Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorPrázdná, Radka
dc.contributor.authorBrabcová, Jana
dc.date.accessioned2021-12-03T12:48:54Z
dc.date.available2021-12-03T12:48:54Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-04
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20595
dc.description.abstractV současné době se nezadržitelným tempem vyvíjí a rozvíjí stále nové informační a komunikační technologie. Vzhledem k důležitosti využívání těchto technologií osobami se zrakovým postižením ke zmírnění nebo odstranění informačního deficitu a následného uplatnění se na trhu práce, ale i kvality života vůbec, je nezbytná výuka IKT již od prvního stupně základní školy.V první části se práce zaměřuje na teoretická východiska zrakového postižení jako je klasifikace zrakového postižení, specifika vrozeného a získaného postižení, socializace osob se zrakovým postižením a kompenzace zrakového postižení. Dále jsou popisovány možnosti vzdělávání žáků se zrakovým postižením v současném edukačním systému. V druhé části je hlavním tématem přehled a popis aktuálních informačních a komunikačních technologií určených jako kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením. Cílem praktické části bylo zjistit, jaká je kvalifikace pedagogů vyučujících předmět Informační a komunikační technologie integrované žáky se zrakovým postižením na základních školách v Jihočeském kraji, a zda vůbec tento předmět zařazují do výuky. Dalším cílem bylo zjistit materiální vybavenost těchto škol k realizaci výuky IKT. Na základě výsledků šetření bylo upozorněno na současnou situaci v Jihočeském kraji v tomto odvětví.cze
dc.format50
dc.format50
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectInformační a komunikační technologiecze
dc.subjectzrakové postiženícze
dc.subjectprimární vzdělávánícze
dc.subjectvýuka IKTcze
dc.subjectInformation and communication technologieseng
dc.subjectvisual impairmenteng
dc.subjectprimary educationeng
dc.subjectteaching ICTeng
dc.titleInformační a komunikační technologie jako nástroj kompenzace informačního deficitu žáků se zrakovým postižením v primárním vzdělávání.cze
dc.title.alternativeInformation and communication technology as a tool to compensate information deficit of pupils with visual impairment in primary education.eng
dc.typebakalářská prácecze
dc.identifier.stag30013
dc.description.abstract-translatedCurrently, new and better information and communication technologies have been developing at a fast pace. With regard to the importance of the use of the aforesaid technologies by persons with vision impairment in order to improve or eliminate information shortage, followed by their ability to be competitive on the labour market, and also the quality of life in general terms, it is necessary to introduce ICT into education at primary schools.The first part of thesis focuses on the theoretical solutions associated with vision impairment, such as the classification of vision impairment, specifics of congenital/inborn and acquired disability, socialization of persons with visual impairment and its compensation. Various educational possibilities for the aforementioned pupils are described later in this text.The main objective of the practical part is to specify the level of qualification of the ICT teachers educating integrated pupils with vision impairment at primary schools in the South Bohemian Region emphasizing the fact of whether this subject is generally a part of the education system. Another objective of this thesis concentrates on the quality of facilities of these primary schools in order to teach the ICT subject.The results of this research draw attention to the current situation in the South Bohemian Region in this area.eng
dc.date.accepted2012-06-14
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineSpeciální pedagogika - vychovatelstvícze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameBc.
dc.thesis.degree-programSpeciální pedagogikacze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeJánský, Petr


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam