Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorKubartová, Klára
dc.contributor.authorDrábiková, Martina
dc.date.accessioned2021-12-03T12:42:48Z
dc.date.available2021-12-03T12:42:48Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20388
dc.description.abstractTato bakalářská práce se zabývá komunikačními dovednostmi studentů oboru Všeobecná sestra na Zdravotně sociální fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Dobré komunikační dovednosti jsou jednou ze základních podmínek nejen pro úspěšné studium, ale jsou nezbytné zejména pro všechny pomáhající profese. Profese všeobecné sestry se vyznačuje nejen odbornými ošetřovatelskými dovednostmi, ale je pro ni specifický úzký vztah k pacientovi. Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je rozčleněna do tří celků. První část je věnována všeobecné komunikaci, popisuje jednotlivé prvky komunikačního procesu, funkci komunikace a verbální a neverbální komunikaci. Druhá část se zabývá komunikací ve zdravotnictví, která je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Třetí část je věnovaná výuce předmětu Komunikace ve zdravotnictví. Tento předmět je vyučován na počátku studia v obou semestrech prvního ročníku. Pro výzkum v této práci byl zvolen kvantitativní způsob šetření formou dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům druhého a třetího ročníku prezenční formy studia. Výsledky z dotazníkového šetření byly graficky znázorněny a vyhodnoceny v diskuzi. V této práci byly stanoveny dva cíle. První cíl: zjistit postoj studentů oboru Všeobecná sestra k vlastním komunikačním dovednostem a k tomuto cíli byla stanovena hypotéza H1: Studenti oboru Všeobecná sestra považují své komunikační dovednosti za dobré. Druhým cílem bylo zjistit, zda studenti využívají komunikační dovednosti získané v hodinách předmětu Komunikace ve zdravotnictví v ošetřovatelské praxi. K tomuto cíli byla stanovena Hypotéza H2, která zní: Studenti využívají získaných komunikačních dovedností ve výuce komunikace v ošetřovatelské praxi. Zjištěné výsledky by mohly sloužit jako podnět pro vyučující předmětu Komunikace ve zdravotnictví.cze
dc.format73
dc.format73
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectKomunikacecze
dc.subjectKomunikace ve zdravotnictvícze
dc.subjectPacientcze
dc.subjectVšeobecná sestracze
dc.subjectStudentcze
dc.subjectVýukacze
dc.subjectcommunicationeng
dc.subjectCommunication in Healthcareeng
dc.subjectpatienteng
dc.subjectGeneral Nurseeng
dc.subjectstudenteng
dc.subjectteachingeng
dc.titlePostoj studentů oboru Všeobecná sestra k vlastním komunikačním dovednostemcze
dc.title.alternativeMeaning of communication skills for students of nursery expressed by themselfeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag26221
dc.description.abstract-translatedIn this work communication skills of students of a bachelor program of nursing of the second and the third year at Faculty of Health and Social Studies, University of South Bohemia in České Budějovice were assessed. Communication skills are important both for successful study at university and for successful work in healthcare services. They especially important for nurses who build very close relationships with patients. There are four parts of the bachelor thesis: 1. theory of communication including details of communication process, function of communication and verbal and non-verbal communication; 2. communication in healthcare services with emphasis to nursing; 3. teaching of communication during the first year study of nursing and 4. quantitative investigation of communication skills of the students using questionnaires of nursing followed by discussion. There were two aims: 1. to reflect self-evaluation of the communication skills by the students; 2. to evaluate practical applicability of the communication skills acquired during university study. Two hypotheses were formulated: 1. The students consider their own communication skills to be good.; 2. The students apply the acquired communication skills in their work. The results obtained in this work can give a feedback to the teachers of communication skills in healthcare system.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereePolanová, Alena


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam