Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisorMojžíšová, Adéla
dc.contributor.authorFialová, Markéta
dc.date.accessioned2021-12-03T12:51:06Z
dc.date.available2021-12-03T12:51:06Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-05-21
dc.identifier.urihttps://dspace.jcu.cz/handle/20.500.14390/20659
dc.description.abstractABSTRAKT Cílem diplomové práce je zmapování postojů zaměstnanců školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy k zavádění supervize jako podpory jejich profesní činnosti. Výzkum se snaží zmapovat problematiku a rizika zavádění supervize do těchto zařízení. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, které souvisí se zaváděním supervize do výchovných ústavů. Vysvětleny jsou pojmy výchovný ústav, odborní pracovníci ve výchovných ústavech, supervize, supervizor, supervidovaný atd. Pro realizaci výzkumu bylo použito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Pro předvýzkum byla použita metoda dotazování a technika dotazníku. Výzkumný soubor tvořili ředitelé jednotlivých zařízení v kraji Vysočina. Pro výzkum byla použita metoda dotazování a technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořilo 12 odborných pedagogických pracovníků výchovných ústavů kraje Vysočina. Pomocí výzkumu byla hledána odpověď na otázku, jaký přínos vidí zaměstnanci v zavedení supervize do organizace. Další otázka byla zaměřena na to, jakým způsobem seznámilo vedení své zaměstnance se zavedením supervize. Poslední otázka, na kterou byla hledána odpověď, se týkala toho, co je hlavním důvodem účasti zaměstnanců na supervizních setkáních. Z výsledků výzkumu následně vyplynulo, že zaměstnanci považují za největší přínos supervize v organizaci pomoc při řešení vztahových problémů. Dále z výzkumu vyplynulo, že vedení představilo supervizi jako pomoc a přínos pro organizaci. A nakonec, že hlavním důvodem účasti pracovníků na supervizních setkáních je povinnost.cze
dc.format115 s.
dc.format115 s.
dc.language.isocze
dc.publisherJihočeská univerzitacze
dc.rightsBez omezení
dc.subjectsupervizecze
dc.subjectsupervidovanýcze
dc.subjectsupervizorcze
dc.subjectsyndrom vyhořenícze
dc.subjectvýchovný ústavcze
dc.subjectsupervisioneng
dc.subjectsuperviseeeng
dc.subjectsupervisoreng
dc.subjectburnout syndromeng
dc.subjecteducational institutioneng
dc.titleRizika zavádění supervize do výchovných ústavůcze
dc.title.alternativePotential Risk Faktors in the Implementation of Supervision in Juvenile Detention Centerseng
dc.typediplomová prácecze
dc.identifier.stag25467
dc.description.abstract-translatedABSTRACT The objective of this Diploma Thesis is to map the attitudes of the school system?s employees working in behavioral establishments providing institutional and protective care to the practice of implementing supervision as support for their professional activities. The research endeavors to map the issues and risks arising from implementing supervision in such institutions. The theoretical part of the Diploma Thesis aims to explain the basic concepts related to implementation of supervision at educational institutions, namely, such terms as educational institution, professional educators in educational institutions, supervision, supervisor, supervised, etc. A combination qualitative and quantitative survey was used for the realization of this research project. The preliminary phase of the research started with questioning and technical processing of questionnaires. The questioning phase was followed by semi-structured interviews. The survey sample consisted of directors of the individual relevant institutions in the Vysočina Region, specifically, twelve specially qualified educators working in educational institutions of the Vysočina Region. The purpose of the survey was to find out what benefits these employees see in the implementation of supervision into their organization?s operation. Another issue of interest was to see how the management of these organizations acquainted their employees with the supervision?s implementation. Finally, we tried to find out what motivated the employees mainly to take part in supervisors? meetings. Subsequent analysis of the results of the research indicated clearly that the employees consider assistance with problem-solving in the area of relationships as being the greatest benefit of supervision. Furthermore, the research showed that the organizations? managements presented supervision as support and benefit for their respective organization. Finally, it was proved that obligation was the main reason for the workers? attendance at supervisors? meetings.eng
dc.date.accepted2012-06-22
dc.description.departmentZdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-disciplineRehabilitační - psychosociální péče o postižené děti, dospělé a seniorycze
dc.thesis.degree-grantorJihočeská univerzita. Zdravotně sociální fakultacze
dc.thesis.degree-nameMgr.
dc.thesis.degree-programRehabilitacecze
dc.description.gradeDokončená práce s úspěšnou obhajoboucze
dc.contributor.refereeMotlová, Lenka


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v

Zobrazit minimální záznam