Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMichalcová, Lenka
dc.contributor.authorNávratová, Šárka
dc.date.accessioned2021-12-03T12:42:17Z
dc.date.available2021-12-03T12:42:17Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-08-14
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20362
dc.description.abstractPorovnání činností Policie, Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby ČR, Německa, Rakouska a Slovenska. Různé pravomoci i odlišné pracovní nasazení příslušníků vyvolaly impuls k vytvoření koordinovaného postupu při záchranných a likvidačních pracích při MU ? integrovaný záchranný systém. Integrovaný záchranný systém vznikl z každodenní potřeby spolupráce hasičů, zdravotníků, policie a dalších složek při řešení MU, jako jsou například požáry, havárie nebo dopravní nehody. Policii, Hasičský záchranný sbor a zdravotnickou záchrannou službu řídí zákon č. 239/2000 Sb., o integrovaném záchranném systému a o změně některých zákonů mezi základní složky. Tyto složky mají ale také své vlastní zákony a předpisy, podle kterých se řídí. Zákon č. 238/2000 Sb., o Hasičském záchranném sboru České republiky a o změně některých zákonů, zákon č. 273/2000 Sb., o Policii České republiky a zákon č. 374/2011 Sb., o zdravotnické záchranné službě. Bakalářská práce popisuje, jakým způsobem jsou jednotlivé složky řízeny, jejich organizační struktury a způsob plnění hlavních úkolů. Každý stát má svůj vlastní systém, podle kterého Hasiči, Policie a záchranná služba fungují a v některých případech se liší od systému v ČR. Práce porovnává postupně systém těchto složek vzájemně mezi s sebou, ať už je to z pohledu pravomocí, legislativních opatření, dojezdových časů nebo počtu profesionálního zastoupení zaměstnanců. Poté, co byly stanoveny kritéria, vyhodnocovalo se a dospělo k závěru, že Česká republika nijak výrazně nezaostává v porovnání s Německem, Rakouskem a Slovenskem, ale že v určitých záležitostech je některá země lepší a má propracovanější systém.cze
dc.format67 s. (12 085 znaků)
dc.format67 s. (12 085 znaků)
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectHasičský záchranný sborcze
dc.subjectIntegrovaný záchranný systémcze
dc.subjectMimořádná událostcze
dc.subjectPoliciecze
dc.subjectZdravotnická záchranná službacze
dc.subjectFire and rescue serviceeng
dc.subjectTntegrated rescue systémeng
dc.subjectIncidenteng
dc.subjectPoliceeng
dc.subjectEmergency medical serviceeng
dc.titlePorovnání činností Policie, Hasičského záchranného sboru a Zdravotnické záchranné služby ČR , Německa, Rakouska a Slovenska.cze
dc.title.alternativeComparing the operation of the Police, Fire Brigade and Ambulance Service in the Czech Republic, Germany, Austria and Slovakia.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag25787
dc.description.abstract-translatedComparing the operation of the Police, Fire Brigade and Ambulance Service in the Czech Republic, Germany, Austria and Slovakia. Various authorities and different assignments of the members evoked an impulse to make a coordinated progress at rescue and liquidation works in MU - the joint rescue service. Joint rescue service integrates the daily needs in the cooperation of firemen, medics, the police and other departments at solving MU, for example fires, disasters or traffic accidents. The police, firefighters and the medical rescue service are governed by law No. 239/2000 Sb., about an Integrated Rescue System and about the change of some laws in the constituent parts. These components have also their own personal law and regulations, according to which they governs themselves. Law No. 238/2000 Sb., about firefighters in the Czech Republic and about the change in some laws, law No. 273/2000 Sb., about the police of the Czech Republic and law No. 374/2011 Sb., about the medical rescue service. The Bachelor thesis describes how individual forces are managed, their organizational structures and the way important tasks are performed. Every state has its own system, according to whose firemen, the police and the rescue service are in place and some differ from the system in the Czech Republic. Step by step, the thesis compares the systems of these forces from the point of view of authorities, legislative measures, arrival times or numbers of professional substitution of the employees. After establishing the criteria and their subsequent analysis, it came to light that the Czech Republic does not lag substantially behind in comparison with Germany, Austria and Slovakia, but in certain matters some countries appear to have a more elaborate system.eng
dc.date.accepted2012-09-10
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOchrana obyvatelstva se zaměřením na CBRNEcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOchrana obyvatelstvacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeLíbal, Libor


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam