Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorChloubová, Ivana
dc.contributor.authorPivcová, Alena
dc.date.accessioned2021-12-03T12:43:26Z
dc.date.available2021-12-03T12:43:26Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-02
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20417
dc.description.abstractNázev této bakalářské práce je: Edukace pacientů po transplantaci ledvin. Transplantace obecně znamená přenos orgánu nebo tkáně na jiné místo nebo jinému jedinci. Ledviny patří k nejčastěji transplantovaným orgánům u nás i ve světě. V České republice provádí transplantaci ledvin 8 center. Nejvíce jich je provedeno v pražském IKEMu. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou základní informace z anatomie, popsané akutní a chronické selhání ledvin a následné možnosti léčby, transplantace ledvin a edukace. Praktickou část tvoří výzkumné kvalitativní šetření. Šetření bylo provedeno pomocí polostrukturovaného rozhovoru s 8 pacienty po první transplantaci ledviny a se 4 sestrami pracujícími na nefrologickém oddělení pražského IKEMu. Rozhovory byly zpracovány do kazuistik. Na začátku jsme si stanovily dva cíle. Zaprvé zjistit, jakým způsobem edukuje sestra pacienty po transplantaci ledvin o režimových opatření, zadruhé jak pacienti dodržují režimové opatření. Položily jsme si tyto výzkumné otázky: Jaké metody používá sestra při edukaci pacientů po transplantaci ledvin? Jaké vzdělání mají sestry určené pro edukaci pacientů po transplantaci ledvin? K jakým omezením v životě transplantovaného pacienta dochází po transplantaci? Jaké životní omezení limituje nejvíce pacienta při zapojení do běžného života po transplantaci? Výzkumné otázky byly zodpovězeny v rozhovorech. Z nich vyplynulo, že všichni pacienti jsou edukováni během hospitalizace několikrát. Pacienti znají režimová opatření, která mají dodržovat. Edukaci provádí koordinátorka, která nemá speciální vzdělání a nemá vědomosti o správném vedení edukace. Proto byl jako výstup z práce vytvořen edukační plán, který bude k dispozici vedení kliniky pro vytvoření vlastních edukačních plánů.cze
dc.format76
dc.format76
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectakutní selhání ledvincze
dc.subjectchronické selhání ledvincze
dc.subjecttransplatace ledvincze
dc.subjectedukacecze
dc.subjectsestrycze
dc.subjecttransplanteng
dc.subjecteducationeng
dc.titleEdukace pacientů po transplataci ledvincze
dc.title.alternativeEducation of patiens after kidney transplantationeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag26254
dc.description.abstract-translatedThe title of this bachelor thesis is: Education of Patients After Renal Transplant. A transplant usually means the transfer of an organ or tissue to another place or another individual. Kidneys are among the most frequently transplanted organs here and in the whole world. Eight centers perform kidney transplants in the Czech Republic. Most of them are carried out at IKEM in Prague. The thesis is divided into a theoretical part and a practical part. The theoretical part includes basic information on anatomy, it describes acute and chronic kidney failure and subsequent therapy possibilities, renal transplant and education. quantitative research. The practical part includes quantitative research. The research was performed by a half-structured interview with 8 patients after the first renal transplantation and with 4 nurses working in the Nephrology Unit of IKEM in Prague. Case reports were prepared from these interviews. We set two goals at the beginning: to find out how the nurse educates patients after renal transplant on regimen measures and to find out how patients comply with the regimen measures. We posed to ourselves these three research questions: What methods does a nurse use when educating patients after renal transplants? What is the educational background of nurses designated for educating patients after a renal transplant? What are the transplanted patient´s life restrictions after a transplant? What life restrictions impair the patient the most after integration into normal life following a transplant? The research questions were answered during the interviews. The interviews showed that all patients are educated during their hospitalization several times. Patients know the regimen measures to be adhered to. The education is carried out by a coordinator who does not have special training and does not have any knowledge about how to conduct the education. Therefore, the output of the thesis has been a training plan which will be available for the hospital management to prepare its own training plans.eng
dc.date.accepted2012-05-29
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineVšeobecná sestracze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKyselová, Monika


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam