaborated and is recommended for distribution among the IRS bodies.eng
dc.date.accepted2012-06-11
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKlečková, Marie


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam