Návrh modelu činnosti Krizového štábu Jihočeského kraje
Abstrakt
Cílem této práce je prověřit stávající činnost Krizového štábu Jihočeského kraje a nalézt slabiny, které by bylo možno zlepšit. Nedílnou součástí práce je zasazení Krizového štábu Jihočeského kraje do systému krizového řízení v ČR a popis jeho vývoje v čase.
Analýzami byly identifikovány suboptimálně provozované činnosti - přílišné zpracování listinných materiálů, zajištění bezporuchového chodu informačních technologií, minimalizace počtu používaných informačních systémů, rozmístění jednotlivých pracovníků v prostoru a optimalizace jejich počtu.
Činnosti byly zkoumány s důrazem na jejich přínos pro výslednou práci Krizového štábu Jihočeského kraje. Byly rozkresleny toky informací a dokumentů a vyjmenovány činnosti, které je nutné s každým dokumentem provést.
V práci jsou navržena opatření vedoucí k efektivnějšímu využití pracovníků a techniky ve výše zmíněných oblastech - nakládání s dokumenty, převážně v elektronické formě (kromě klíčových dokumentů), a z toho vyplývající zabezpečení úložiště dokumentů (fyzické i datové). Převod plánů spojení do elektronické formy, použitím systému Kontakty pro Krajský úřad Jihočeského kraje, ulehčuje činnost při vyhledávání kontaktů na zájmové osoby a subjekty a správu jejich kontaktních údajů. Pro zkvalitnění činnosti členů Krizového štábu Jihočeského kraje je navrženo minimalizovat počet používaných informačních systémů, zavést pravidla komunikace rizika a provést přesun skupin do izolovaných prostor.