Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorRočňová, Jolana
dc.contributor.authorKovářík, Ondřej
dc.date.accessioned2021-12-03T12:46:56Z
dc.date.available2021-12-03T12:46:56Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20541
dc.description.abstractObsahem bakalářské práce s názvem Znalostní předpoklady předlékařské první pomoci u pedagogů v mateřských školách je stručné shrnutí akutních stavů a onemocnění vyskytujících se především u dětí předškolního věku. Teoretická část se zabývá vybranými úrazy. A to od těch nejzávažnějších (resuscitace, poruchy vědomí, dušení) až po ty méně závažné (např. zlomeniny). U každého z úrazů je stručně popsána patofyziologie, příznaky a na závěr poskytnutí předlékařské první pomoci. V této části je také popsáno, podle jakých zákonů jsou povinni se pedagogové v problematice první pomoci vzdělávat. Ke zpracování této části jsem nejčastěji používal obsahovou analýzu z odborné publikace. Druhá část, praktická, je věnována výzkumu, kde záměrem bylo zjistit znalosti první pomoci u pedagogů v mateřské škole. Výzkum probíhal metodou kvantitativní, a to formou dotazníků. Dotazník byl sestaven ze čtrnácti otázek. Tento dotazník byl vyplňován pedagogy nejčastěji při osobní schůzce přímo v mateřských školách v nejbližším okolí mého bydliště v Brně. Výzkum je zpracován do grafů s popisem. Výsledky odpovědí jsou uvedeny u každého grafu v procentech. Hypotéza, která byla na začátku výzkumu stanovena, se výzkumem nepotvrdila. Pedagogičtí pracovníci mají dostatečné znalosti z předlékařské první pomoci. Mají však mezery v oblasti nových poznatků první pomoci (např. resuscitace, dušení). V těchto případech by většina pedagogů jednala podle zastaralých norem. V dalších otázkách dotazníku převládaly především správné odpovědi. Zajímavým zjištění bylo, že polovina dotázaných neabsolvovala žádné školení první pomoci.cze
dc.format62
dc.format62
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectBezvědomícze
dc.subjectKrvácenícze
dc.subjectMateřská školacze
dc.subjectPoskytnutí první pomoccze
dc.subjectÚrazy dětícze
dc.subjectZákladní neodkladná resuscitacecze
dc.subjectZlomeninacze
dc.subjectComaeng
dc.subjectBleedingeng
dc.subjectNursery schooleng
dc.subjectProvision of first aideng
dc.subjectInjuries childreneng
dc.subjectBasic life supporteng
dc.subjectFractureeng
dc.titleZnalostní předpoklady předlékařské první pomoci u pedagogů v mateřských školáchcze
dc.title.alternativeKNOWLEDGE OF PREMEDICAL FIRST AID REQUIRMENTS FOR TEACHERS IN NURSERY SCHOOLeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag26545
dc.description.abstract-translatedBachelor thesis ?Premedical First Aid Knowledge Requirements for Teachers in Nursery Schools? summarises urgent conditions and diseases occurring primarily among preschool children. The theoretical part deals with selected injuries, from the most serious injuries (resuscitation, disorders of consciousness, suffocation) to the less serious ones (eg fractures). Pathophysiology, symptoms and finally providing of first aid is briefly described for each of the injuries. This part was described mandatory legislation for teachers regarding first aid education in this section. I used a content analysis of professional publications in this part of my thesis. The second part is practical and related to my research. The aim of the research was to find out level of first aid knowledge among teachers in nursery schools. I used a quantitative method in the form of questionnaires in my research. The questionnaire consisted of fourteen questions. These questionnaires were filled mostly by teachers during personal meetings in nursery schools near my residence in Brno. The research is processed with the charts and descriptions. The results of the answers are given as a percentage in each graph. The hypothesis, established at the beginning of the research, was not confirmed. Teaching staff have sufficient knowledge of first aid. However, they have lacks in innovations piece of knowledge first aid (CPR, choking). In these cases, most teachers would act based on outdated standards. Primarily right answers dominated in further points of the questionnaire. My surprising finding was that half of those surveyed teachers had never undergone any first aid training.eng
dc.date.accepted2012-06-15
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineZdravotnický záchranářcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpecializace ve zdravotnictvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeHavlíček, Robert


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam