Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorHricová, Alena
dc.contributor.authorPsutka, Jan
dc.date.accessioned2021-12-03T12:48:42Z
dc.date.available2021-12-03T12:48:42Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-03
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20590
dc.description.abstractProblematika šikany, která v sobě skrývá fyzické i psychické omezování či týrání jedince v kolektivu, je v současné době velmi aktuálním tématem. Vzhledem k tomu, že pracuji jako komisař služby kriminální policie a vyšetřování, zaměřil jsem svou pozornost na prevenci šikany na základních školách v regionu Prachatice a využil tak svých znalostí a zkušeností z praxe. Opíral jsem se samozřejmě také o teoretické poznatky řady odborníků publikujících k tomuto tématu. Tyto obecné poznatky o šikaně jsem představil v teoretickém oddíle. Cílem mé práce bylo popsat spolupráci základních škol v regionu Prachatice s Policií České republiky při prevenci šikany mezi dětmi ve škole. V rámci kvalitativního výzkumu jsem se zaměřil na metodu dotazování a jako techniku použil polostrukturovaný rozhovor. Můj výběrový soubor tvořilo 30 metodiků prevence, kteří působí na základních školách v prachatickém regionu. Výzkum byl realizován v období únor - březen 2012. Výsledky výzkumu potvrdily, že v regionu Prachatice pravidelně žádají základní školy Policii České republiky o spolupráci při prevenci šikany mezi dětmi ve škole, neboť považují tuto spolupráci za efektivní a s jejich poskytovanými službami jsou spokojeny. Podle některých respondentů je přesto do budoucna potřeba, aby policie zlepšila informovanost o svých možnostech v otázkách prevence a aby byla také se školami v častějším kontaktu, když je zapotřebí plnit i další úkoly v preventivní oblasti. Školy by uvítaly pomoc policie nejen při zpracování minimálního preventivního programu, ale i při vzniku speciálního programu proti šikaně, neboť jsou si vědomi přínosu policie v této věci. Dále je potřeba vytvořit společnou preventivní strategii škol a policie. Navrhuji, aby se další výzkum zaměřil na zjištění, zda by tato doporučená preventivní opatření měla v praxi vliv na minimalizaci problému šikany mezi dětmi ve škole.cze
dc.format75 s.
dc.format75 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectNásilícze
dc.subjectPolicie České republikycze
dc.subjectprevencecze
dc.subjectšikanacze
dc.subjectzákladní školacze
dc.subjectViolenceeng
dc.subjectPolice of the Czech Republiceng
dc.subjectpreventioneng
dc.subjectbullyingeng
dc.subjectelementary schooleng
dc.titlePrevence šikany na základních školách v regionu Prachaticecze
dc.title.alternativeBullying prevention at the elementary schools in the district of Prachaticeeng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag27846
dc.description.abstract-translatedThe issue of bullying, which holds a physical and psychological restriction or an individual abuse in a group, is a very current topic nowadays. Considering that I work as a Commissioner of the Criminal Police and Investigation, I focused my attention on prevention of bullying in the elementary schools in the region Prachatice and I used my knowledge and my own experience. I gained some theoretical knowledge from some experts who have published on this topic. I introduced these general findings about bullying in the theoretical part. The target of my study was to describe the co-operation of elementary schools in the region Prachatice with the Police of the Czech Republic in the prevention of bullying among children in the schools. I focused on an interviewing method within a qualitative study and I used the technique of a semi-structured interview. My sample consisted of 30 methods of prevention at work in elementary schools in the region Prachatice. Research was implemented during the period from February till March 2012. The results confirmed that the elementary schools in Prachatice regularly ask Police of the Czech Republic for cooperation in the prevention of bullying among children in schools, because they find this cooperation efficient and they are satisfied with what their provide services. According to some respondents, the police should improve foreknowledge of prevention in the future and that the police should be also in frequent contact with schools because it is necessary to perform other tasks in the preventive area. Schools would welcome the help of the police not only in processing the minimum preventive program, but also in the creation of a special anti-bullying program, because they are aware of the benefits of the police in this matter. There is also a need to create a collective and preventive strategy between schools and the police. I suggest the next study to be focused on finding if these recommended preventive arrangements had an effect on minimizing the problem of bullying among children at school in practice.eng
dc.date.accepted2012-05-30
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSociální práce ve veřejné správěcze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSociální politika a sociální prácecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeKoutská, Tereza


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam