Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorTrešlová, Marie
dc.contributor.authorRazimová, Lada
dc.date.accessioned2021-12-03T12:51:04Z
dc.date.available2021-12-03T12:51:04Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-08-17
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20653
dc.description.abstractOnemocnění pohybového aparátu patří v současné době k velmi častým. Postihuje všechny věkové kategorie, zahrnuje vrozené vady, úrazy, záněty, degenerativní onemocnění a další. V České republice je mnoho center, která sdružují pacienty se stejným onemocněním. Avšak centra pro ortopedické pacienty chybí. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je zaměřena obecně na problematiku výměny kloubů, rehabilitaci a vztah zdravotníků a pacienta. Cílem práce bylo 1. Zjistit, zda informace o ošetřovatelské péči v pooperačním období poskytované v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů splňují očekávání pacientů a naplňují jejich potřeby. 2. Zjistit, zda sestry na oddělení vnímají rozdíl v zapojení pacienta do ošetřovatelské péče, podle toho, zda informační centrum navštívil nebo nenavštívil. 3. Zjistit, zda existují nějaké problémy při provozu centra z pohledu pacientů, sester na oddělení a z pohledu lékařů. Výzkumná část práce byla realizována kombinací kvalitativního a kvantitativního šetření. Pro kvantitativní šetření byla zvolena metoda dotazování technikou dotazníků pro pacienty (kteří podstoupili aloplastiku kolenního či kyčelního kloubu) v České republice a v Rakousku, a pro sestry pracující na ortopedickém oddělení a jednotce intenzivní péče v nemocnici Pelhřimov. Byly stanoveny tři hypotézy. 1. Informace o ošetřovatelské péči v pooperačním období poskytované v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů naplňují potřeby pacientů. 2. Sestry na oddělení hodnotí významný rozdíl mezi spoluprací s pacientem, který centrum pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů navštívil nebo ne. 3. Při provozu centra pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů existují problémy z pohledu sester na oddělení. Pro kvalitativní část šetření byla zvolena metoda dotazování technikou polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Výzkumný soubor tvořili pacienti po aloplastice nosného kloubu. V této části jsme zjišťovali odpovědi na tři výzkumné otázky. 1. Jaká je souvislost mezi činností sestry v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů a sestry na oddělení, a spokojenosti pacientů v oblasti jejich potřeb? 2. Jaké informace pacienti v centru postrádají? 3. Hodnotí pacienti informace podané v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubů jako orientační, nebo jsou významné pro snadnější zvládání pooperační péče? Výsledky výzkumného šetření byly analyzovány a zneseny do schémat. Pacienti mají narušené fyzické i psychické potřeby, tudíž smyslem spolupráce je spokojený a plně informovaný pacient. Z výsledků je patrné, že sestra v centru úzce spolupracuje se sestrami na oddělení. Šetřením bylo zjištěno, že pacienti v centru žádné informace nepostrádají. Pacienti jsou připraveni na operaci, orientují se v problematice a vědí co obnáší rehabilitace, jakožto důležité součásti pooperační fáze. Lze tedy usuzovat, že pacienti jsou připraveni pro snadnější zvládání pooperační péče. Na základě analýzy odpovědí respondentů bylo zjištěno, že nemocní podstupující aloplastiku nosných kloubů mají dostatek informací. Přestože sestry na oddělení a lékaři vnímají rozdíl mezi pacientem, který centrum navštívil a pacientem, který centrum nenavštívil, podnětem pro další šetření by mohlo být, jak pacienti vnímají rozdílnost informací podaných v centru a mimo něj. Výsledky šetření by mohly být podnětem pro vznik nových center nejen na Vysočině, ale i v Rakousku. V souvislosti s výsledky práce a na základě informací podávaných v centru, kdy pacienti hodnotí informace za dostačující, byl vytvořen informační leták. Práce by mohla sloužit jako informační materiál pro studenty studující nejen v oboru ošetřovatelství.cze
dc.format106 s.
dc.format106 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectAloplastikacze
dc.subjectArtrózacze
dc.subjectEdukacecze
dc.subjectErgoterapiecze
dc.subjectKomunikacecze
dc.subjectRehabilitacecze
dc.subjectAloplastyeng
dc.subjectArthritiseng
dc.subjectEducationeng
dc.subjectOccupational therapyeng
dc.subjectComunicationeng
dc.subjectRehabilitationeng
dc.titleKooperace sestry a lékaře v centru pro pacienty podstupující aloplastiku nosných kloubůcze
dc.title.alternativeThe doctor and nurse cooperation in the center for patients undergoing a principal joint aloplastyeng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag25263
dc.description.abstract-translatedMotoric system diseases belong to the most frequent ones in the present days. All age categories are affected. Congenital defects are included and also injuries, inflammations, degenerative illnesses and others. In the Czech republic are many centers gathering patients with the same diseases. However the centers for orthopedic patients are missing. The dissertation is divided into a theoretic and empiric parts. The theoretic one is focused generally on problems with joint replacements, rehabilitation and relation between a medic and a patient. The dissertation was targeted on: 1. To verify if the informing about the subsequent postop nursing care provided in the center for patients undergoing aloplasty comes up to a patient?s expectations and fulfils their needs. 2. To find out if hospital nurses perceive the difference in the patient engagement in the nursing care according to if he had visited the center before or not. 3. To reveal potential problems in the center running from the patient, nurse and doctor point of view. The research part of the dissertation was implemented with a combination of both qualitative and quantitative survey. For quantitative survey was chosen a method of questioning with a form technique for patients (after a hip or a knee aloplasty) in the Czech republic and Austria and also for nurses working in the orthopedic department and intensive care unit in the Pelhřimov hospital. Three hypotheses were established. 1. The given nursing care informations provided in the center for patients undergoing aloplasties fulfil the patient?s needs. 2. The hospital nurses assess a significant difference in the patient?s collaboration between those who had visited the center before and who had not. 3. In the center for patients waiting for aloplasty daily running there exist problems from the nurse?s point of view. As for the qualitative part of survey a method of questioning with the technique of a semistructured dialog with open questions was used. The research file was created by patients after principal joints aloplasties. In this part we have tried to answer three main questions. 1. What is the relationship between both hospital and the center nurse activities and the patient?s contentment in the sphere of his needs? 2. What sorts of informations for the patients in the center are missing? 3. The patients evaluate the informations provided in the center as orientational or as significant for easier postop care managing? The results of the research survey were analysed and taken in schemes. Patients suffer from disturbing their both physical and psychological needs and so the goal of collaboration is a satisfied and fully informed patient. From the results it is apparent that a nurse in the center closely cooperates with a hospital nurse. The survey revealed that the patients in the center are missing no informations. The patients are prepared for the operation, orient themselves in the related problems know what comes with the rehabilitation as an important part of the postop care. To be concluded: patients are prepared for easier postop care managing. On the basis of analysis of respondent?s answers it was found that the patients undergoing a principal joint aloplasty are sufficiently informed. Although hospital nurses and doctors sense the difference between a patient who had visited the center before and who had not the stimulus for subsequent survey could be how the patients perceive the differentness of info provided within the center and out of it. The survey results could be a stimulus for establishing new centers not only within Vysočina but also in Austria. In the relation with the dissertation results and on the basis of info provided in the center when the patients assessed the info as sufficient for them an informing prospectus was created. The dissertation could serve as an informational material for students not only in the nursing profession.eng
dc.date.accepted2012-09-17
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineOšetřovatelství ve vybraných klinických oborech - modul chirurgiecze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programOšetřovatelstvícze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeStýblová, Marcela


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam